linnolano Skrevet 12. februar 2007 #1 Skrevet 12. februar 2007 Hei! Vi er en gjeng på 10 stk i midten av 20-årene som vil til syden i sommer. Vi har kommet fram til 3 steder: Magaluf på Mallorca, Rethymnon på Kreta eller Fuengirola (nær Malaga) i Spania. Har noen vært disse stedene og kan anbefale hva vi burde velge? De to første er pakketurer. De tre turene ligger prismessig på samme nivå, men hvordan er prisnivået på stedene? Vi er ute etter mest mulig rimelig selvfølgelig:-) Vi vil ha fin strand, bra natteliv (men er litt redd for at Magaluf blir for voldsomt med masse 18-årige briter?), litt serverdigheter og gjerne ikke et helt øde sted. Gjør ingenting at det er masse turister, det blir det gjerne på slike steder. Vi er noen par og noen single så vi vil gjerne ha noe for en hver smak. Hvis det er noen som har andre forslag enn de tre ovenfor så tar vi også imot det, men kriteriet er at det går direktefly fra Bergen dit. Takk for all hjelp!!!
Mischa Skrevet 13. februar 2007 #2 Skrevet 13. februar 2007 Jeg var på Magaluf for 2 år siden og ville kanskje valgt et annet sted på Mallorca.. om det finnes et sted nærmere Palma kanskje? Magaluf hadde nydelige strender, men ellers var det ganske shabby, slitte bygninger og lite sjarm. Mange barer og diskoteker selvsagt men ja det er MYE britiske ungdommer og også skandinavere..gutte/jentegjenger på 17-19 år. Vi dro ganske sent i sesongen så det var ikke såå ille da vi var der og det er jo fullt mulig å ha det gøy der selv om man er litt eldre enn gjennomsnittet, men jeg synes ikke stedet har så mye å by på.. Palma derimot har jo nå blitt trendy, og der er det jo også bra shopping, mange fine spisesteder og også en drøss barer/diskotek..bl.a. verdenskjente Pacha. Taxi fra Palma Nova tok ca 20 min og kostet 200 kr.
Mischa Skrevet 13. februar 2007 #3 Skrevet 13. februar 2007 Jeg tror jeg ville dratt til Skiathos jeg Var der i fjor og strendene er nyyyydelige (man må ta buss, men det er ikke så ille..de går ofte og busstoppene er sentrale, og koster ingenting) og i høysesongen tror jeg det er et yrende natteliv i bargaten, med et litt mer voksent klientell enn Magaluf.. Barene/klubbene var kjempefine og stilige, ordentlig forseggjort, men de hadde ikke åpnet da vi var der fordi vi var der uken før høysesongen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå