Gå til innhold

Urinveisinfeksjon

Fremhevede innlegg

Skrevet

Min datter på 4 år har vært veldig plaget av urinveinsinfeksjoner denne vinteren. Nå er hun på sin 4. penicilinkur, men det virker ennå ikke som om hun bli bedre. Mellom infeksjonene har hun problemer med å holde på urinen - det kommer stadig små dråper i trusen som hun ikke klarer å holde på. Hun beklager seg også avogtil over vondt i magen når hun tisser.

Legen har sagt at jeg bare skal starte en ny penicilinkur om hun får en ny infeksjon, men jeg synes nå dette har pågått over for lang tid. Noen som vet noe om dette temaet som kan komme med noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det samme kuren hver gang?

Kanskje de bakteriene er resistente eller delvis resistente mot den typen og hun burde fått noe annet.

Om dere ikke har gjort det så be om å få sendt en urinprøve til dyrkning og få greie på hva slags bakterier det er og hvilken kur som passer best.

Skrevet
Er det samme kuren hver gang?

Ja, samme kuren hver gang. Prøvene er dyrket (hvertfall om jeg har forstått det rett) og de har kommet til at denne kuren er den beste. Men når den ikke hjelper...?

Skrevet

Ville kontaktet lege og prøvd å få sendt en ny prøve til sykehuset for dyrkning. Rart at det ikke hjelper.

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Jeg antar du har gitt henne streng beskjed om å ikke sitte på kaldt underlag? Eller kunne det gå an å be de i barnehagen om å holde et øye med at hun ikke gjør det, om hun går i barnehage?

Skrevet
Jeg antar du har gitt henne streng beskjed om å ikke sitte på kaldt underlag? Eller kunne det gå an å be de i barnehagen om å holde et øye med at hun ikke gjør det, om hun går i barnehage?

Joda, både hun og de ansatte i bhg er klar over det. Det rare er at den siste urinveisinfeksjonen fikk hun etter å ha vært hjemme med meg i halvannen uke - og kun vært inne!

Skrevet

Smitte fra endetarmen? (Ved toalettbesøk eller “fiking”)

Resturin? Vet det enkelte som ikke klarer tømme seg helt, og derfor får UVI igjen og igjen.

Vurdert akupunktør?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...