Gå til innhold

OMO tabletter - En dårlig oppfinnelse?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Takk for alle råd og innspill!

Jeg har gjort fremskritt med tablettene. Hvis jeg legger dem i doseringskammeret og kjører lang vask (2 timer), så løser de seg så å si helt opp. Litt flekker på en sokk en dag, men til å leve med. Også litt rester i vaskemaskin og doseringskammer, men altså nesten borte.

Fortsatt ikke veldig imponert over tablettene. Går nok tilbake til det flytende vaskemiddelet straks de 4 siste tablettene er brukt. OMO kunne nok brukt pengene lurere - til å lage bedre tabletter istedenfor å dele ut gratisprøver som får folk til å holde seg unna tablettene - etter min mening, da :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Brukte før de gamle tablettene som skulle ligge i nett 8inni vasken. nå bruker jeg de som skal legges i kammeret. hender iblandt at de ikke løser seg opp men blir liggende som nevntegrøt. Men som oftest går det greit. det største irritasjonsmomentet er som en anne sa, at de smuldrer opp når jeg tar de ut av plasten. Men så er jeg for lat og grisete til å bruker pulver igjen........

men jeg har ikke tenkt på om det er forskjell på vaskeprogrammene. det skal jeg begynne å legge merke til.

Gjest Blondie65
Skrevet

Og hva er vitsen med disse OMO-tablettene da annet enn å få folk til å bruke mye mer vaskepulver enn nødvendig?

Det er miljøgriseri rett og slett. Og dyrt, for det er faktisk dyrt å bruke for mye vaskemiddel også.

En annen ting: Seperester på klærne? Æsj ... Er et tydelig tegn på for mye vaskemiddel i bruk.

Skrevet (endret)

Jeg har alltid sverget til pulver, mye med tanke på miljøet + gammel vane. Samboeren min har alltid brukt tablettene og derfor har han kjøpt det nå, og jeg synes de fungerer greit. Det hender jeg deler tabletten i to, da det hender det blir liggende rester i kammeret. Går helt fint å dele de i to med hendene, mens tabletten fortsatt er i posen, liksom.

Men egentlig ser jeg ikke poenget med dette jeg heller.

Endret av pusla
Skrevet

Jeg bruker flere typer vaskemidler, de fleste som pulver eller flytende men Omo Color tabletter bruker jeg. Legger de i doseringskammeret slik man skal og det blir ikke liggende igjen rester. Har en toppmodell fra Miele.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...