Mettem Skrevet 10. februar 2007 #1 Skrevet 10. februar 2007 (endret) Astronomi er noe jeg er kjemteinterresert i! Veldig, veldig, veldig. Tenkte det kunne vært et bra valg å utdanne seg i noe innenfor astronomi. Men hva? Er 15 år nå, og skal søke på videregående. Regner med at jeg må ta allmenn i tre år hvis jeg skal få utdannelse på universiteten innenfor astronomi. Men spørsmålet er altså, hva er det man kan bli innenfor dette området? Endret 10. februar 2007 av Mettem
Gjest Deception Skrevet 10. februar 2007 #2 Skrevet 10. februar 2007 Du vil ikke finne noen utdanning i astrologi på noe universitet. Astrologi er det området som dreier seg om lesing av stjernetegn, og hvor det hevdes at stjernenes posisjon på himmelen i fødselsøyeblikket, påvirker vårt liv. Astronomi, derimot, er læren om planetene. Jeg vil tippe at du kommer langt med å studere fysikk på universitetet, men her er det andre enn meg som kan svare.
Mettem Skrevet 10. februar 2007 Forfatter #3 Skrevet 10. februar 2007 uups, så nå at jeg hadde skrevet astrologi en plass i teksten der det skulle stå astronomi. Vet at astrologi er stjernetegn osv. Takk for svar
Rusjenten Skrevet 10. februar 2007 #4 Skrevet 10. februar 2007 Astronomi er ganske mye mer enn læren om planetene da...Det har med alt som skjer i universet å gjøre. Til Trådstarter: Tror det er kun på UiO du kan studere astronomi i Norge... på vgs ta så mye heavy matte, fysikk og kjemi du kan. Astronomi er et tungt fag og du må være veldig glup.
Student85 Skrevet 10. februar 2007 #5 Skrevet 10. februar 2007 Tror man må ha minst 2mx og enten 3fy/3kj eller 3bi for å komme inn på atronomi på UiO. Men de anbefaler at man har 3mx og 3 fy da fagene bygger på disse. Astronomi virker veldig spennende, men jeg tror det er viktig at man er glad i matte og fysikk om man skal trives med det.
venus* Skrevet 10. februar 2007 #6 Skrevet 10. februar 2007 Astronomi er ganske mye mer enn læren om planetene da...Det har med alt som skjer i universet å gjøre. Til Trådstarter: Tror det er kun på UiO du kan studere astronomi i Norge... på vgs ta så mye heavy matte, fysikk og kjemi du kan. ← Universitetet i Tromsø har også det. Men enig i rådene om å ta realfag, særlig fysikk og matte.
Saeria Skrevet 11. februar 2007 #7 Skrevet 11. februar 2007 Slenger meg på de andre og anbefaler deg å ta realfag. Hvertfall matte og fysikk i andre og tredje året.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå