Gå til innhold

Sabotering av samvær???


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Snakket nettopp med mora til 6-åringen min. Hun kunne fortelle at ungen ikke vil til meg mer fordi det er så kjedelig til meg..... Det er vennene som betyr mest nå..... Hun vil derfor ikke at jeg skal ha samvær med ungen, fordi hun velger å la ungen bestemme selv.

Jeg og mora har hatt en del konflikter underveis, men hun har aldri klusset med samværet før.

Hva gjør jeg? Hvem kan jeg ta kontakt med for å få råd og veiledning?

Er det normalt å la en 6-åring bestemme selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:o Nei, det er ikke normalt å la en seks åring få bestemme selv sånn uten videre! Klart du skal ha samvær med datteren din. Hun har like stort behov for DEG som moren. Hun har slett ikke enerett på datteren deres. Jeg ville tatt konktak med advokat snarest! Og du.... skriv ned hva hun sier, når hun saboterer, når du ringer, hva du sier osv, osv.

Du kan jo også gå til F2F sine sider, der er det mange som sliter som du gjør. Dessverre!!

Jeg blir så sint når jeg hører om foreldre som nekter barnet å treffe den andre forelderen. Den det til syvende og sist går utover er datteren deres. Ikke finn deg i å bli tilsidesatt!

http://www.f2f.no/index.cfm?pageID=48

Stå på for datteren din og deg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

det er ikke rett å la barnet bestemme selv, iallefall.

dette virker som et litt for stort ansvar for et så lite barn, og kan føre barnet ut i lojalitetskonflikter og føre til skyldfølelse.

uansett hva dere finner ut, så sørg for at det er dere voksne som bestemmer. håper det lar seg løse!

*ravna*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

6 åringer pleier å være lette å forklare ting til som feks hva de ikke kan bestemme selv !

Klart vennene betyr mye, men de kan ALDRI erstatte foreldrene.

Synes du skal kjempe denne saken jeg, det er vel en årsak til at de satte en grense på 12 år for selvbesetmmelse i slike saker !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nei nei

En 6 åring skal IKKE bestemme selv.

Det er det dummeste jeg har hørt at ungen skal få bestemme selv.

Ungen skulle ikke hatt noe valg her.

Dumt eksempel:

Min datter går på turn.Hun begynte å syte og klage for det var så "kjedelig" der.

I stedet vil hun vimse rundt i huset og se på tv,eller være med venninnen.

Jeg nektet.Jeg sa at hun SKAL på turn.For hun er for liten til å ta sånne avgjørelser.Jeg vet også at det er pga. latskap.

Samtidig lærer det henne å like andre ting osv.Jeg må understreke at hun er helt tv-slave for vi har parabol med tegnefilmkanaler.Og jeg prøver alt å få henne ut av dette og nyte fysisk lek også

Det kan godt være,ganske sikkert,at hun har sagt det var kjedelig hos deg pga. venner.Det går ann å tro på.......

Men,likevel skal ikke det ha noe med saken å gjøre.

Hun skal til deg uten noe valg.

Datteren min vil ikke besøke mormor som sitter i rullestol for det er kjedelig der.Men hun har ikke noe valg.

Ungene må lære seg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er ikke tilfeldigvis av de som har fårr brev fra trygdeetaten om dagen vel?

Der det står at i følge den nye loven om beregning av barnebidrag taper hun penger på hver dag du får samvær med barnet!

Uansett er jeg enig med de andre her, og loven er jo også rimelig klar på dette området.

Når barnet blir 12 år kan h*n være med å bestemme, dvs barnet skal bli hørt.

Ikke når man er 6.

Min sønn savner som regel mamma med en gang han kommer hit, og savner meg når han kommer til mamma igjen.

Noen ganger passer det drlig å reise til meg, og noen ganger vil han ikke reise igjen.

Hadde blitt rimelig mye rot skulle vi hørt på han hver gang ja!

Kall henne inn til samtale hos Familierådgiver, og se om hun forstår viktigheten av at barna får samvær med begge foreldrene etter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...