Gå til innhold

Joggesko...


Gjest Tyr

Anbefalte innlegg

Jeg tror jeg trenger nye joggesko, som er gode for asfaltløping.

Problemet er å finne sko som passer mitt løpesett. Jeg har nemlig

en tendens til å løpe mest på framfoten. Slik at sko som har god

demping i helen ( de fleste sko er slik ) ikke passer meg.

Er det noen andre her som har det på samme måten ?

Om så er, hva slags sko har dere ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Frk Åberg

Har det ikke på samme måten - jeg løper mest på innsiden av foten. Gikk derfor til Löplabbet, hvor de analyserte ganglaget mitt. Dvs. de filmet meg mens jeg løp på tredemølle, og anbefalte sko ut fra hvordan jeg løp. Har vært veldig fornøyd med skoene jeg da endte opp med.

Når jeg tenker meg om, så kan det vel ikke være bra å løpe for mye på framfoten i lengden? Vil du ikke da være mer utsatt for beinhinnebetennelse, spesielt hvis du løper på asfalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må forøvrig si meg enig med Frk. Åberg. Det er lurt å kjøpe sko på Löplabbet i allfall en gang i sitt liv hvis man løper en del. De er flinke der. Jeg handlet der selv i en periode da jeg faktisk jogget litt, og ble veldig fornøyd med skoene jeg kjøpte. Da ble jeg også mer obs på hva jeg skulle se etter i en sko, så jeg har spart meg feilkjøp senere. (Nå må det innrømmes at det har gått nedenom og hjem med joggingen i de senere år. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neida. Skoene koster ikke mer der enn andre steder (i allfall ikke mye) så har du et "labb" i nærheten så kan du selvsagt kjøpe der ved senere anledninger også. Første gang jeg var innom så var det i Oslo, og der var jeg bare på besøk. Men senere åpnet de butikk i Trondheim også, så da jeg skulle ha Aerobics sko så ble det nytt besøk på "labbet" der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg besøkt Löplabbet. Det var enig med meg om mitt

løpesett. Jeg løper på fremfoten og litt på yttersiden av foten.

Men nå har jeg nye sko. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...