Gå til innhold

Feber og dusjing

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det noe som sies at enn ikke skal dusje dersom en har feber?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har lært at man ikke skal dusje om man har veldig mye feber. Vent litt til feber har gått litt ned.

Skrevet
Det har jeg aldri hørt.

Ikke jeg heller.

Hvorfor skal man ikke dusje?

Skrevet

Jeg har hørt at man ikke skal dusje når man har veldig høy feber, og i hvertfall ikke i veldig kaldt vann.

Personlig synes jeg hver eneste vanndråpe føles ut som små sverd som skjærer meg opp, når jeg dusjer dersom jeg har feber. Jævlig smertefullt. Jeg dropper den dusjen dersom feberen er veldig høy!

Skrevet

man sier faktisk at å bade i passe temperert vann er å anbefale for å få feberen litt ned ;)

• 2 år senere...
Gjest Gjest_Ellis_*
Skrevet

Jeg har hørt at man skal ikke ta Varm dusj når man har feber.

Skrevet (endret)

Når man har feber skal man ikke gjøre noe for å varme opp kroppen ytterligere. Så man bør ikke dusje i varmt vann. En dusj i lunkent vann derimot, kan hjelpe med å avkjøle kroppen (selv om dette kanskje ikke er så behagelig hvis man fryser).

Endret av Anemsi
Skrevet

Eg har aldri høyrt at ein ikkje skal gjere verken det eine eller det andre.

Men om ein har feber, så er gjerne allmenntilstanden generelt dårleg. Eg synast i alle fall det er forferdeleg å dusje når eg er sjuk. Blir skikkelig svimmel, og må ligge i senga og slappe av lenge etterpå, for å komme meg igjen :fnise:

Skrevet

Har jeg feber blir jeg slått skikkelgi ut noen dager. Og personlig hygiene reduseres nok til et minimum mens det står på.

Varm duj er ikke helt greia om man har feber, men det har vært så ille her at jeg har tatt en lunken dusj ( dusj og dusj, vært lenge nok under dusjen til å bli vår i alle fall.....)for deretter å tørke meg bare lett, slik at endel vann blir igjen på huden og fordamper. Dette tar med seg en god del varme, og hjelper litt. Men da er jeg virkelig varm i utgangspunktet....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...