Gå til innhold

Kattungen vår

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvorfor gjør han dette og hvordan skal vi få bukt på dette?

Han er nå 3 mnd og verdens mest nydelige og kosete katt, men av og til så sitter han og ser og hopper plutselig opp og biter meg i kinnet eller nesen. Eller nakken for den del... Er det kun en form for lek eller er han sint på meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel var pus da du fikk han? Det trenger ikke ha noe å si, men det kan hende at kattemor ble tatt for tidlig fra sin mor osv.

Han er ikke sint på deg, men han har ikke fått riktig oppdragelse og det er det kattemor som skal sørge for, før han kom til deg.

Du må lære han ordet nei, og lukke han ute i fra stua når han bøller. Kattunger bruker vanligvis ikke å bite. De kan lekesloss, men de vet hvor grensene går.

Vis han at du er sjefen, straks han biter, så sier du nei, og setter han inn på f.eks. badet.

Prøv nei først, og la han ikke være lenge på et annet rom men det høres ut som du må oppdra han litt.

Det går sikkert bra. Nei og avvisning bruker å nytte.

Skrevet

Kattungen min gjorde også sånn. Var egentlig litt moro, så han skikkelig satt og gjorde seg klar til angrep. Men han bare sluttet med det av seg selv. Etterhvert så så vi jo på han hva han pønsket på, og da tok vi bare å løftet ham ned fra sofaen f. eks og sa at han skulle være snill. Men vet ikke hvor stor effekt det hadde, tror mere på at han vokste det av seg.

Skrevet

Dette gjør kattungen min også. Men han har roet det ned litt etter vi har sagt nei, og satt han vekk etter han har gjort det. Men pus har en stor forkjærlighet for ledninger.. Er det noe jeg kan gjøre? finnes det noe jeg kan spraye på som lukter/smaker vondt for han eller noe? (Men som ikke koster skjorta hvis det finnes billigere alternativ som virker?) Litt skummelt med tygging på ledninger... :(

Skrevet

Slik gjorde pusen vår også da den var yngre. Nå er den litt over ett år og er en ufattelig leken katt så tror det kan ha mye med det å gjøre (nå har den vokst fra seg å hoppe i ansiktet heldigvis). Pusen vår ble tatt fra moren sin da hun bare var åtte uker. (det er jo altfor tidlig men eierne skulle ta livet av henne fordi de ikke ville ha noen kattunge, så da tok vi henne og har ikke angret et sekund selvom hun kanskje ikke har fått den mest perfekte oppdragelse)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...