Gå til innhold

På jakt etter paradis.....?


Corine

Anbefalte innlegg

Er det mulig å finne et slikt sted i år 2007:

- et sted utenfor "sivilisasjonen," hvor det ikke er biler og asfalt?

- hvor menneskene fremdeles lever slik de gjorde "før?"

- hvor det er fruktbart (helst tropisk) med naturen som spiskammer?

- jo lenger unna "verden", jo bedre....?

Jeg spør ikke om dette fordi jeg har kofferten klar til avreise. Har ingen planer om å reise. Men har blitt så tankefull etter å ha lest noen av Heyerdahls bøker. Finnes det noen slike steder igjen i verden? Noen forslag?

Corine

Endret av Corine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Hva med borneo eller noen av områdene der nede? Ellers kunne kanskje australia vært noe? Hva med amazonas? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Det må vel bli dypt inne i jungelen i Amazonas. Eller på landsbygda i land som f.eks. Bolivia. Jeg vil tror at det også finne plasser i Afrika der tiden har "stått stille"....men det blir bare spekulasjoner fra min side ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gard har rett Afrika Kenya: Vest Pokot-Chesta/Sagat /Lomut har alt det du ønsker.

Naturen som spisekammer, vakkert og du kan få bo i jordhytter, det er som tiden har stått stille her, er ikke mange år siden folk gikk rundt der veldig avkledd, men etter at folk fra sivilasjonen har tittet innom har fått dem til å dekke seg litt mer til, men det så ut som ikke alle likte det så veldig.

Jeg fikk litt småhetta der da det ikke var telefondekning der, men ellers så var det litt steinalder og jeg likte meg der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TS

Hvorfor vil du finne disse stedene? Er det ikke bedre at steder som fremdeles er fri fra turister og hvor folk fremdeles lever av naturen forblir slik?

Ved at turister oppsøker disse stedene, ødelegger de det de søker etter. Og hvorfor skal du reise jorden rundt for å "fri deg fra sivilasjonen" når det du søker er her i Norge. Pakk sekken og dra på tur ut i villmarka. Fisk og jakt, og lev av det du finner her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei TS

Hvorfor vil du finne disse stedene? Er det ikke bedre at steder som fremdeles er fri fra turister og hvor folk fremdeles lever av naturen forblir slik?

Ved at turister oppsøker disse stedene, ødelegger de det de søker etter. Og hvorfor skal du reise jorden rundt for å "fri deg fra sivilasjonen" når det du søker er her i Norge. Pakk sekken og dra på tur ut i villmarka. Fisk og jakt, og lev av det du finner her.

Jeg sa ikke at jeg ville besøke et slikt sted i innlegget mitt. Har et hovedfag i geografi med vekt på turisme i den 3. verden, og er smertelig klar over de negative sider med globaliseringen...

Ville bare "tenke" litt høyt, filosofere litt om det i det hele tatt finnes slike steder i år 2007.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...