Gå til innhold

Drømmesituasjon?:)


Eowyn

Anbefalte innlegg

Typen er i forsvaret, så a vi flyttet hit var vi så heldige å få oss forsvarsleilighet...100 m2 til 1300,- i mnd :D . Vil kalle meg selv litt heldig da...Men til saken, Nå har vi fått frie tøyler til å gjøre hva vi vil med leiligheten mht.oppussing, så nå har vi tenkt å male litt her. Fargene som var fra før av var ganske kjedelige og falmete, så noe må gjøres. :wink:

Stuen er ca.35 m2, og er nesten helt firkantet. Har et stooort vindu på ene veggen. Vi har mye kirsebær, børstet stål og så har vi en slik mørkegrå sofa med store puter i. Noen som kan komme med noen gode tips til farger som kan passe inn her?? Er så himla vanskelig å bestemme seg når det gjelder farge, er så mye fint å velge mellom. Men så skal det jo passe inn til møblene og selve rommet også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vanligvis er jeg ikke så begeistret for disse "motefargene" og nyanser av hvitt/creme. Men her høres det faktisk ut som det passer med en nøytral, men varm farge.

Jeg ser aldri på sånne nummer på maling jeg. Men en creme-nyanse med mye gult i kanskje? Tror at det blir veldig kaldt med en grå/hvit fagre på veggene til møblene deres (grått og stål).

Vanskelig å si sånt uten å se rommet, men jeg ville styrt unna alle kalde farger og nyanser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å velge en nøytral hvit nyanse, og så male en av de hele veggene i rommet f.eks lilla? (Gjerne motveggen til vinduene)

Når jeg nevner lilla ser jeg for meg en litt mørk brun/grå/lilla farge, altså ikke pastell lilla. Noen blomsterpotter i samme lillafarge i vinduene samt noen bilder med hvite passepartouer på den lilla veggen, så binder du fargene i rommet sammen. Da får du et resultat som ikke alle andre har selv om cremehvitt er veldig mye brukt akkurat nå.

Og maling er jo herlig - er du ikke fornøyd er det bare å male over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KATTAstrofe
Oohh... Jeg drømmer om en leilighet med kirsebærfarget gulv og hvitmalte vegger...

Samme her! :D

Eowyn: Lyse farger er nok det peneste, siden sofan er grå og du har en del i kirsebær. Søstra mi har nettopp pusset opp gangen hjemme, hun brukte en nydelig farge som heter "skygge" som er beigeaktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde også satset på en litt varm farge i enten creme, eller en ala lys toscana.

Det var noen som nevnte at de aldri ser på fargekodene. Hvis du vil ha en gjennomført stil, så er det faktisk ganske viktig. Hvis ikke skal du ha flaks for å treffe en farge som er riktig... :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg slettet en masse innlegg som kommenterer enkeltbruker. Hvis alle er snille og holder seg til temaet uten å rakke ned på hverandre blir KG et koseligere sted å være, ikke sant?

Misty - moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morticia

Misty - jeg har ikke rakket ned på noen - jeg sa bare hva jeg mente om resultatet av "drømmeprosjektet" - er ikke det lov????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En farge som tar utgangspunkt i sofaen, kanskje i litt lysere og varmere variant. Gjerne som Mie foreslo. Og så kjøper du noen STORE puter til sofaen som tar utgangspunkt i fargene på veggen. Om du velger å ha en litt mørkere farge på ene veggen så ville jeg nok ha valgt cremehvitt på resten.

Jeg skulle ønske jeg eide min egen leilighet. Sambo hadde vel blitt "smågalen", jeg hadde malt og styrt på. Jeg gidder ikke å bruke penger på det når vi leier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med innredningen, høres koselig ut!

Skal forresten selv innrede en 120m2 stor leilighet sammen med min kjære! *glede seg villt* Vi får nøklene til neste helg!

Vel, lyse farger er greiest, både med tanke på feelingen, tilbehør og "varigheten" på hvor lenge du orker fargen. Må tenke på hvordan du i lengden vil reagere og takle de forskjellige fargene.

Er viktig at du trives i rommet. At atmosfæren er tilpasset deg :)

Lyse farger, "lette stoff", mye "kunstig lys" og et par "tyngre" stoffer og pyntegjenstander her og der pleier fungere helt fint. Litt kontraster skader ingen! Er bare sunt med variasjon.

Får ha lykke til!

Hilsen Birthe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for mange gode forslag!! Skal å få tak i et fargekart idag å se på alle de fargene som er blitt foreslått...Faktisk så hørtes alle forslagene fristende ut, og som Mie sa, maling er herlig, blir man ikke fornøyd så er det bare å male over! Synd at noen trakk inn Millas prosjekt her, var ikke meningen at det skulle sammenlignes med henne. Hun får holde på med sitt, så tar jeg meg av mitt! :wink:

Har også tenkt litt på lys toscana, men er redd den skal kræsje litt med kirsebær interiøret... Men cremehvit høres veldig fint ut. Har en sånn knallgul farge nå som er helt forferdelig, tror ikke forsvaret har malt denne leiligheten siden 80-tallet... :ler: Måtte male soverommet så fort som mulig, for det var jammen knallrosa!!! Lurer på hvem som sitter med sånn dårlig smak...

Jaja. Dere skal få oppdatering om hva jeg fant ut tilslutt da, og pånytt, takk for alle forlag! Tar gjerne imot flere :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har kirsebær på noen stoler, der jeg har lys toscana på veggen, det går helt fint det. Men nå har jeg bare malt ett strøk, siden vi hadde hvite vegger fra før. (ble veldig cremfarget faktisk) Jeg har sett veldig mange forskjellige utgaver av den fargen, grunnet tidligere veggfarge, og antall strøk.

Lurer på å male gangen min i sammen farge, men da i tre strøk. *S*

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør Milla' date=' hun er visst utdannet på det området også ser det ut til! :wink:[/quote']

Ikke noe sånt her takk :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med innredningen, høres koselig ut!

Skal forresten selv innrede en 120m2 stor leilighet sammen med min kjære! *glede seg villt* Vi får nøklene til neste helg!

Får ha lykke til!

Hilsen Birthe.

Lykke til du også!Er bra gøy med egen leilighet!!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har kommet meg så langt nå at jeg har fått hentet fargekart.....Fikk også gla'beskjeden idag om at vi får dekt all malingen!!!! :hoppe: Så dette blir jammen gøy.

Har sett litt på lys toscana og creme...velge velge velge.... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carolinegjesten

Høres ut som et flott prosjekt! Heldige du.....Skulle ønske jeg var i dine sko!! :ler:

Kirsebær, børstet stål og grå sofa er veldig stilig, tidløst og moderne. Har selv innslag av dette i min stue, og jeg har malt veggene mine i creme-hvit. Dvs hvit, men litt gul-beige anelse i. Og jeg ble veldig fornøyd!!!! Håper du kommer med oppdatering hvordan det ble da, høres ut som du har det kjempefint!!

Lykke til med malingen. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det finnes utrolig mange fine kremhvit-farger. Vi har en i stua som heter Romantik, og den er veldig flott. (Den ser lysere ut på veggen enn på fargekartet.)

Vil også slutte meg til forslaget om en vegg i en annen farge. Det kan være kjempestilig. Vi har prøvd noe lignende på soverommet vårt, og det ble flott. det kan bli litt for mye hvitt.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg gått til innkjøp av nye gardiner. De er kremhvite med svaaaaake trykk av "kunstblomster", og så er de gjennomsiktige. Siden jeg har et stort vindu, pluss balkongdør rett ved siden av, så kjøpte jeg også 3 lengder i et tykkere stoff slik at det bryter litt og ikke blir bare gjennomsiktig. Er veldig fornøyd selv må jeg si! :kul: Og nå har vi valgt farge da, lys toscana. Gleder meg! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...