Gå til innhold

Gravid og mensen

Fremhevede innlegg

Skrevet

I går fikk jeg vite at en venninne av meg er gravid, venter barn i september. Jeg snakket med henne for en måned siden, og da hadde hun nettopp fått mensen. Enten sa hun det fordi det var så tidlig, eller så fikk hun mensen selv om hun var gravid.

Selv bruker vi prevensjonsmiddelet "hoppe-av-i-svingen", og er forberedt på at det kan ende med graviditet. Det er helt ok. (håpe-håpe ;))

Men hvordan kan man vite at man er gravid, hvis man får mensen som vanlig? Erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, ikke MENSEN, sånn pr def, men noen får en blødning omkring da de venter mens, selv om de er gravide.

Noen få vil fortsette å få dette relativt jevnlig gjennom svangerskapet, og noen oppdager derfor ikke at de er gravide før de r langt påvei.

Hos de aller, alle fleste er likevel slik at mensen uteblir når de blir gravide, dette er jo et greit tgn på at noe er på vei.

(at dere er forberedt på at det kan bli baby av å hoppe av i svingen er bra, for det er slett ikke prevensjon)

Skrevet

Nei, det er sletts ikke noe prevensjon nei! Det var derfor jeg skrev det i gåsetegn, jeg var egentlig litt ironisk. Jeg har nemlig veldig lyst på barn, skjønner du ;)

Så det du sier er at, den blødningen som evt kommer mens man er gravid er mindre enn mens? Er det stor forskjell?

Skrevet

Det kan variere, bil jeg tro (hva vet jeg? Je har aødri vært gravid, så mine menser er menser. Jeg har hatt mange blødninger uten at de er en følge av el uten befruktning da (både da jeg gikk på p-piller og etter) og flertallet av disse har oppført seg som mens. Men om den hormonelle blødningen noen får selvom de er gravide er slik, aner ikke. Det gjeler vært få (noen kan få litt småspotting som de kaller "festeblødning" har jeg lest om da, men det er en ukes tid før man venter mens, og er ikke en særlig blødning, så vidt jeg vet?)

I all hovedsak kan du nok anta at når mensen kommer, da er du ikke blitt gravid.

Skrevet

Ja, jeg regner med det.. Takk for svar uansett!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...