Gå til innhold

Øyekatarr på hund?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

I går kveld merket jeg at hunden min hadde det ene øye lukket. Og hun har i dag fortsatt det øyet lukket,og mens jeg var på jobb idag så hadde samboeren min tørket vekk litt verk. Og hun er utrolig slapp,har ikke rørt maten sin(noe som er veldig uvanlig),men hun spydde litt da hun stod opp igår,så kan jo ha noe med det og gjøre.........

Noen som har vært borte i dette før? Tenkte jeg skulle dra og kjøpe øyeskyllevann imorgen for å se om det hjelper....

Endret av -Viola-
Skrevet

Skylling bør hjelpe på men er det øyekatarr vil den ikke bli bra med bare skylling. Jeg ville nok tatt en tur til dyrlegen jeg da...

Skrevet
Skylling bør hjelpe på men er det øyekatarr vil den ikke bli bra med bare skylling. Jeg ville nok tatt en tur til dyrlegen jeg da...

Tenkte jeg skulle prøve med skyllinger imorgen hvertfall,hvis det ikke hjelper så må jeg jo til dyrlege.... Men er student for tiden,så en dyrlegeregning svir godt på lommeboka :) Så håper jo litt at det skal funke, men må jeg,så må jeg....

Gjest Marie81
Skrevet

Skyll godt ihvertfall, da bør det bli litt bedre hvis det er øyekatarr. Er jo mulig den har fått et fremmedlegeme inn på øyet også, da vil det hjelpe å skylle masse.

Men en annen ting å tenke på - ved øyekatarr så klarer de ofte å ha øyet oppe, men det kommer mye verk. Men at hunden velger å ha øyet lukket kan være pga hornhinnesår, for det er ganske smertefult. Vet ikke om du har sett hornhinnesår før? Skyll godt og ta med hunden i mørkt rom og lys med lommelykt på øyet. Vil anbefale deg å ringe veterinær hvis du er usikker. Hvis det er hornhinnesår bør det behandles relativt raskt.

Skrevet
Skyll godt ihvertfall, da bør det bli litt bedre hvis det er øyekatarr. Er jo mulig den har fått et fremmedlegeme inn på øyet også, da vil det hjelpe å skylle masse.

Men en annen ting å tenke på - ved øyekatarr så klarer de ofte å ha øyet oppe, men det kommer mye verk. Men at hunden velger å ha øyet lukket kan være pga hornhinnesår, for det er ganske smertefult. Vet ikke om du har sett hornhinnesår før? Skyll godt og ta med hunden i mørkt rom og lys med lommelykt på øyet. Vil anbefale deg å ringe veterinær hvis du er usikker. Hvis det er hornhinnesår bør det behandles relativt raskt.

Har ikke sett hornhinnesår før...... Men skjønner ikke hvordan hun skal ha fått det eventuelt....

Får skylle øyet masse idag,og blir det ikke bedre til imorgen så blir det dyrlegen!

Gjest Deception
Skrevet

Sår på hornhinnen kan hun ha fått av et fremmedlegeme som har ligget mellom øyet og øyelokket, og som har gnisset til det ble et sår. Hvis det er øyebetennelse, får du nok Fusidin Vet (tror jeg det var) øyedråper/øyesalve som skal påføres et par ganger pr. døgn. Det går helt smertefritt, og betennelsen forsvinner i løpet av noen dager. Salven i seg selv er ikke så dyr, men det spørs hva veterinæren tar. Min erfaring er at det koster 500 kroner å ta i dørhåndtaket der.

Skrevet
Hvordan går det med øyet?

Øyet ble bra etter noen skyllinger,så kan være at hun bare hadde noe på øyet!

Men hun spiser fortsatt ikke,så hun har begynt å bli veldig tynn. Kjenner ryggraden godt og kan dra halsbåndet rett over hodet,noe jeg ikke kunne før.....

Også har hun begynt å tisse helt utrolig mye! I dag fikk jeg ikke lukket døra en gang før hun satte seg ned og tisset. Ikke likt henne i det hele tatt!

Så spørs vel om det ikke blir en tur til dyrlegen uansett.

Skrevet

Uff,øyet er helt fint....Men var hos dyrlegen nå,hun har muligens fått livmorbetennelse.......

Derfor liten matlyst og mye tissing.... Så nå er det bare å vente mens de tar ultralyd og røntgen av henne :(

Gjest Marie81
Skrevet
Uff,øyet er helt fint....Men var hos dyrlegen nå,hun har muligens fått livmorbetennelse.......

Derfor liten matlyst og mye tissing.... Så nå er det bare å vente mens de tar ultralyd og røntgen av henne :(

Uffda. Godt du kom deg til dyrlegen ihvertfall. Håper det går bra med henne!

Skrevet
Øyet ble bra etter noen skyllinger,så kan være at hun bare hadde noe på øyet!

Men hun spiser fortsatt ikke,så hun har begynt å bli veldig tynn. Kjenner ryggraden godt og kan dra halsbåndet rett over hodet,noe jeg ikke kunne før.....

Også har hun begynt å tisse helt utrolig mye! I dag fikk jeg ikke lukket døra en gang før hun satte seg ned og tisset. Ikke likt henne i det hele tatt!

Så spørs vel om det ikke blir en tur til dyrlegen uansett.

Hvordan går det med hunden?

Jeg tenkte på nyrene straks jeg så dette jeg da....

Drikker hun mye også?

Gjest Deception
Skrevet

TS skriver i en tråd litt lenger nede at det viste seg å være livmorbetennelse.

Skrevet

ah..leser ikke alle trådene her inne. så..mistet tråden. Takk for info ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...