Gå til innhold

USA


linky

Anbefalte innlegg

Skal til USA (Florida) i sommer som noen kanskje har fått med seg, og jeg lurer litt på hvordan prisene på merkeklær osv. er der nede, vesker? og er det noe man bare "må ha" når en først reiser så langt...?

Endret av linky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Amerikanske merker er helt klart billigere enn her hjemme, så det er vel det du bør se etter når du først er i USA. F.eks kjøpte jeg merkeklær og -sko til en tredjedel av prisen her hjemme. Kjøpte masse, spesielt jeans og sko. De hadde utrolig godt utvalg av jeans da jeg var der, uansett hva slags kropp du har finner du garantert noe som passer deg. Det er utrolig mye billige klær og sko å få kjøpt, men ikke alt er av like god kvalitet da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kos deg linky. i Florida finnes et uttall av outlets, som selger merkeklær for en veldig rimelig penge. Spes billig er RL (Polo).

Vi kjøpet oss klær for mange år fremover sist vi var over.

Hvor skal dere, kanskje jeg kan anbefale noen outlets.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i Orlando for et par år siden. Hele byen er jo omtrent bygget for turister, men desto bedre muligheter til å gjøre typiske "turist-ting", som for eksempel å shoppe :)

Det finnes fantastisk mange outlets, i alle retninger. Så det er bare å velge å vrake. Jeg kjøpte en SVÆR "Amerika-koffert" og fylte den til randen.. Koooste meg :) He he.

Var en tur i Kissimmee med en kollega mens jeg var der nede, og der har du litt mer av den gammeldagse atmosfæren. En tur til markedet/tivoliet der på kveldstid anbefales!

Var mye outlets der også. Jeg fant veldig mye billig Donna Karan.

Pluss at Tommy Hilfiger og RL (som fruenge nevnte) er veldig billig.

Kos deg :)

PS: Prøv pannekakefrokost på Denny's, Helt genialt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Orlando er full av outlets, det er billig, men mye jalla også (skjevt sydde klær, ukurante str, dårlige sømmer)... Inne på normale kjøpesentre synes jeg prisene ligger nærmere norske priser, men her er det da også et laaaaaangt mer spennende utvalg. Jeg handler mer på en time i et kjøpesenter enn jeg gjør på en hel dag på forskjellige outlets.

Og er du fan av å ha alt på ett sted, eller liker å shoppe akkurat når det passer deg (f.eks kl tre på natta) kan jeg anbefale K-Mart og Wallmart og det greiene der. Alltid åpent, men husk kart og kompass... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Kom plutselig på en ting: du bør være obs på at prisen varen i butikken er merket med ofte er ekslusiv moms og at det legges på i kassen. Ofte ikke snakk om så mye, men det er greit å vite!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Camma

Var selv i Orlando for to år siden. Bodde hos venninnen min som bor der, og som derfor kjente til alle de bra shopping-stedene :kul:

Vil du kjøpe billige merkeklær må du dra på outlets som folk her sier. Det var et stort outlet-senter som var ok, men husker ikke hva det heter :overrasket: Tror det var det største i Orlando. Kjøpte f eks RL Polo t-shirts veeeeeldige mye billigere enn her hjemme. Ellers er det lett mye dårlig i outletsene, men fordelen er at de med mange ting ligger foran oss på motefronten, så da kan du jo gjøre mange kupp på ting som ikke er kult der borte lenger, men kommer for fullt her et halvt år etter - om du ønsker da!

Vil du ha vanlige klær så dra til Florida Mall. Stooort kjøpesenter. Mener å huske det lå langs International Drive.... Her var det masse morsomme butikker, og prisene er fremdeles bedre enn her hjemme, med unntak av enkelte internasjonale merker som var DYRERE :overrasket: Selv ble jeg veldig glad i American Eagle og Abercrombie & Fitch. Men kommer jo ann på stil og alder selvsagt!

God tur, heldiggris :grine::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest *PEN&DEILIG*

Da jeg bodde i usa så shoppet jeg hele tiden.. De har vledig godt utvalgt der, og mye billigere en her hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

USA var jo perfekt for oss som er over str 42 og mellom 18-25 år.

I norge er jo ofte klær for oss litt større jenter skikkelig kjerring klær, imens i USA og da spesielt en kjede som jeg ikke husker navnet på, men ligger iallefall i Florida Mall ,Orlando perfekt.

Her var klær som er kjempe stilige, tøffe, ungdommelige, som man kanskje selger i Norge, men er akkurat en eller to str for små her, men der borte fins de også i store versjoner. Jeg handlet en del der ja.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...