Gå til innhold

Slør: type og pris?


'Lilly'

Anbefalte innlegg

Hva slags slør skal dere (evt.) ha, og hvor mye må dere gi for det?

Jeg skal ha langt slør, og har sett på et til 990,-. Synes det var en smule enkelt (ikke noen kant rundt + at det var helt "rett av" i bunn), så jeg vet ikke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjøpte to slør jeg, for jeg visste ikke om jeg skulle ha langt (sleplangt) eller kort (ned til stumpen).

Begge var helt enkle, uten kant og "trims" (hva heter det nå da) på. Dt korte hadde tre lag, mens det lange hadde to lag; det ene kort (det som man tar foran ansiktet).

Jeg betalte 150 og 100 kr. for disse. (Det ene kostet i Norge 990)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde egentlig tenkt å ha langt slør, og kjøpte et til 825 kr på salg. Det var et kort og et langt i et slør hvis du skjønner. (to lag) Med smal bølge kant rundt hele. Når jeg så prøvde det til kjolen så var det ikke så fint med langt slør alikevel, så jeg klipte av det lange og står nå igjen med et passe kort et. Synd å klippe bort så mye, men tenkte kanskje dekoratøren vår kan bruke det som pynt på bordet eller noe sånt... Jeg har valgt en kjole med langt slep med masse broderier på og da ble det litt borte under sløret, derfor ombestemte jeg meg. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde sjafong slør, syntes de er mye finere en de vanlige "rufsete" slørene. De er mye finere på slutten/enden, har en litt "rundere" avslutning og mye deiligere stoff. Mitt var ca 1.60 cm langt og kostet 900,- eller 1100,- (husker ikke helt nøyaktig).

Klem fra Tussi1979 som giftet seg i juni 02.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg skal ha slør (ha'kke helt nestemt meg enda), blir det et langt, enkelt chiffon-slør. Fordi jeg syns de er penest, og det passer best til kjolen min, som har mye chiffon... Det tror jeg koster sånn mellom 1000 og 1200... (Men da er det altså, for min del, snakk om helt enkelt - ikke to lag øverst og sånt...)

PS: lilleBRURA - fremdeles ikke funnet bilde av min kjole, men her er en som ligner ganske mye! http://www.whollymatrimony.com/DressContes...harchive14.html Bare at min er litt annerledes i ermene (er 'hele' ermer som er splittet opp til albuen, i tillegg til de lange 'chiffon-spissene), dessuten er min utringning rundet, om du skjønner... Og så skal jeg bytte ut det 'beltet' med en hvit kant... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har kjøpt ett langt slør med ett kortere over, det lange sløret er festet med borrelås og kan tas av. Sløret er kantet med broderier som er de samme som går igjen i kjolen. Synes det var veldig ok at jeg kan ta av det lange utover kvelden, men det var dyrt da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Huldra, ikke innlogget

Det slører som jeg har sett på og som passer godt til kjolen det koster faktisk 1990 kr !!!

Trodde det var dette som alle slør lå på, men ser jo her at der tok jeg feil...

Dette er et langt slør, dobbelt oppe, med en ivory kant rundt, pluss noen "diamanter".... passer veldig godt til kjolen jeg har bestemt meg for iværtfall...

Kanskje jeg skulle sjekke ut andre steder også da.. med tanke på disse prisforskjellene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ha langt slør. Har ikkje kjøpt det endå, men det eg skal ha kostar 890,-. Og det er uten noke krims krams på.

Vestlandstausa :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha langt slør, lengre enn slepet på kjolen (som ikke er så veldig langt). Kjolen har sølvbroderi og glassperler, så i sløret er det strass-stener fordelt over hele sløret (ikke tett, altså). Dette betaler jeg 1300,- for...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres spennende ut dere som har tenkt å sy det selv...

blir litt mer spesielt på den måten...

Men jeg er helt håpløs m nål og tråd...

Har vært og sett på slør,men jeg må jo selvsagt ha kjole først...også har jeg jo foreløpig GANSKE god tid da... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt sløret som heter BAC099 på denne siden http://www.glamgal.com/veils.html. Men jeg endret det til Cathedral length (ca 3,5 m langt) og et lag. Det passer veldig fint til min enkle kjole og til fargetemaet vårt som er hvitt og lilla. Jeg betalte 150 USD som tilsvarte 1150 kr når jeg kjøpte det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg hadde slør med blanke og hvite perler på. Sløret var fotsidt og kostet ca 1800 kroner. Det var mye penger synes jeg, men jeg var også kjempefornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Husker for en tid tilbake at noen hadde et innlegg om å sy slør selv... Dette blir jo i tilfelle utrolig mye billigere enn å kjøpe (det koster jo en formue!). Jeg vet ikke om jeg skal ha slør - trolig ikke - men hvis jeg skal, blir det chiffon-slør. Går dette an å sy selv også? Noen erfaringer???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astra unplugged

Heisann, Pip.

Jeg skal både sy kjole (veldig lik den du har bilde av) og slør selv. Skal snart kjøpe stoff, deriblant chiffon til ermer, skjørt og slør, slik at de får lik fargenyanse (kjolen og sløret). Jeg skal ha et langt enkeltlags slør, og regner med at det kommer på ca 50 - 100 kr meteren for chiffonen. Er litt usikker på hvordan heg skal kante chiffonen, enten legger jeg den inn, eller så syr jeg et tynt silkekantbånd på (evt av stoffet fra selve kjolen).

Hvis du tar en titt på bryllupsdagboka mi, kan du se kjolene jeg har hentet inspirasjon fra, og mønstret jeg skal bruke til selve kjolen.

Jeg skal avlegge rapport når kjole og slør er i havn, etter påske. Skal nemlig bruke påsken på dette prosjektet :-)

Klem fra Astra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...