Gå til innhold

Vilnius


Tjorven

Anbefalte innlegg

Noen som har vært i Vilnius og kan si noen ord om stedet, enten positivt eller negativt? Hvordan er shoppe-mulighetene der og vil det vært et OK sted å dra for en langhelg?

Noe hotell å anbefale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var i Vilnius for tre uker siden. Det var kaldt der da - hehe

Det er masse fine butikker i de små gatene inni byen, pluss flere shoppingsentre. Skobutikker var det mye av , og butikker med lin. Lin er billig!

Vi bodde på Reval Hotel Lietuva , midt i sentrum og det var helt supert :)

Nå var vi på tur i jobbsammenheng, men vi spiste god mat, drakk god vin og det er mange koselige pub`er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, Vilnius er ein flott by! Eg var der nokre månadar på språkkurs for 7 år sidan, og det var ein av mine beste somrar EVER :-)

Ville ikkje dratt dit for shoppinga sin del (dersom det ikkje er rav og folkeleg keramikk-kunst eller andre souvenirar du ser etter). Men kanskje det har skjedd mykje på dei 7 åra sidan eg var der, og at det er fleire butikkar?

Men det var så koseleg der, gamalt og vakkert sentrum, veldig ryddig og reint, MANGE kafear og restaurantar, og heile byen var (i mine augo) veldig upretensiøs.

Forresten - du KAN shoppe på eit gigantisk marked litt utanfor byen! Falske addidas-klede, MASSE CDar og slikt, mykje rart å sjå for ein billig penge.

Så er det mange fine ting å sjå nokre få timar unna med buss/drosje/bil: Trakai til dømes (gamal borg med små vatn rundt, der ein kan leie båtar, eller bade, ell., fantastisk vakkert).

Har vore i dei andre baltiske hovudstadane òg, men Vilnius var absolutt min favoritt. Også pga folka der, som var veldig koselege. Og sidan universitetet er midt i sentrum er det ikkje noko problem å støte på folk / studentar som snakkar engelsk, som ein kan spørje om ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

Jeg var i Vilnius høsten for ett år siden.Bodde veldig sentralt midt i gamlebyen, som er veldig idyllisk,og full av flotte bildemotiver. Som sagt er det mange kafèer,og det er såpass billig at du kan spise kake hele dagen uten å merke det noe særlig på pengeboka :sjenert: .Shopping er ikke det helt store,da det går mye i lin og rav,men jeg fant en fin keramikkbutikk i gamlebyen. I den nyere delen finner man kjedebutikker som Zara, Benetton og Mango, og i gamlebyen har flere av de største designhusene butikk, om man er interessert i slikt. For mitt vedkommende var det koseligste å rusle rundt i de gamle gatene,kikke på hus og kirker og ta en kopp kaffe, et stykke kake og en liten øl i ny og ne (ølet er vedig godt).

Vi bodde på SAS-hotellet,som ligger i gamlebyen,og som var virkelig flott,med en helt utrolig frokostbuffet og hyggelig betjening.

Endret av lillelou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode tilbakemeldinger. Det er isåfall snakk om å reise dit en langhelg i desember på juleshopping. Har vært flere andre steder de siste årene på liknende shopping, greit å prøve ennå et nytt sted.

Men da høres det ut som byen er verdt å se iallfall, det er et godt utgangspunkt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...