Bente:) Skrevet 14. februar 2007 #1 Skrevet 14. februar 2007 Vi skal vies ute på et gammelt gårdstun. Men vet ikke hvordan vi skal rigge til/pynte??? Det må jo planlegges slik at hvis det blir regn, så står vi tørt.... Tenkte først på å sette opp ett hvitt partytelt, men det skjærer seg sååååå med omgivelsene..... Har også et problem når det gjelder ankomsten til bruden.... Leie løper opp til vielsesstedet? Ser for meg at jeg sleper kjolen gjennom gress og gjørme i sprutregn.... Brainstorming!!!!!
Gummi Tarzan Skrevet 14. februar 2007 #2 Skrevet 14. februar 2007 Jeg har litt av samme problemet som deg Vi skal vie oss på en strand i juni og jeg er også veldig usikker på hvordan vi skal gjøre det rent praktisk! Jeg satser selvfølgelig alt på strålende sol, men vi har tenkt å ha backup plan med vielse i festteltet hvis det høljer ned.. Håper noen kommer med gode råd og innspill her!
Søta Skrevet 14. februar 2007 #3 Skrevet 14. februar 2007 vi hadde vielsen påp brygga utenfor festlokalet. vår nødløsning var inne på festlokalet.... løper kjøpte vi på nette fra usa - skal se om jeg finner linken - kosta lite! vi hadde et lite rundt bord helt oppe. forlovere og brudepiker satt på den ene siden vi på den andre, dommeren tod bak om dee skjønner - -litt likt på oppstilling i kirka. bak oss satt foeldre, søsken og besteforeldre på stoler. resten av gjestene måtte stå... brud, far og brudepiker ankom i gammel bil, far åpn døren ved enden av løperen, brudepiker og brud steg ut. brudepikene gikk foran og strødde roseblader. musikk var en cd med brudemarsjen.... varveldig fint med utendørs vielse. anbefaler å få en som er god til å fotografere uner vielse ute - da lysforhold kan gjøre det vanskelig å få gode bilder om du ikke vet hva du gør..
Gjest gjesta Skrevet 14. februar 2007 #4 Skrevet 14. februar 2007 *følge med* Vi skal gifte oss ute på en gårdsplass på Sverresborg Museum i sommer, og jeg har tenkt en del på dette jeg også. Men hvis det blir regn vil jeg tro vi flytter vielsen innendørs.
Juni07 Skrevet 14. februar 2007 #5 Skrevet 14. februar 2007 Hvitt partytelt... sett opp kun tak... også kan veggene settes på dersom det trengs. Da skjærer man ikke omgivelsene. Sette opp taket et par dager i forveien så underlaget holder seg rimelig tørt.
Bente:) Skrevet 15. februar 2007 Forfatter #6 Skrevet 15. februar 2007 Takk for tilbakemeldinger Vil gjerne ha fler!!!!
flickan Skrevet 16. februar 2007 #7 Skrevet 16. februar 2007 Vi ser for oss noe slikt når vi skal gifte oss i hagen til selskapslokalet: -stolrader som i kirken, nok til alle gjestene. -hvit løper kledd med roseblader i " midtgangen" -vigsler står på en slags trapp, så han kommer litt opp i høyden ( er en del av huset) -to søyler med blomster på (en på hver side) -trompet eller fiolin til inngangs- og utagangsmarsj, samt soloinnslag -solistsang av venninne -brudepiker går først og sitter på siden av trappen under vielsen undertegner dokumentene etter vielsen
Prinsesse på erten Skrevet 16. februar 2007 #8 Skrevet 16. februar 2007 Vi skal vies ute på et gammelt gårdstun. Men vet ikke hvordan vi skal rigge til/pynte??? Det må jo planlegges slik at hvis det blir regn, så står vi tørt.... Tenkte først på å sette opp ett hvitt partytelt, men det skjærer seg sååååå med omgivelsene..... Har også et problem når det gjelder ankomsten til bruden.... Leie løper opp til vielsesstedet? Ser for meg at jeg sleper kjolen gjennom gress og gjørme i sprutregn.... Brainstorming!!!!! ← Jeg giftet meg utendørs sist sommer. Både vielsen og festen ble holdt ute (hadde partytelt til festen). Heldig for oss så ble det omtrent årets fineste dag - iallefall den varmeste . Når det gjelder pynting, så synes jeg ikke det trengs noe særlig når man er ute i friluft. Grønt gress, blomster, blå himmel etc er egentlig et fint nok bakteppe i seg selv. Nå vet jeg ikke hvordan gårdstunet der dere skal gifte dere er, men jeg regner med at dere har valgt et sted dere synes er vakkert. Min mening er at for mye dill og pynt i et utendørsbryllup blir litt smør på flesk. Jeg er derfor ikke helt fan av løpere utendørs... , blir liksom litt amerikansk for meg.... Hvitt partytelt kan fint brukes som nødløsning.. Som en skriver over her så trenger man ikke ha festet på veggene. For å skjerme bakken for mest mulig vann, kan dere noen dager i forveien legge ut en stor presenning. Denne fjernes i så fall like før festen og gjør at du unngår å tråkke rundt i søle en hel dag. Mitt råd er at dere legger planer for to scenarier: et for pent vær og et for dårlig vær. Sistnevnte bør være under tak. Kanskje ikke helt optimalt, men det er noe med å være litt forut for begivenhetene. Vær godt forberedt på det verste og ta det som en bonus hvis sola titter frem. Lykke til. Krysser fingre og tær for at dere får en fin og solfylt dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå