Gå til innhold

Har: kyllingfilet


Nokia

Anbefalte innlegg

Jeg har nå tre kyllingfileter liggende i kjøleskapet som skal brukes i morgen. Vi hadde kyllingwok idag, og i og med at jeg hadde kjøpt en økonomipakning med fileter, så ble det litt overskudd.

Er det noen som har en god ide til noe jeg kan foreta meg med med disse filetene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har nå tre kyllingfileter liggende i kjøleskapet som skal brukes i morgen. Vi hadde kyllingwok idag, og i og med at jeg hadde kjøpt en økonomipakning med fileter, så ble det litt overskudd.

Er det noen som har en god ide til noe jeg kan foreta meg med med disse filetene?

Fyll de med fetaost og surr spekeskinke rundt de og stek de i ovnen. :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kyllingsuppe som f eks denne: http://www.gladimat.no/FrontServlet?s=mat&...=recept&id=4675

Jeg har lagd en kjempegod suppe som er en blanding av flere oppskrifter, hvorav den over er en av inspirasjonskildene. Har i mer væske, og evt melk i stedet for fløte (da blir det mer smak i suppa, i tillegg til mindre fett). Dessuten har jeg i strimlede gulrøtter, purre og potetbiter "fra start", i tillegg til det som står der. Kan også lages uten hermetiske tomater, men det er godt med en skje tomatpuré i, f eks. Man kan alltids droppe noen av ingrediensene om man mangler noe, suppa blir god uansett.

Jeg hadde forresten også i litt spisskummen (malt) i tillegg til karri.

Endret av sitrus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kyllingfilet med sennepssaus

(2 pers)

2 kyllingfileter

smør, olivenolje

salt og pepper

2 sjalottløk

1 fedd hvitløk

5-6 ss tørr hvitvin

ca. 2 dl kyllingkraft

2-3 ts dijonsennep

2 ss crème fraîche

1 ss maizenna, rørt ut i litt kaldt vann

salt, pepper

(friske urter)

Brun kyllingfiletene i olivenlje/smør raskt på begge sider i panne, salte og pepre, ta ut av pannen. Surr så finhakket sjalottløk og finhakket hvitløk lett i samme panne. Kok ut pannen med hvitvinen og ha i kyllingkraft, dijonsennep og crème fraîche.

Ha filetene tilbake i sausen og kok ferdig på svak varme under lokk, 15-20 min. Snu dem en gang i løpet av koketiden. Ha tilslutt i maizena utrørt i litt kaldt vann slik at sausen tykner, og smak evnt. til med mer salt og pepper.

Rett før servering kan du også ha i hakkede friske urter, om du vil. Dill, gressløk, timian (ikke tørket) eller estragon passer bra.

Server med feks kokt grønn asparges eller brokkoli og ovnsbakte potetbåter til å moppe opp sausen med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Deception
Kyllingfilet med sennepssaus

:tommelsmil:

Den er helt fantastisk, og tar kort tid i forhold til resultatet. Jeg tror nesten mannen begynner å sikle bare ved tanken, og jeg har også lurt svigermor til å lage den. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjære kyllingen opp i små biter å steke.

bland sammen fløte, krydder, litt chilli kanskje, og snøfrisk naturel. hel det i en ildfast form sammen med kyllingen, ha ost på og sett i ovnen.

ferdig når osten er ferdig, ta den da ut og ha på taffelstick (eller hvordan det skrives) over osten, serveres med ris. Kjempe nam nam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...