Pearl Skrevet 25. februar 2003 #41 Del Skrevet 25. februar 2003 Bor i en av nabo kommunene til Stavanger, trivs kjempe godt. Her har jeg vokst opp, har fleste parten av vennene mine og gleder meg til at barna skal få vokse opp på samme plass. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sisilie Skrevet 25. februar 2003 #42 Del Skrevet 25. februar 2003 - Har bodd i Stavanger i mange år - men kan vel ikke regne meg som ekte "siddis" siden mine foreldre ikke var herfra - det er visst ett av kravene, har jeg lest i Aftenbladet......... Noen ekte "siddiser" her,da??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milo Minderbinder Skrevet 25. februar 2003 Forfatter #43 Del Skrevet 25. februar 2003 Vel Aftenbladet hadde for et års tid siden en serie med spalter om hva en siddis var, og selvsagt var det mange som forsøkte å avgrense begrepet, med å områdebestemme det, samt også å henge seg opp i når uttrykket siddis sies å ha oppstått. Det hjalp ikke hvor mye de prøvde; jeg var alltid innenfor definisjonene. Jeg tror jeg tilhører den inkluderende retning i "hva er en siddis?"- diskusjonen, så sånn sett skal det bare en bitteliten rolig besvergelse ved Kielland-statuen til for å bli det, dersom en ikke er født og oppvokst her. Men....ja.......innenfor alle offisielle definisjoner av begrepet "siddis".....jeg er ekte vare. Milo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sisilie Skrevet 25. februar 2003 #44 Del Skrevet 25. februar 2003 -Måtte bare le: - Leste at en fyr hadde skiftet navn til "tog" fordi han likte så godt den slags transportmiddel.........."tog Viggo"....... men alle vi som bor i Stvgr. vet jo at på vår dialekt så betyr "tog" noe HELT ANNET!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 26. februar 2003 #45 Del Skrevet 26. februar 2003 Stavanger jenta her og vettu eller kanskje rettare sagt opprinnelig Randaberg, men bor nå i Stavanger då :o E ikkje bondejenta bare så det e sagt.................... 25+3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Englepusen Skrevet 26. februar 2003 #46 Del Skrevet 26. februar 2003 Jeg er fra Stavanger jeg og!! Er født der og bodde der til jeg var 1 år så jeg kan vel ikke akkuratt kalle meg ekte siddis..hehe Har flytte veldig mye så jeg føler ikke tilhørighet til et bestemt sted, men er glad i byen min :D Bor for tiden på Jæren. Her er det flatt og lukter vondt om våren Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Damien* Skrevet 27. februar 2003 #47 Del Skrevet 27. februar 2003 Jeg har bodd i stv på 4 år!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå