Gå til innhold

Kjære Norsk Språkråd


Gjest prestekrage

Anbefalte innlegg

Gjest prestekrage

Skla - samme betydning som det mere kjente ordet skal

Dagbald - blir feil hver gang jeg skla signere mailer/brev i jobbsammenheng (er det rart det er så mange skrivefeil i avisen når fingrene mine ikke klarer å skrive avisnavnet riktig engang)??

hotamil - dette ordet er det vel egentlig Bill Bates som må godkjenne??

Korrketur - ironisk nok- men blir feil hver eneste gang!!

Sikkert flere der ute som hadde satt stor pris på diverse tillatte skrivemåter av kjente ord...

Kom med dem- ord som fingrene dine ALDRI klarer å skrive riktig (for du vet jo både stavemåte og betydning- men uansett blir det alltid feil....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil for all del ikke ha dem godkjente, men ord som blir feil hos meg er de typsike "taste for fort med ene hånda" eller noe sånn:

ikek

elelr

ejg

og mange andre av samme slag. (generelt sliter jeg med å plassere "l" rett i en del ord, som du har jeg også "skla")

Også slipper jeg "shift" for sent, så : JEg (eller generelt altså to store bokstaver først i en setning) er også en gjenganger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, det er jo ein del nett-bedrifter som baserer seg på skrivefeil eller slurvefeil - skal ein sjekke hotmailen sin, og skriv inn t.d. hotmial.com, så kjem ein jo på ei slags reklameside som prøver å huke inn folk på den måten... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, det er jo ein del nett-bedrifter som baserer seg på skrivefeil eller slurvefeil - skal ein sjekke hotmailen sin, og skriv inn t.d. hotmial.com, så kjem ein jo på ei slags reklameside som prøver å huke inn folk på den måten...  :)

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et sterkt ønske om at Snadnes blir det korrekte stedsnavnet - og at Insutri og ahr også blir akseptert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, det er jo ein del nett-bedrifter som baserer seg på skrivefeil eller slurvefeil - skal ein sjekke hotmailen sin, og skriv inn t.d. hotmial.com, så kjem ein jo på ei slags reklameside som prøver å huke inn folk på den måten...  :)

Hotmale.com er også kjent. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...