Gå til innhold

påbudt refleksvester i bil?

Fremhevede innlegg

Skrevet
Det nærmer seg mars, har alle fått en sånn på plass?

Vesten er på plass hos oss ja. Var på biltur i Italia sist sommer og der var det allerede påbudt, så har hatt en vest liggende i bilen siden da.

Har ikke sjekket enda om den er godkjent, men om det er EU som bestemmer hva som er gyldig eller ei så burde vel en vest kjøpt ved grenseovergangen mellom to EU-land være godkjent.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har faktisk hele tre stykker i bilen. Hadde kjøpt en selv og fikk to av mine foreldre. Men vi er ofte tre voksne i bilen, så da er det jo lurt å ha tre verster. Kjekkt om man f.eks kommer først til en trafikkulykke eller noe sånn.

Skrevet

Jeg er veldig glad for at dette påbudet kommer. Folk har blitt kjørt rett ned fordi de har stått ute i mørket og skiftet dekk el.

Skrevet

Js, det er fornuftig med et slikt påbud, siden ikke alle tenker så langt.

Egentlig bør man ha en til hver i bilen ja, så vi burde nok hatt to, for skulle det oppstå en situasjon de jeg går ut av bilen i mørke, så gjør min forlovede det også, og han bør jo også synes.

Vi får vurdere å skaffe enda en, slik at vi har to i bilen, OG til bruk hjemme (vel, på tur da). Vi har jo uansett alltid annen refleks, men slike vester synes klart bedre enn refleksbånd og sånn.

Skrevet

SÅNN.... nå har vi fått kjøpt oss 2 stykker..... og de er nå på plass i bilen,...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...