Gå til innhold

Deig til calzone


Gjest Frk. Grønn

Anbefalte innlegg

Gjest Frk. Grønn

Hvis jeg lager deig til calzone dag 1, holder den seg da til dag 2, eller bør den brukes umiddelbart når den er laget (etter heving etc)?

Litt i tidsklemma.. :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ingen ekspert på dette, men hvis du kjevler ut hvert emne og legger dem med mel og bakepapir imellom så kan du fryse dem og ta dem opp igjen like før steking. Det samme med pizzabunner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forsovet ikke noe i veien for at du kan legge deigen i kjøleskapet over natten. Jeg har ikke prøvd det selv, men har lurt på det selv. Spurte litt rundt, og de fleste var enig om at det går fint å la en deig ligge over natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk. Grønn
Er ingen ekspert på dette, men hvis du kjevler ut hvert emne og legger dem med mel og bakepapir imellom så kan du fryse dem og ta dem opp igjen like før steking. Det samme med pizzabunner.

Det var smart! :tommel:

Det er forsovet ikke noe i veien for at du kan legge deigen i kjøleskapet over natten. Jeg har ikke prøvd det selv, men har lurt på det selv. Spurte litt rundt, og de fleste var enig om at det går fint å la en deig ligge over natten.

Det var det jeg også tenkte. At i kjøleskapet burde den holde seg.. Noen andre som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du bruker vanlig gjær (ikke tørrgjær) og kald væske så kan du la den heve i kjøleskapet. Da er det bare å bake den ut neste dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...