Gå til innhold

Roma


Zafran

Anbefalte innlegg

Har planer om en liten romantisk tur med min kjære i begynnelsen av mars. Og nå leter jeg hotell- det er jo fantastisk mange å velge på! Så langt er Ariston, Galles og Gallia alternativer- noen som har vært på noen av disse? Tenker 1000- 1500 pr natt. Vi kommer lørdag morgen og drar mandag morgen, så jeg for meg at det blir bare mas. Da hadde det vært fint med et ok hotell, helst med badekar.

Og hva MÅ man gjøre i Roma? Vi har i prinsipp 1 hel dag, hvordan få mest mulig ut av den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Når det gjelder hotellene kan du sjekke på http://www.tripadvisor.com for å se hvilken score de har fått :-)

Kona og jeg var på tur til Roma for et par år siden og her er mitt reisebrev: http://gardkarlsen.com/rome_italy.htm . Se også det interaktive kartet av Roma som jeg har laget http://gardkarlsen.com/rome_italy_map.htm . Her kan du se hvor noen av attraksjonen ligger og du kan klikke på markørene for å få mer info :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi pleier å bestille hotell gjennom restplass.no, sjekk gjerne på tripadvisor først. Hvis du skal bo sentralt, er det ikke lett å finne noe særlig billigere enn 1500 pr natt. Området rundt Termini er nok litt billigere, men litt mere frynsete. Og lenger å gå til attraksjonene. Området bak Peterskirken, eks Via Aurelia, er også billigere. Men da må dere bruke Metro ned til byen. For en natt ville jeg valgt et hotell i sentrum. Da opplever du atmosfæren i byen på en helt annen måte.

Alle disse hotellene ligger nær Termini, ut fra beliggenhet ville jeg valgt Gallia, litt kortere å gå til plasser som Piazza Navona, Spansketrappen og Fontana di Trevi.

Men jeg kjenner ikke dette hotellet.

Med så kort tid i Roma ville jeg tatt en av sightseeingbussene som stopper på de store sightene. Da kan dere gå av og på der dere ønsker, og sparer bena litt. Den starter på Termini. Ellers er Romas historiske sentrum så lite at det ikke er noe problem å komme seg rundt til fots.

Jeg ville anbefale dere Colosseum, Peterskirken, Pantheon, Piazzaene nevnt ovenfor og kanskje den kirken disse hotellene ligger i nærheten av, Santa Maria Maggiore. Og sørg for å oppleve atmosfæren i byen!

Ha en flott tur, det er verdens nydeligste by!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roma er helt utrolig! Slenger med på attraksjonene, men hadde prøvd å få til en lengre tur, så dere får sett mer! It's the "never ending city"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg er nyforelsket i Roma! Bodde på ett hotell Gioberti i Via gioberti, du går rett ut fra flytoget og ett kvartal så er du der. Tja noen mente det var litt ekkelt der om natta, men det så jeg ikke noe til. Det er værre i Oslo... Etter min mening er det gangavstand til alt i Roma. Taxi fra termini til panteon kosta 60 kroner, med t-bane til spansketrappen var det 8 kroner.

Ta med gode sko og gå rundt i gatene rundt panteon, piazza navona og v spansketrappa (der er all shoppingen, herrlig!), det er int vakre kirker overalt, fine koselige piazzaer rundt hver en sving og....nyt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...