Gjest Camma Skrevet 10. februar 2007 #1 Skrevet 10. februar 2007 Hei, jeg lurte på om jeg skulle sende en uformell mail, eller eventuelt en åpen søknad til en vgs skole som ligger ca 50 m fra huset mitt om vikarjobb. Jeg er på siste året av mastergraden min nå, og tenkte å melde meg som "ringe-på-kort-varsel-vikar" i faget mitt. Noen som har jobbet slik mens de studerte? Hører jo hele tiden om mangel på lærere og vikarer, men vet ikke om de er interessert når jeg bare vil ta det ene faget...?
Frey Skrevet 10. februar 2007 #2 Skrevet 10. februar 2007 Det er vel ingen mangel på lærere, spesielt ikke på vgs. Mange jobber med helt andre ting fordi det er så vanskelig å få jobb. Men har man kompetanse innen et satsningsområde eller et nisjefag kan det være enklere. Det kan dog være enklere i ungdomsskolen enn på vgs. Det kommer jo forøvrig litt an på hvor man bor hen i landet også. Det er lettere på Hitra enn i Trondheim for å si det sånn.. Men send en søknad, det koster ingenting
Gjest Gjesten Skrevet 11. februar 2007 #3 Skrevet 11. februar 2007 I Oslo e det kjempemangel på lærarvikarar. Dei har opne møter annonsert på Karrieresenteret på Blindern. Men korleis det er i vgs spesifikt veit eg ikkje. Hadde sendt ein generell søknad med CV til dei aktuelle skulane, og kanskje ringt etterpå, evt ringt først for å få vite om det var noko poeng. Mange av "oss" lærarar som jobbar som noko anna gjer det fordi vi ikkje likar å vere lærarar...
Gjest ¤Ronja¤ Skrevet 11. februar 2007 #4 Skrevet 11. februar 2007 Send ein søknad så fort som råd, det er alltid mangel på ringevikarar!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå