Gå til innhold

Alternativ til sang?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Jasmine

Jeg og min tilkommende har som mål å ha et litt tradisjonelt og utradisjonelt bryllup. Planene vi har lagt krever at taler og sanger ikke stjeler for mye tid, så vi tillater et minimum av det. Selv kunne vi tenkt oss å gjøre noe annet istedenfor å lage sanger til hverandre... Noen synspunkter på det????????????? Eller kanskje noen erfaringer, og forslag til hva jeg kan gjøre (han har planlagt sitt allerede)????

Kan jo si at vi ellers skal ha show med en komiker-duo, vi har tilgang til tryllekunstner m.m.(spørs om vi skal bruke han, da :roll: ).

Vi gifter oss 26. april :D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke om dette er noen kjemperåd, eller hva du er ute etter, men her kommer mitt svar.

Etter min mening så trenger en ikke både sang og tale, når det er til og fra samme person. Hold enten tale til mannen din, eller skriv en sang.

Noen velger å synge en sang. ;-) Det blir en miks mellom å holde en tale og skrive en sang til han som alle synger. Sangen kan både være "lånt" eller selvlaget.

Et alternativ er da selvfølgelig å kutte ut sang og/eller tale.

Annet alternativ er å lese dikt. (Du, eller noen andre)

Dere kan lese et dikt sammen. Nesten som amerikanske vowels. Behøver ikke å være klisjete. Det kan være et fint dikt, eller noe dere har skrevet selv. Så leser dere opp annenhver linje hver, nesten som manus i et stykke...

Eller lese opp selvlagede løfter, eller grunner til hvorfor du. (som i amerikasnke vowels)

Dans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ikke ha sanger i bryllupet, så vi håper ingen overrasker oss med en.., men taler kommer vi nok ikke unna! Regner med at det er flere som vil tale, men vi har allerede gitt beskjed om at de ikke bør være så veldig lange... Dette pga alle kaffegjestene som kommer etter middagen

Sært syns noen, men det er vårt bryllup og sånn vil vi ha det.

Kutt ut sangene og gi beskjed til gjestene om at de som skal tale ikke kan holde på i det vide og det brede... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode svar :lol:

Nå har jeg ikke noen sangstemme, men stemme har jeg... Jeg fikk noe å tenke på her! Det er utvilsomt fristende å droppe sangene, men så er det disse foreldrene, da. Vet så inderlig godt at min mor iallefall ville bli veldig skuffet, og tror nok svigermor også vil reagere. Tenkte at de aller nærmeste kunne få lov å komme med KORT sang hvis de vil, men altså da droppe det selv og gjøre noe annet.

Vi skal tale begge to, så det er jo som du sier June2002 at vi kan droppe det helt. Hvorfor kan det ikke være kun vi to som bestemte, uten andre innslag? Vi er totalt samkjørte og enige om alt, så da hadde det vært en smal sak. Hadde vi hatt råd til å betale alt selv, da kunne vi vært egoistiske - men våre foreldre betaler ganske mye.

Andre meninger om dette???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Damien**

tjaha,vi skal gifte oss i finland i 2004,fordi jeg er finsk.jeg visste at nordmenn liker å synge men at jeg må synge og???NO WAY: :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...