Gå til innhold

Hvor i Paris?


GlamCat

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Frk Åberg

Så vidt jeg husker går det en buss fra Orly til sentrum. Har aldri tatt den, men antar den stopper i nærheten av en RER/metrostasjon. Der ville jeg skaffet meg et metrokart og et ukeskort. Metronettverket i Paris er veldig godt, og det er bare å studere metrokartet nøye, og så finner du nok hvilken linje du skal ta (evt. ta flere linjer for å komme i mål). Det sto at det var metrostasjon like ved, som det stort sett er i Paris.

denne siden finner du forresten metrokart (kan også fås i pdf for større versjon).

Ser at linje 2 og 3 stopper på Pere Lachaise, som ser ut til å ligge i nærheten i av hotellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi reiste fra Orly til sentrum, tok vi shuttlebuss til en RER (er det ikke det lokaltoget kalles?), og toget inn til Paris. Tilbake fra Paris tok vi flybuss. Vi hadde tenkt å ta flybuss inn til sentrum, også, men vi klarte ikke å finne den... :rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Det ser ut som hotellet ligger nær metrostasjonen Charonne (se metrokart på http://www.ratp.info/picts/plans/gif/reseaux/metro.gif ). Den ligger på linje 9 og det mest aktuelle blir nok å hoppe av på Republique for å skifte linje dersom du skal rundt i byen :-)

Kona og jeg var på tur til Paris ifjor og jeg har beskrevet hvordan vi kom oss inn til byen fra flyplassen med tog i reisebrevet http://gardkarlsen.com/Paris_France.htm . Du må hoppe av på den stasjonen som passer best og gå over til metroen slik at du kan komme deg nærmest mulig hotellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Tusen takk for mange gode svar. Nå har jeg funnet ut hvordan kommer jeg til hotellet, men det jeg ikke helt skjønner hvor mange soner dagskort skal jeg kjøpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du snakker om kort på metroen for å reise rundt på diverse attraksjoner i Paris så holder det med sone 1 og 2 etter det jeg husker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...