Gå til innhold

Har du sendt epost til feil personer?

Fremhevede innlegg

Skrevet

I min jobb, som kun består i mailkommunikasjon med kunder og potensielle kunder, har jeg lært en veldig nyttig funksjon i MS Outlook. Hvis du går inn på sendt items og åpner den aktuelle mailen i eget vindu kan du gå inn på actions og recall this message. Det vil da trekkes tilbake fra motagers mailboks. Mottager har nok anledning til å lese mailen alikevel, men da signaliserer man i hvertfall at den ble sendt feil.

Har ikke gjort de storre blemmene enda, men er ofte rask på labben og sender halvferdige mail.

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er riktig at du can recalle meldingen, men de velger selv om de lar deg recalle meldingen. Så de kan lese den allikevel.. Men du får jo beskjed da om meldingen er recallet med suksess eller ikke... Det kan jo være greit.

Har aldri feilsendt noe, men jobber mye med mailkommunikasjon i daglig arbeid - og er nøye på hva jeg skriver til hvem.

• Hjerte 1
Gjest Frk Åberg
Skrevet

Jeg har ikke sendt slike eposter eller smser. Men har en venninne som skulle sende melding til en annen venninne hvor hun sa at hun var så lei av en kamerat, at hun absolutt ikke var forelska i ham, selv om hun fikk inntrykk av at han var det. Hun sendte den selvfølgelig til ham, siden hun tenkte på ham da hun skrev. Tror det var en nedtur for ham. Å få kurven på en måten. Meldingen var dessuten skrevet på en særdeles sarkastisk og slem måte. Stakkars.

Gjest Gjest 1
Skrevet
Du vet, den der skikkelig ekle følelsen du får når du nettopp har trykket send-knappen, og ser at meldingen går til feil person og du ikke kan gjøre noen ting med det.

:rodme:

Forferdelig. Jeg håper virkelig det er siste gang jeg begår slike tabber selv.

Gjest Gjest 1
Skrevet
Det jeg ikke visste var at kameraten min hadde vært inne på maskinen og endret avsendernavnet i mailprogrammet mitt, til et stygt engelsk (dette var i England) navn på en kroppsdel (jeg tør ikke si det her engang  :rodme:)....  :sjokkbla: Han visste jeg skulle sende mail til vennen vår, og ville tulle litt med det, men det var derimot vanvittig flaut å tenke på at foreleseren hadde fått mail fra meg under det navnet. Han nevnte ingenting i svaret, og det var kanskje like greit. :flau:

Forhåpentligvis gikk det på tabbekvoten for utenlandsstudenter.

Gjest Gjest 1
Skrevet
I min jobb, som kun består i mailkommunikasjon med kunder og potensielle kunder, har jeg lært en veldig nyttig funksjon i MS Outlook. Hvis du går inn på sendt items og åpner den aktuelle mailen i eget vindu kan du gå inn på actions og recall this message. Det vil da trekkes tilbake fra motagers mailboks. Mottager har nok anledning til å lese mailen alikevel, men da signaliserer man i hvertfall at den ble sendt feil.

Det skal jeg merke meg!

Skrevet

Mail har jeg vel ikke sendt noe alvrolig galt nei.

En sms som jeg trodde jeg sendte til min heeeeeelt ferske kjæeste, kom feil avsted da, og på den måten ble det i alle fall offentliggjort at jeg hadde kjærest, men den var ikke av den intim sorten da, heldigvis.

• Hjerte 1
Skrevet (endret)

Jeg klarte å sende feil mail til banksjefen fordi h*n har et navn som er nesten identisk med en venninnes navn. Det er en som jeg bruker å skrive veldig personlige mailer til.

Heldigvis var mailen av morsom karakter og ikke personlig. Det var en mail jeg hadde fått tilsendt fra en annen. Det fikk ikke noen konsekvenser for mitt forhold til banken, men da jeg hadde trykket på SEND, satt jeg der og hadde lyst til å synke under skrivebordet. Men så gikk det opp for meg at banksjefen kanskje syntes det var morsomt blant alle tallene sine. Jeg har vært i møter med banksjefen etterpå, men ingen av oss har nevnt denne mailen og det siste jeg tenkte på var å skrive en ny mail og fortelle at den forrige var feilsendt.

Endret av Jyde
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...