Gå til innhold

Sjukehusbagen


Gjest ¤Ronja¤

Anbefalte innlegg

Gjest ¤Ronja¤

Er vel ikkje heeeeilt tid for å pakke bagen enno, men snaaaart... ;)

Kva er det lurt å ha med seg då trur de jenter?

Eg har ei liste i signaturen min, men anar ikkje om den er fornuftig eller ei...

Nokon som ser noko eg kan stryke, eller noko eg har glømt?

Sjukehus-bagen:

*Soveklær (ev. berre bruke sjukehus-skjorte)

*Morgenkåpe

*Joggebukse

*Bukse

*Topp/genserar

*Amme-BH og ammeinnlegg

*Truser

*Bind (frå apotek-pakke?)

*Hårbørste

*Shampo/balsam, såpe

*Lypsyl/fuktighetskrem

*Paracet/ibux gel

*Toalettsaker

*Sokkar/tjukkelabbar

*Slippersar

*Mobil+ladar

*Kamera-bagen m/ SLR-kamera og videokamera

*Bok/lesestoff

*Notatbok/penn

*Mp3-spiller og cd

*Hentesett til babyen

*Body+strømpebukse

*Teppe til baby (ull?)

*Vinterdress+lue

*Drikke

*Frukt

*kjeks/mat

*Pengar

*Purelan-salve

- Halspastiller

- Drikke-flaske

- Sjokolade

- tannbørste, tannkrem, deo

- Helsekortet

BILSTOL

Skift til far

(Klær til mor: 5-6 truser, 2 Amme BH, 3-4 t skjorter, 2 gensere, 2 buker, sokker

Klær til knøttet: 2 lang ermet body, 2 strømpebukse, kose-dress, hentedress, ullsokker, ull-tøfler, lue)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du trenger vel ikke å ta med teppe til baby, de blir pakket inn i helsetepper, og det er godt og varmt på barsel. Ligger som regel bare i body også, men du vil kanskje kle opp babyen selv..Bodyer får du låne på sykehuset. eller er det sånt pasient hotell du skal være på. Da er det jo litt annerledes...

Sykehus- skjortene er geniale til nettene, men jeg brukte den bare den første dagen- med morgenkåpe utenpå. Ellera hadde jeg myke kosebukser, t- shirt og evt en tynn jakke utenpå. Mange truser..jeg brukte bare den "sexy" nettingtrusa den aller første dagen, likte den ikke i det hele tatt...Og mange bind!

Jeg hadde med notatbok sist, og har hatt mye glede av å lese om det hele i ettertid. hadde en så grei fødsel at jeg var både våken og opplagt etterpå, så jeg skrev ned alt mens jeg husket det.Lukas sov jo så mye han...Så lesestoff er også fint, kan jo få en sånn sove- gutt som jeg fikk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤Ronja¤

Takk for tips Kipa! Teppet til babyen er vel helst til turen heim, kjem vel litt an på kor kaldt det er når vi skal heim att...

Veit ikkje om vi får klede på sjukehuset eller ikkje enno, reknar med vi får informasjon om det på svangerskapskurset på sjukehuset.

Kor mykje klede bør ein ha på ein mars-baby når den skal heim, forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjoept engangstruser, men skal i tillegg ha med noen store, gode av mine egne. Og spesialbind til bruk etter foedsel.

Spray med vann til aa sprute i ansiktet skal jeg ha med, og ogsaa en spray med beroligende ekstrakter i vann (fikk av svigerinne til jul, hun har brukt samme da hun foedte sine barn) fra Neal's Yard Remedies. I tillegg har jeg med en klut til meg selv.

Skal ogsaa ha med en bok om amming (som er ganske lettlest) og en liten bok om spedbarnsstell. Og kanskje en roman. ;)

Ellers har jeg pakket/skal pakke det meste av det du allerede har paa listen din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! Då er lista i signaturen oppdatert! ;)

Bare hyggelig. Skrev ned listen fra boken min dagboken min ogsaa, i tilfelle du ikke har sett den ennaa. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ¤Ronja¤
Bare hyggelig. Skrev ned listen fra boken min dagboken min ogsaa, i tilfelle du ikke har sett den ennaa.  :)

Såg den nett i sted! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...