Gå til innhold

Noe godt utav dette


Gjest prestekrage

Anbefalte innlegg

Gjest prestekrage

I kjøleskap/kjøkkenskap har jeg bla:

3 egg

grovt og fint hvetemel

sukker

(litt) margarin

Olje (raps)

bakepulver/ vaniljesukker

gulrot

Gjær

++++ (kun basic)

1l melk (woops- gikk ut for 3 dager siden)

Noen som har noen gode ideer? Tenkte litt på grove vafler pga melken- men er nesten tom for både syltetøy og brunost.

Er hjemme med sykt barn og på nippet til å kjede meg ihjel. (kommer meg ikke på butikken så jeg får handlet)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pannekaker! så lenge ikke melka er klumpete så går det nok greitt å putte de i pannekakene!

Med sukker på. Yummi!

Endret av MiniMjau
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prestekrage

Drua: Tenkte faktisk på gulrot kake jeg også (var derfor jeg nevne gulrot). Men har bare vanlig hvitt sukker- har bare laget gulrotkake en gang før- da var det brunt sukker.

Men- for å være kreativ- kan jeg bruke det grove melet til noe sånn da (halvblande forex)??

(har du oppskrift blir jeg kjempeglad)

MiniMjau: Takk for forslaget- men jeg er ikke noe glad i pannekaker (da skal det evt toppes med kjøtt- og da blir det middag...)!!

Endret av prestekrage
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grove gulrotmuffins? Prøvde en gang en oppskrift fra en svensk muffins-side. Var typen amerikanske store muffins, og jeg lade dem med krydder oppi. Trur det var i hvertfall spisskum, og sikkert noe urter. Var vannvitting gode til klar grønnsakssuppe, eller delt i to med gulost på.

Hmm, jaggu fant jeg siden, men ikke akkurat den oppskriften. Her er www.dagensmuffin.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...