Gå til innhold

Rethymnon


super anita

Anbefalte innlegg

Jeg og min samboer driver og leter etter en ferie tur i sommer, og har da fått anbefalt Rethymnon på Kreta...

Noen som har noen erfaringer derfra?

Vi er ute etter litt sol og bad og litt muligheter til og finne på noe, litt utflkter o.l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var der for ca 10 år siden, og da var det ikke noe særlig. For en ferie ved hotellbassenget funker det nok supert, men Rethymnon er ikke en spesielt fin by. Det positive er jo at det ligger forholdsvis nært Knossos og alt det der (såvidt jeg husker..?) så man får med seg litt sånt.

Jeg har forøvrig aldri hørt noen anbefale nordkysten av Kreta, reis heller til sørkysten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært der en gang for mange år siden, og det var veeeeldig rolig, for å si det sånn. Har vært på sørkysten på Kreta senere og det var noe helt annet. Så hvis dere vil gjøre litt annet en å slikke sol, er det kanskje bedre å se etter andre steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også det var fint i Rethymnon. Rolig er det sikkert, vi var ikke "på byen" så det vet jeg ikke noe om. Derimot var vi en gjeng som samlet oss i hotellbaren på kveldene og hadde det veldig hyggelig. Det er fullt mulig å ta utflukter fra Rethymnon for å se litt annet også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg og min x var i Rethymnon for 7 ar siden.Og det var en veldig flott ferie.Det var litt rolig,men vi ville ha en rolig og romantisk ferie.

Fine strender,goder resturanter+++

.Turer til de greske oyer.Eks,santorini(der var vi)

Men de lokale kjorer som tullinger...bare sa det er sagt

Kan annbefale Chios,Rhodos,kypros eller rethymnon:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var der for ca 10 år siden, og da var det ikke noe særlig. For en ferie ved hotellbassenget funker det nok supert, men Rethymnon er ikke en spesielt fin by. Det positive er jo at det ligger forholdsvis nært Knossos og alt det der (såvidt jeg husker..?) så man får med seg litt sånt.

Jeg har forøvrig aldri hørt noen anbefale nordkysten av Kreta, reis heller til sørkysten.

Hmmm? Sørkysten er stort sett klipper avbrutt av et par dalfører/elveutløp.

Chania ligger lenger vest på nordkysten og er en ganske fin by med en bevart eldre bydel og en flott havn. Vi hadde en fin ferie der og jeg kan anbefale stedet. Lange, fine strender vestover...

CoolDuckie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm? Sørkysten er stort sett klipper avbrutt av et par dalfører/elveutløp.

Å? :rodme: Øst/vest da? Eller kanskje jeg har hørt det om en helt annen øy, nå ble jeg fryktelig usikker her! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å?  :rodme: Øst/vest da? Eller kanskje jeg har hørt det om en helt annen øy, nå ble jeg fryktelig usikker her! :ler:

Sikkert nordvest, for der er det laaaaange strekker med flotte strender.

CoolDuckie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på stedet flere ganger og synes byen er hyggelig og fin for en badeferie. Mine eldre slektninger liker den også, så, jeg anbefaler stedet helst for voksne og barnefamilier, selv om strendene nok er mer langgrunne ved Chania...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært mange steder i Hellas, men Rethymnon falt ikke i smak for min del... Strendene var pyton, "masete" innkastere langs hele strand promenaden og til havnen. Er sikker på at det finnes bedre plasser på Kreta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...