Sun Mei Skrevet 15. februar 2007 #1 Del Skrevet 15. februar 2007 Når det ikke står noe om vitnemål og attester i utlysningsteksten, skal det da sendes med likevel eller bare en søknad med cv og deretter ta med vitnemål og attester på et evt. jobbintervju? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilde Skrevet 16. februar 2007 #2 Del Skrevet 16. februar 2007 Jeg pleier bare sende CV og søknad, evt ringt og spurt hvis du vil være 100% sikker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 16. februar 2007 #3 Del Skrevet 16. februar 2007 "Attester og vitnemål kan ettersendes på oppfordring, eller medbringes til intervju etter ønske". Om de ikke ber om det i teksten, så kan de heller ikke forvente å få det, og de vil sikkert heller ikke ha det, men enten ring, eller skriv noe tilsvarende det jeg innledet med. Funker fint det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anneline80 Skrevet 16. februar 2007 #4 Del Skrevet 16. februar 2007 Når det ikke er nevnt i utlysningsteksten, så ville jeg ikke sendt attester og vitnemål. Dersom de er litt strenge på det kan det fort oppfattes negativt, som at du ikke har forstått at de ikke har bedt om det. Selv om de ved en eventuell innkalling til intervju ikke nevner noe om attester og vitnemål, så ta likevel med alt du har ført opp i CV/søknad, sånn at du har noe å vise frem om du blir bedt om det. De gangene jeg har søkt på jobber har jeg gjerne skrevet i søknaden no a la "Ta gjerne kontakt dersom dere har spørsmål angående søknad eller CV", noe som gir en åpning for spørsmål om karakterer, referanser osv. Lykke til med jobbsøking! Hva slags jobb skal du søke på, forresten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå