Gå til innhold

Liljes prøverdagbok


lilje20

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle sette i gang med dagbok jeg også, har tittet litt rundt her inne i en periode nå og syns det er så koslig at så mange deler prøveperioden, med både oppturer og nedturer, ofte blir jeg helt rørt når jeg leser, nesten så jeg ikke klarer å holde tårene tilbake.

Ja, litt om meg.. Jeg er ei blid jente på 20 år, jeg har en kjempe snill og nydelig sambor som jeg også er forlovet med. Jeg elsker denne gutten og vi har snakket i lang tid om å få barn.

I en lang periode hadde vi sex uten beskyttelse (ca 1 år) uten at det skjedde noe som helst. Men egentlig ganske forståelig ettersom mine sykluser aldri har vært som de skulle, har slitt med mye blødninger.

I september 06 dro jeg til spesialist for å finne ut av hva som var galt etter at jeg mistet mens i juli uten å være gravid. Han kom da frem til høyt Prolaktin nivå, noe jeg ikke orker å utdype, dere vet vel kanskje hva det innebærer..

Fikk da en hormonkur, Parlodel som jeg gikk på i 3 mnd, deretter var jeg hos spesialit igjen som konkluderte med at jeg var frisk, men han kunne ikke se at jeg hadde eggløsninger.

Det viste seg da at det hadde jeg ikke, og ingen mens heller siden juli 06, fikk derfor Provera som fikk fart i sakene og mens kom 3 dagen etter pilleslutt.

I dag er det 5 mensdag, 1 Pergo dag. Det blir spennende å se utfallet av dette. Har hørt at de mest fruktbare dagene er ca 5-10 dager etter siste pille, så jeg satser på å :humpe: mye rundt den 23-28 febr. Håper jo på klaff her... :)

Prøver å være optimist, så jeg har faktisk vært inne på nettet og kjøpt med 10 graviditetstester.. så her i gården krysser vi fingrene..

Gleder med til å dele denne perioden med alle dere andre her ute, det er en spennende periode vi har i møte og jeg håper at 2007 er et år det klaffer for oss alle.. Skal passe på å komme innom regelmessig for å oppdatere her..

:kose:

Endret av lilje20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Leiababe

Hei hei! :velkommen: til nabolaget. Det er et koselig sted med mange hyggelige mennesker :) Håper det blir klaff for deg og din kjære i 2007.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hit til nabolaget, og gratulerer med dagbok :)

Får håpe pergo er det som skal til for dere da.

Selv er jeg på 4.kuren nå, og begynner å bli lei bivirkningene jeg får..

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen som prøver!

Dette er et fint "nabolag" med mange snille og behjelpelige folk, er ganske "fersk" prøver selv! :)

Lykke til videre og håper på å snakke mer med deg.. ;)

God natt! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og tusen takk for et varmt Velkommen. Kjempe hyggelig av dere Leiababe, ~Capricorn~, Mrs. Potter og Bethina.

Dere kommer sikkert til å se mye mer til med her inne, skal passe på å notere ned alt jeg opplever i denne perioden.

Var litt redd for bivirkninger på denne pergoen, har ikke merket noe enda, men er vel kaskje litt tidlig etter bare 2 dager på.. :forvirret: Folk sier at de merker det hormonelle en stund etter siste pille, så vi får se. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bivirkninger ja. Jeg merket det veldig godt allerede etter første pille på første kuren da. Fikk hodepine etter en halvtime ca. Og sånn fortsatte det alle dagene jeg tok pillene. Men så fortsatte hodepinen i omtrent to uker til da. Har ikke merket så mye til hodepine de siste tre kurene. Men merker litt hver gang det skjer noe i kroppen..EL f.eks. Og jeg synes de verste bivirkningene kommer siste uka i syklusen da. Blir så veldig ustabil. Kan begynne å grine for ingenting..og går veldig langt ned i kjelleren. Skikkelig morro. Har heldigvis ikke blitt kvalm eller fått sånne bivirkninger da. Men nå er det jo ikke alle som merker så veldig mye heller da. Veldig forskjellig.

Lykke til :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vel kaskje hatt litt vondt i hodet i dag, men det har jeg støtt fordi jeg har en jobb hvor jeg anstrenger nakke og skuldre en del og da spenner det seg, pluss at jeg skulle ha brukt mine briller... Men hvis jeg tenker etter har jeg kanskje hatt litt mere vondt i dag.

Jeg tror deg der ~Capricorn~ , det er nok veldig forskjellig fra person til person, jeg får krysse fingrene for at jeg ikke blir en tikkende hormonbombe.. :ler:

Håper det går bra med deg også, ønsker deg masse lykke til!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei LinKri hyggelig at du tok en tur innom.

Ja, helgen har jeg og sambo tilbrakt på Gol, det har vært utrolig deilig. Vi har kosa oss masse. Fredag etter middag lå vi på rommet å snakket litt sammen, og da kom vi inn på dette med baby igjen. Vi snakket litt om at nå kan det jo faktisk klaffe nå som jeg har gått på den Pergo kuren. Vi er begge innstillt på å få det til. ;) Det er såååå hyggelig!!

Lørdagen var samo i Hemsedal og sto på snowboard, han kosa seg masse, jeg og lillesøster var å shoppa litt. Vi var innom en butikk som het "Lille Trille" det var så utrolig mye fint av babytøy og vogner deg, jeg drømte meg rett og slett helt bort.. kjenner at jeg ønsker meg en liten en sårt for tiden..

Og en liten trist ting.. Vi har to katter, jeg slapp de ut før jeg dro på jobb på fredag slik at de skulle få luftet seg før vi dro på fjellet. Da jeg kom hjem fra jobb så jeg ikke snurten av de, så vi dro jo da, uten å få sagt hadet eller sluppet de inn. De som skulle mate dem, så de ikke fredag kveld, ikke lørdag før hankatten kom ruslende hjem sent lørdag, hunkatten har vi enda ikke sett noe til... :grine:

Pusern har jeg hatt i tre år, og hun har vært som en liten baby for meg, og det er så trist når hun ikke kommer hjem.. Jeg håper hun finner veien hjem i løpet av dagen..

Siste dagen på Pergoen i går. Har ikke kjent noe til noen bivirkninger annet enn litt hodepine, sånn titt og ofte, men i går fikk jeg skikkelig hetetokter, jeg holdt rett og slett på å daue, det var som om det la seg en varmeteppe rundt hele kroppen min, det var ikke veldig gøy, men gikk over ganske fort. Så nå er det bare å krysse fingrene og vente på EL og håpe at ting klaffer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei juliannae og MiNNieMooSe, hvem krysser vel ikke fingrene. ;)

Jeg kan vel ikke si at jeg er i pp1, vi har prøvd lenge før vi tok skrittet og gikk til lege for å finne ut hvorfor vi ikke fikk det til. Jeg har faktisk ikke tellingen på hvor mange mnd vi hadde prøvd før vi fant ut at det var noe galt.. Men det er vel første mnd det er en sjangs for at vi kan få det til.... :ler:

Det er nå 2 dages siden jeg tok siste pille i pergo kuren og det er snart på tide å sette i gang med :humpe:, hehe.. sambo gleder seg til den biten, det er godt man holder humøret i slike tunge dager.. :) for det er ikke lett, nå er jo pusekatten min forsvunnet også, så dette er jaggu ikke lett.

Her for en ukes tid siden var jeg på nettet og bestillte sånne graviditetstester på den billige-tester.no eller hva nå den heter. Jeg kjøpte 10 stykker og jeg åpner skuffen hver gang jeg er på do, glede gruer med til det er min tr til å teste, håper at det er en liten spire som har festet seg da. :) **håper**håper**

Jeg vet jo ikke lengden på syklusen min for det har jeg jo aldri fått holdt noe styring på pga blødningsforstyrrelser, så hvis jeg regner ca 30 dagers syklus, har jeg IKM ca den 10 mars, så gleder/gruer meg virkelig til det er dagen det skal testes hvis jeg ikke har fått besøk av TR... Men man vet jo aldri når hun kommer for hun kan jo plutselig dukke opp uten forvarsel... Vil så gjerne bli mamma til en liten baby.. gleder meg til dagen det er min tur til å gå gravid, jeg synes det er en så fin periode, jeg synes gravide kvinner er noe av det fineste jeg ser, i allefall når man kler seg pent, når man liker å gå gravid, med stor mage og er stolt av det.. Det er kjempe fint. Man stråler liksom av lykke.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Innom og hilser på :vinke:

Er også fersk dagbokskriver men ikke så fersk prøver... Blir koselig å følge med i dagboka di!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei igjen,

føler liksom ikke at det er så utrolig mye jeg har å fortelle for øyeblikket. Det blir nok mer spennende i dagene fremover nå. Dette er dag 4 etter siste pergo pille og ut ifra hva jeg har lest så er EL ca 5 - 10 dager etter siste pille, så nå er vi straks i gang.

Mange snakker om EL smerter, det tror jeg ikke jeg noen gang har lagt noe merke til, men det blir spennende og se om jeg merker noe hvis jeg får EL nå. Krysser fingrene, for uten EL er det ikke håp!

Liten ting å fortelle, pus kom til rette igjen i går etter 5 dager i garasjen til naboen.. Jeg er så glad. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du til legen og ta blodprøve for å sjekke om du får EL og da?

Blir spennende framover da :smilbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg skal ikke til legen før 7.mars.

Jeg fikk beskjed av legen om at jeg skulle ta den pergo kuren så skulle vi ha regelmessig samleie etter denne kuren. Deretter vente på IKM og se om det skjedde noe, evt da teste for å se om jeg hadde blitt gravid. Legetimen har jeg bare fordi de sa noe om at det var noe i underlivet som kunne reagere på denne kuren (noe som kunne forstørre seg) fikk ikke helt med meg hva det var, slik at de får sjekket om kroppen har reagert greit. Fikk ingen info ang prøver for å se om EL hadde kommet..

Men det kan jo hende det ikke er før i neste kur. Skal høre litt med han når jeg skal dit igjen den 7 mars. Skal passe på da og få den infoen jeg trenger.

Jeg vet ikke helt, er ikke så dreven på dette egentlig, mye nytt å sette seg inn i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo egentlig litt dårlig da..for du kan jo ha EL uten å bli gravid da. Så det å bare skulle se om du blir gravid, er jo litt rart. For hvis du ikke blir gravid, kan du jo både hatt EL og ikke hatt EL...og hvis du ikke får EL av pergo, er det jo greit å vite. Sånn at du kan få høyere dose neste gang (hvor mye tar du nå? en eller to piller?) Det er jo liten vits å knaske piller dersom de ikke har noen virkning i det hele tatt da.

Tror det er rimelig vanlig å ta en progesteron-blodprøve på da 21-23 i første pergo-syklus da. Hvertfall burde det være det når utg.pkt er manglende EL..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...