Gå til innhold

OMO tabletter - En dårlig oppfinnelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått en prøvepakke med OMO tabletter. Så langt har jeg ikke fått dem til å fungere særlig bra, så jeg håper på noen gode råd...

Skal tablettene i doseringskammeret eller inn med klærne?

Jeg har egentlig prøvd begge deler allerede... Da jeg puttet tabletten inn med klærne (godt innimellom) klarte den å lirke seg ut og ble liggende på gummilisten ved døren uten å være med klærne i vasken. Altså ikke mye såpe i den vasken...

Da jeg puttet tabletten i doseringskammeret (som det står på pakken), skjedde noe lignende... Tabletten ble ikke løst opp, og det meste av tabletten lå igjen i kammeret etter vask.

Så bruker jeg tabletten feil, passer den ikke med vaskemaskinen min eller har alle samme problem?

Vurderer å putte tabletten inni en sokk el. lignende neste gang...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg legger tablettene i doseringskammeret og de løser seg fint opp.

Hvis du har en vaskeball kan du jo prøve å legge tabletten i den.

Skrevet

Da jeg brukte tablettene, så delte jeg dem i to, brukte kun 1/2 tablett til hver vask. Jeg doserte rett i vasken uten å bruke nett eller ball - hadde aldri problemer med det ...

Skrevet

Jeg bruker dem rett i doseringskammeret, og det fungerer bra.

Skrevet

Syntes selvetablettene fungerte greit. Når jeg først har fått de hele ut av pakningen og ikke i smuldre-biter i hendene. Som ryr utover gulvet. Som igjen gir meg mere jobb med å koste opp. Hva i svarten er det med innpakning av varer av og til? Er det virkelig nødvendig med innpaksning rundt hver j... tablett, for deretter å legge de i en eske?Samme med tabletter til oppvaskmaskin. Når jeg har satt inn i maskinen er jeg gjerne fuktig på hendene etter å ha skylt koppene. Og må tørke meg, evt finne en saks for å få opp de forbaskede tablettene. Takke meg til pulver....

*Phu... det var dagens utblåsning...*

Skrevet

Om man har en gammel vaskemaskin bør man legge tabletten sammen med klærne, men om man har en relativt ny maskin, skal det gå fint å bruke tabletten i doseringskammeret.

Skrevet

Jeg bruker bare pulver jeg, mye lettere å helle et mål med pulver i skuffen enn å åpne plastpakninger og styre. Billigere er det også. :)

Skrevet

den tabletten legger jeg inn i et nett også inn sammen med klærne.

De kan ikke brukes på slike hurtigvask-program.

Skrevet

Ring den OMO telefonen, det gjorde mamma (hun sleit også med det samme)

Og der sa de at det hadde de aaaaaaaaldri hørt om, og da måtte det være noe feil med vaskemaskinen hennes (den er nesten helt ny) og det var ikke måte på hvor dum hun var som ikke klarte å bruke vasketabletter!!

Syns å huske at hun sa noe om at de ikke skulle legges inn sammen med klærne heller, at det ikke var helt bra... husker ikke helt jeg!

Skrevet

Nå husker jeg og at jeg selvsagt brukte vaskenett når jeg brukte OMO-tabletter :)

Skrevet

Har problemer med at de ikke løser seg opp jeg også. Ligger igjen som en grøt i kammeret for vaskepulver. Tror jeg komme til å gå tilbake til å bruke pulver når jeg blir tom for tabletter.

Skrevet

De greiene der er noe dritt. Brukte dem før, og fikk alltid hvite merker på klærne av dem. Har aldri tenkt på at man kan legge dem i kammeret da... :klø:

Skrevet

har aldri hatt problemer med de tablettene, enten jeg har de i kammeret eller direkte i vasken. funker fint på hurtigprogram også.

Skrevet

Har aldri hatt noe problem med tablettene jeg i allefall. Jeg legger de i doseringskammeret og de løser seg fint opp uansett vilket program jeg bruker.

Skrevet

Den litt eldre typen (noe større tabletter) skulle legges i en sånn vaskepose inni maskinen, men den "nye" typen kan legges rett i doseringskammeret.

Jeg synes det har fungert veldig bra, men enig i at de ofte smuldrer opp litt (lurt å åpne pakkene over doseringskammeret, så det ikke drysser utover gulvet).

Jeg bruker helst vanlig vaskepulver da- billigere og mindre overflødig emballasje.

Skrevet

Tusen takk for så mange svar!

Jeg bruker vanligvis flytende vaskemiddel, men har nå fått en prøvepakke på disse tablettene, så jeg tenkte å prøve dem. Det har nok så langt virket mer som en advarsel enn reklame...

Vaskemaskinen min er ca 1,5 år. Og jeg antar at tablettene jeg har fått er av en "ny og forbedret" type siden de ble delt ut som gratisprøver..

Da jeg la tabletten i doseringskammeret, vasket jeg finvask, som tar ganske kort tid. Kanskje det var derfor den ikke løste seg opp? Jeg får prøve dette med en lengre vask også. Hvis det ikke går, prøver jeg tabletten i et vaskenett isteden.

Skrevet
Da jeg brukte tablettene, så delte jeg dem i to, brukte kun 1/2 tablett til hver vask. Jeg doserte rett i vasken uten å bruke nett eller ball - hadde aldri problemer med det ...

Hvordan klarte du å dele dem i to :klø:

De greiene der er noe dritt. Brukte dem før, og fikk alltid hvite merker på klærne av dem. Har aldri tenkt på at man kan legge dem i kammeret da... :klø:

Nå ble jeg litt skeptisk. Gikk de hvite merkene av etter neste vask?

Skrevet

Hvite merker av vaskepulvet går av normalt sett utmerkt bort ved neste vask, da det er snakk om pulverrester.

Personlig har jeg aldri sett poenget med disse tablettene til alt mulig, jeg bruker pulver og er fornøyd med det. Har hatt noen sånne tabletter (noe prøvegreier ja) en gang (men det var nok de gamle, det er lenge siden) og det var bare noe herk, så jeg har noen av dem liggende enda tror jeg. Rett og slett for tungvindt, takke meg til pulver, så kan jeg dosere selv også.

Skrevet

Jeg bruker tabletter og har de i kammeret, de løser seg opp slik de skal.

Gjest **Evergood**
Skrevet
Jeg har fått en prøvepakke med OMO tabletter. Så langt har jeg ikke fått dem til å fungere særlig bra, så jeg håper på noen gode råd...

Skal tablettene i doseringskammeret eller inn med klærne?

Jeg har egentlig prøvd begge deler allerede... Da jeg puttet tabletten inn med klærne (godt innimellom) klarte den å lirke seg ut og ble liggende på gummilisten ved døren uten å være med klærne i vasken. Altså ikke mye såpe i den vasken...

Da jeg puttet tabletten i doseringskammeret (som det står på pakken), skjedde noe lignende... Tabletten ble ikke løst opp, og det meste av tabletten lå igjen i kammeret etter vask.

Så bruker jeg tabletten feil, passer den ikke med vaskemaskinen min eller har alle samme problem?

Vurderer å putte tabletten inni en sokk el. lignende neste gang...

Vi har hatt samme problemet som deg.

En gang da vi kjøpte omo tabletter, så var det med en liten pose som tabletten skulle ligge i. Men det var like ille det. Gikk tilbake til pulver.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...