Gå til innhold

Depresjon

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har et problem!

Og det er ganske kompleks, I guess. Som livet selv.

Jeg er en slik søt og snill og grei jente, som alltid prøver å bli perfekt. Jeg er så lei av det!! Jeg er ikke noe glad i meg selv, jeg vet såvidt hvem jeg selv er. Sjelden tør jeg komme frem. Jag hater meg kanskje ikke selv, men jeg hater hvordan jeg oppfører meg. Så svakt. Føler meg av og til som en engel i en ond verden. At jeg ikke hører hjemme. At jeg er for snill og følsom! Alt går sånn inn på meg. Svak svak, jeg kan ikke annet enn å føle meg som en taper.

5 årig utdanning, kjempestolt. Jeg var en streber såklart! Fått meg en good jobb, akkurat den jeg ville ha. Er stolt nok.. men jeg sliter sånn med å meste det. Lider av masse presatasjonsangst, jeg klarer ikke tro at jeg får dette til. Hvorfor???? Hvorfor skal det være sånn? Hvorfor kan jeg ikke være sterkere? Skuldrene er oppunder ørene hele veien, masse hodepine... fyker rundt i gangene som en grå mus livredd for å gjøre noe ut av meg. Viser nullpersonlig. det er ikke normalt vet dere, fra en så søt og snill og egentlig normal jente. Neida, jeg takler liksom så lite jeg.

Har kjæreste og greier, samboer tom. Men nå blir det kanskje slutt. Og nå topper det seg for meg. Vil gjerne søke hjelp... vil sååååå gjerne prate med noen, bli sett. Jeg vil lære å bli sterk. Men tør såklart ikke si det til noen... MÅ IKKE VISE SVAKHET.... føler meg som en taper hypokonder som bare vil ha oppmerksomhet. Som er svak. Akkurat som en lege kan hjelpe meg fordi jeg føler meg som en taper.

Jeg mener seriøst at jeg er en taper. Ikke fordi jeg er stygg eller mislykka eller noe.... men fordi jeg ikke takler dette! Fordi jeg ikke har selvtillit. Her har jeg visst tapt!!

Føler meg tom og oppgitt idag... mistet troen på kjærlighet. Verker i hele kroppen.

Mange er deppa, gamle, unge, menn og kvinner.

Men det faktum at så mange unge kvinner idag sliter så fælt, akkurat som meg... Det er så supertrist!!!! Hva er det med samfunnet som gir oss disse tankene???

I wanna change it, but I dont know if I can... *feeling weak* :forvirret:

Videoannonse
Annonse
Gjest Solsikke
Skrevet

:klem: til deg.

Skjønner deg godt, mye av det du sier. Har slitt mye med dårlig selvtillit og presentasjonsangst selv. Det har blitt bedre etter at jeg begynte å jobbe, men jeg er langt ifra kvitt problemet. Er veldig følelsesmenneske, og lar ting lett gå innpå meg.

Tror ikke det er noen annen løsning enn å jobbe med seg selv, snakke med venner/familie, evt. profesjonelle om det. Kan ikke gi så mange gode råd siden jeg gjerne skulle hatt det bedre på den kanten selv.

Men du skal ihvertfall ikke tro at du er en taper fordi om du ikke takler dette! :klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...