Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2007 #1 Skrevet 18. februar 2007 Jeg hater mitt eget speilbilde! Jeg er i begynnelsen av 20-årene, jeg trener, tar vare på håret mitt, liker å kle meg pent osv...MEN nesa mi ødelegger alt. den er så stygg. Jeg skjemmes av den og får sinnsykt dårlig selvtillitt når jeg ser bilder av meg selv. Den er lang av spiss, med en "hengende tupp". Kan minne litt om den Rachel har i Friends før hun opererte nesa i serien. Har selv lyst til å fikse på nesa mi, men det koster jo så mye. I tillegg synes jeg det er en skremmende tanke. Vil så gjerne ha en søt liten nese som jeg kan være stolt av. Noen som har fiksa nesa si og ble fornøyde?
Gjest tråds Skrevet 18. februar 2007 #2 Skrevet 18. februar 2007 Vil også nevne at dette har jeg syntes helt fra jeg var lita jente. Husker noen i klassen sa til meg: jenta med heksenesa. Ei vennine av mamma sa at jeg hadde en nese man lett la merke til (på en negativ måte). Det såra veldig!
Gjest Frøken Titt Skrevet 19. februar 2007 #3 Skrevet 19. februar 2007 Jo mer du ser på den jo større blir den. Tipper den ikke er så stor som du selv tror. Og har Rachel i friends noen gang hatt stor nese. Aldri lagt merke til det. 2
Lillemor Gull Skrevet 19. februar 2007 #4 Skrevet 19. februar 2007 Det hjelper deg sikkert ikke, men jeg er heller ikke noe fornøyd med min.
gizmoo Skrevet 19. februar 2007 #5 Skrevet 19. februar 2007 Jo mer du ser på den jo større blir den. Tipper den ikke er så stor som du selv tror. Og har Rachel i friends noen gang hatt stor nese. Aldri lagt merke til det. ← Hun mener Rachel i selve serien, ikke i virkeligheten. I "Friends" serien ser man jo tilbake på deres yngre dager da Monica var overvektig og Rachel hadde stor nese.
Gjest Silmarill Skrevet 19. februar 2007 #6 Skrevet 19. februar 2007 ...MEN nesa mi ødelegger alt. den er så stygg. Jeg skjemmes av den og får sinnsykt dårlig selvtillitt når jeg ser bilder av meg selv. (.....) Har selv lyst til å fikse på nesa mi, men det koster jo så mye. I tillegg synes jeg det er en skremmende tanke. Vil så gjerne ha en søt liten nese som jeg kan være stolt av. ← Sier det samme som Frøken Titt, at du nok syns den er større enn den er fordi du hele tiden har ergret deg over nesa di siden du var liten! Det er jo ingen trøst for deg kanskje! Du bør få en kirurg til å se på den og forhøre deg om priser og finansiering! Det er jo ikke sikkert du trenger å betale alt på en gang, men rentefrie avdrag! Du bør sjekke litt rundt på nettet vedr. dette og lese om forskjellige klinikker og se på evt. spørsmål/svar vedr. ting du lurer på! Her er det jo en side: http://www.medicaspesialist.com/ Lykke til
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2007 #7 Skrevet 19. februar 2007 Hei! Jeg kjenner meg godt igjen. Har alltid vært missforøyd med mitt utseende. Mange har gitt meg komplimanger for at de synes jeg er søt, men d som klistrer seg er de negative kommentarene jeg har fått oppover livet. Det kan være små kommentarer sagt for åresvis siden. D høres ut som jeg har ganske lik din nese slik du beskriver den. Har aldri sett noen jeg kan sammenligne meg helt med, men jeg føler meg også veldig truffet når jeg ser Rachels barndomsnese i serien. Har tenkt på å fixe nesen mange ganger. Har perioder der jeg bare ser den og speiler meg flere gang fra alle vinkler. Klarer ikke se helheten. Men andre dager hvor jeg har d bedre, ser jeg hele ansiktet mitt og føler at nesa faktisk ikke er så ille. Når jeg får d dårlig setter jeg alle mine vonde følelser utpå kroppen min. Jeg har nå operert puppene mine, og tenkte at bare jeg får de fixet blir alt så mye bedre. Men nå dukker d opp andre ting jeg blir besatt av å fixe på.. Dette hjelper antageligvis ikke deg, men jeg vil du ska vite at du absolutt ikke er alene der ute.
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2007 #8 Skrevet 19. februar 2007 Tusen takk for alle hyggelige svar! Det varmet. Har jo fått positive tilbakemeldinger på utseendet også, men de negative om nesen min vil alltid sitte som klistret i hodet mitt. Skal se om jeg ikke kan få en kirurg til å titte på meg, så kan jeg tenke meg godt om først. Synes det er skummelt å operere nesa, for den sitter jo midt i fjeset...det kan jo bli mer misslykka.
Gjest Gjest_Immi_* Skrevet 19. februar 2007 #9 Skrevet 19. februar 2007 Det er veldig synd at du fokuserer så mye på nesen din. Å la en nese ødelegge selvbildet ditt blir helt feil. Det spørs om veiledning for å få opp selvbildet ditt(alternativt : psykolog) vil være mer nyttig enn kirurg. Sorry, det var ikke det du ville høre. Du er ute og kjøre når du lar nesa di få ansvar for at du ikke er tilfreds med livet ditt. 1
Gjest Gjest_Nora_* Skrevet 20. november 2008 #10 Skrevet 20. november 2008 Hei. Jeg har akkurat det samme forholdet til mitt speilbilde som du har! Og jeg har også hatt det slik siden jeg var liten jente. Nå er jeg 17 år, og har tatt en stor avgjørelse. Jeg skal ta neseplastikk når jeg blir 18. Har allerede spart penger i lang tid. Så jeg vil bare si at jeg skjønner utmerket godt hvordan du har det! Nesen min er veldig stor, og passer ikke med resten av ansiktet mitt, som jeg faktisk er ganske fornøyd med. Jeg føler at ingen synes jeg er skikkelig pen pga nesen min. Foreldrene mine støtter meg ikke, og de er slitne av at jeg stort sett ikke snakker om annet enn nesen min. Jeg gleder meg til jeg blir 18 år, og kan operere nesen. Holdningen min til operasjonen er at jeg heller vil leve et liv med en nese jeg er fornøyd med, enn å leve et liv hvor jeg sjemmes over nesen min, og prøver å skjule den når noen ser meg i profil. Jeg skjønner så godt hvordan du har det. Jeg skulle likt å ha kontakt med noen som har det slik som meg, og som kanskje også vurderer plastisk kirurgi. Jeg føler meg veldig alene om dette. Klem.
Gjest Gjest Skrevet 20. november 2008 #11 Skrevet 20. november 2008 Hei. Jeg har akkurat det samme forholdet til mitt speilbilde som du har! Og jeg har også hatt det slik siden jeg var liten jente. Nå er jeg 17 år, og har tatt en stor avgjørelse. Jeg skal ta neseplastikk når jeg blir 18. Har allerede spart penger i lang tid. Så jeg vil bare si at jeg skjønner utmerket godt hvordan du har det! Nesen min er veldig stor, og passer ikke med resten av ansiktet mitt, som jeg faktisk er ganske fornøyd med. Jeg føler at ingen synes jeg er skikkelig pen pga nesen min. Foreldrene mine støtter meg ikke, og de er slitne av at jeg stort sett ikke snakker om annet enn nesen min. Jeg gleder meg til jeg blir 18 år, og kan operere nesen. Holdningen min til operasjonen er at jeg heller vil leve et liv med en nese jeg er fornøyd med, enn å leve et liv hvor jeg sjemmes over nesen min, og prøver å skjule den når noen ser meg i profil. Jeg skjønner så godt hvordan du har det. Jeg skulle likt å ha kontakt med noen som har det slik som meg, og som kanskje også vurderer plastisk kirurgi. Jeg føler meg veldig alene om dette. Klem. Jeg håper du har tenkt grundig over at operasjonen faktisk kan bli mislykket. Da får du en ny nese og bekymre deg over. Det er jo slett ikke sikkert at du blir mere fornøyd med det. 1
Gjest Gjest Skrevet 21. november 2008 #12 Skrevet 21. november 2008 Helt ærlig så er stor nese det minst sjarmerende jeg vet om. Hilsen gutt 25
Gjest Gjest Skrevet 21. november 2008 #13 Skrevet 21. november 2008 Helt ærlig så er stor nese det minst sjarmerende jeg vet om. Hilsen gutt 25 Det hjalp sikkert ts og andre med dette problemet veldig mye... Empati er tydeligvis ikke din sterkeste side? 5
Gjest Gjest Skrevet 21. november 2008 #14 Skrevet 21. november 2008 Hei! Jeg har fikset nesa! Jeg var også slik som deg, at jeg hatet nesa mi, og hadde gjort det siden jeg var lita jente.. (KLarer ikke å huske om noen noengang har sagt noe til meg ang den, tror ikke det..) Så i 2004 tok jeg endelig mot til meg, etter en lang spareperiode, å fikk operert nesa.. Resultat: JEG ble veldig fornøyd! Men INGEN andre har komentert det, eller ser noen forskejll!!! Hehe:) De få som jeg selv har sagt det til, tror meg ikke før jeg viser dem et "før-bilde"! Da først ser de forskjellen! Poenget mitt er at problemet mest sansynlig er MYE mindre enn du selv tror! Det er mest sansynlig bare DU som legger merke til nesa, og som synes den er stygg.. Men jeg skal ikke fraråde det til å operere... Min operasjon gjorde MEG mer konfortabel med meg selv, og det viktigste er jo hva man selv tenker og føler.. Lykke til:) 2
Gjest Gjest Skrevet 21. november 2008 #15 Skrevet 21. november 2008 Jeg har skrevet lengre opp her at jeg også kjente meg truffet av den gamle nesen til Rachel. Jeg har nå operert nesen og er ikke fornøyd. Myye penger og minimalt resultat! Nå sitter jeg med en samme syn på nesa + 35 000 i forbrukslån.
Gjest quan Skrevet 21. november 2008 #16 Skrevet 21. november 2008 Hei, dere som hater nesen deres bør lese bloggen til Blondinbella. Hun har skikkelig godt selvbilde og selvtillit. Spørsmål fra en bloggleser: Är du nöjd med ditt ansikte? Tänker mest på näsan. Jag tycker den är annorlunda Blondinbella: Jag älskar min lilla potatisnäsa! sånn ser hun ut: http://www.blondinbella.se/2008/september/...rip.aspx?page=2
Gjest Gjest Skrevet 21. november 2008 #17 Skrevet 21. november 2008 Hun så jo ut som en modell, og har på ingen måte stor nese! Forstår ikke hvordan en slik blog kan være til trøst for noen som ser mer gjennomsnittlige ut, og som virkelig har stor nese..? 1
Gjest Gjest Skrevet 21. november 2008 #18 Skrevet 21. november 2008 Hun så jo ut som en modell, og har på ingen måte stor nese! Forstår ikke hvordan en slik blog kan være til trøst for noen som ser mer gjennomsnittlige ut, og som virkelig har stor nese..? poenget er jo bare å vise vrangforstillinger man kan ha om seg selv.. at en nese kan ødelegge selvbilde er trist
Gjest Gjest_marie_* Skrevet 8. juni 2009 #19 Skrevet 8. juni 2009 Åh! Jeg føler det på akkurat samme måte! HATER NESA MI! Jeg er nå 15 år, og har sagt til begge foreldrene mine at jeg vil ta en operasjon, men ingen av dem støtter det. Og det er hele 3 år til jeg blir 18, og kan gjøre noe med det.. Det var ikke før jeg begynte å få kommentarer på det at jeg fikk komplekser. Før stadig vkk sånne små kommentarer. Og for ikke så lenge siden, skulle noen gutter i klassen tegne jentene. Da de kom til meg, var det bare ei diger heksenese å se. På jobben min, er det også noen om har bemerket det. Og det sårer noe helt forferdelig!!! Jeg har prøvd flere ganger å fortelle meg selv at jeg bare innbiller meg at den er mye større enn det den egentlig er, men det funker ikke. Alle bilder av meg, speil, mennesker rundt meg forteller meg det stadig. Det her høres kanskje helt sykt ut, men for ikke så lenge siden prøvde jeg og knuse den med en hammer..Nå høres jeg sikkert helt psykopat ut, men tingen er at den nesa ødelegger ALT. Jeg får masse komplimenter for kroppen min og øya mine.. Og jeg liker kroppen min og alt det andre i ansiktet, men ikke nesa. Den sitter liksom midt i fjeset, og ødelegger alt. Og som han gutten på 25 har skrevet, det han synes er minst sjarmerende er ei stor nese.........
Gjest Gjest Skrevet 8. juni 2009 #20 Skrevet 8. juni 2009 Vil anbefale deg å vente til du nærmer deg 30. Man får et helt annet syn på seg selv etterhvert og kanskje lærer du å elske deg selv som du er og blir glad for at du aldri gjorde noe med den. jeg kan love deg at treffer du rette gutten driter han i hvordan nesen din ser ut på samme måte som du driter i hvordan nesen hans ser ut! Hater du fortsatt nesen din like sterkt kan du jo vurdere å gjøre noe med det, men det er ikke bare, bare å operere nesen. Den er et utrolig viktig organ! Tenk om noe går feil og du må puste gjennom munnen resten av livet. hilsen en som utdanner seg til å bli ekspert på hode/halsanatomi. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå