Gå til innhold

Larnaca på Cypros


Mrs B

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kommer vel ann paa hva du vil gjore i ferien din?

Beach eller city?med famile,smabarn,eldre eller venner?

Jeg ville annbefalt Fig Tree Bay eller Agia Napa.

Si,meg hva vil du med ferien din,og reiser du alene?

Endret av MBelucci
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sier vel at

ayia napa er for ungdommen

fig tree bay for familien

og larnaca for voksene par.

Jeg har vært på dagstur dit og synes det er en fin by

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker Larnaca. Jeg har vært på Kypros mange ganger, og mange steder.

Larnaca er en by, ikke så stor men ok.

Der er en strand midt i sentrum (kunstig laget, men helt bra) og naturlige strender på begge sider av sentrum.

Det er lett å komme seg på reiser, kort til flyplassen og butikker.

Natteliv finnes, og det er mange innfødte som er ute der også - i tillegg til turister.

Men barnevennlig er det ikke der.

Jeg tror det ville pase for en bryllupsreise hvis dere liker å gå på pub, spise ute, småshoppe, ta turer ol.

Minuset er at mange av hotellene i selve sentrum er litt "slitne".

Der er siesta på mange butikker og biltrafikk i sentrumsgatene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

neinei ikke finn på å dra til larnaca!!!

har vært på kypros så mange ganger i mitt liv, (har nemlig "slektinger" der nede) og vært både i agia napa, fig treebay og larnaca!

fig tree bay er for familier / par som skal nyte stranden og ikke krever så mye byliv eller shopping!

agia napa er for ungdommen, men også familien / par kan hygges her, men anbefaler da å velge hotell som ligger litt utenfor sentrum men allikevell i gangavstand til alt, og dem er det mange av.. kan anbefale callisto og panthea!! supre hotell!!!

mens larnaca...fyyysj... det er storbyferie med søppel!!! jeg fikk et helt nytt syn på kurpso som øy etter å ha vært her! ja de har strender de og, men langs en motorvei!!! mister litt av sjarmen da for min del!!! det er en stoooor by, preget av trange små gater med søppel, masse kyprioter og butikker. mest greske her!!! ikek så mye turister, og er stressende, rotete og slitsomt!!! ville ikke anbefalt dere denne byen nei! greit å ta en dagstur hit ja, men ikke en uke eller to!! styr unna! mange bekjente av meg har gjort dette, og de sier de aldri skal tilbake til kypros!! synd, for kypros kan by på så mye mer...der har de ødlagt for seg selv ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På partur, absolutt Fig Tree Bay, på venninnetur, absolutt Ayia Napa :)

Fra Fig Tree Bay er det kun en 1/2 time til Ayia Napa.

Har vært på Kypros flere ganger, så snakker av erfaring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er store Kypros entustiaster og sier bare en ting: Skygg unna Larnaca! Det er ingen koseferie. Vi drar alltid til Agia Napa! Både som par (forholdsvis voksne ;) ) og med ungene. Har ALDRI sett noe til ungdomsfylla som det blir advart mot der nede. Mann må oppsøke Partygata for å finne dette! Vi anbefaler Panthea hotell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er en stoooor by, preget av trange små gater med søppel, masse kyprioter og butikker. mest greske her!!! ikek så mye turister, og er stressende, rotete og slitsomt!!! ville ikke anbefalt dere denne byen nei!

Greit du ikke liker byen, men at det er "masse" kypriotere der og greske, hva har det med saken å gjøre? Skjønner ikke helt denne "flokk-mentaliteten" når det kommer til turister... :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor pa Kypros. ;) Sa jeg har erfaring om Agia Napa,Protaras,Larnaca.

Larnaca er absolutt ikke noe fint reisemal.

Agia Napa og protaras er bare TOPPERS :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MBelucci : Hvor på Kypros kan man shoppe ? Tar gjerne imot tips ang ordentlige shopping sentre eller ordentlige handlegater.. Ikke bare turist sjapper.. Reiser med barn så kommer nok til å bo på Sandy Bay.. Men vil også ha mulighet til å shoppe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...