Gå til innhold

Miste sexlyst i sorg?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Når man er i sorg over noen man har mistet, er det naturlig å miste sexlysten helt da?

Har du opplevd det? Hvor lenge varte det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tror det er helt normalt egentlig........

ikke at jeg har opplevd det for jeg har vært så heldigå ikke ha noe å sørge over.

men er jeg deppa eller har en dårlig dag så er ikke sexlysten der, så når man er i sorg kan jeg tenke meg det blir noe av det samme...... muligens :sjenert:

Skrevet

Helt normalt!! Har hatt det sånn selv.. Hvor fort det går over varierer vel fra person til person, men du er ikke alene.

Skrevet

Amalie_85, har du aldri hatt noe å sørge over? Whaaaat? :overrasket:

Skrevet
Amalie_85, har du aldri hatt noe å sørge over? Whaaaat? :overrasket:

nåja, jojo. men aldri så jeg har merka noe på sexlysten.

Kan komme mange ting jeg sørga over før, men dette er snakk om da jeg var liten og bestemor døde, eller at vi ikke kunne ha kjæledyret vårt lengre. Men da var jeg så liten at sex ikke var noe jeg tenkte på en gang. Og en annen gang jeg var deprimert i en lengre periode var det turbulent med x min og meg så jeg hadde ikke sex uansett :ler:

Gjest =tentacle=
Skrevet
Når man er i sorg over noen man har mistet, er det naturlig å miste sexlysten helt da?

Har du opplevd det? Hvor lenge varte det?

Ja, det er naturlig. Sorg er ikke bare en tankemessig opplevelse, den griper inn i kroppens prosesser også, i tillegg til ens fokus forandrer seg.

Jeg har opplevd det. Jeg kan ikke huske hvor lenge det varte, men vi snakker om mange måneder hvor lyst var aldri eller nesten aldri i tankene. Siden jeg var singel var ikke det viktig for meg å prioritere sexlysten heller, hvis jeg hadde hatt en kjæreste tror jeg den biten ville tatt seg opp igjen fortere. Og kanskje vært dominert av ømhet og intimitet en periode. Litt trøstesex :)

Skrevet

For min del har det vart i halvannen måned nå. Jeg har samboer, og han er tålmodig som dagen er lang og natta er svart. Vi koser masse og ligger inntil hverandre og sånt, men om tankene mine skulle streife bortom at kanskje det var mulig å ha sex nå, så får jeg dårlig samvittighet og ser for meg den som har gått bort, og da går all lyst bort igjen.

Sist gang jeg var i slik sorg kan jeg ikke huske at lysten forsvant, og jeg finner heller ingen informasjon om det noe sted på internett i forbindelse med sorgarbeid og sånt. Rart, egentlig.

Greit å vite at det ikke er noe riv ruskende galt, og at det sannsynligvis vil gå over en gang... :-)

Skrevet

Det vil nok gå over ja!! Og det er heeelt normalt.

Skrevet

SELVFØLGELIG!!

Om du ville pule som faen etter en i familien var død, så hadde du vært unormal.

Opplevde en i familien som tok sitt liv ved å ta pose over hodet. Ikke så jævla sexy, sorry. Strevde i ett år etter dette. Men ja, det går over. Det gjør all sorg og alt annet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...