Gå til innhold

bryllupsnatten på hotell


Gjest ny her..

Anbefalte innlegg

Gjest ny her..

Heisann! gifter meg 5 april.. vi skal gifte oss der jeg kommer fra, og vi bor altså ikke der nå. For å slippe å overnatte hos mine foreldre eller lignende på bryllupsnatta, så må vi leie rom på hotell. Aller helst ville jeg tilbrakt bryllupsnatta i leiligheten vår men..

Jeg lurer litt på dette med hotell, bør vi bestille bryllupssuite? Hvor dyrt er dette, og hva innebærer det egentlig, er det verd de ekstra pengene??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Anbefaler deg å be om å få se på hotellrommet og brudesuiten, samt å spørre hva som er inkludert i prisen på brudesuiten. Altså om dere får ekstra blomster, frukt, champagen, spesiell frokost, boblebad, senere utsjekking osv.

Kan dessverre ikke hjelpe deg med prisen (dessuten vil jeg anta at det varierer rundt i landet), for selskapslokalene våre spanderte hotellrommet på oss. Vi fikk da et ganske stort rom med salong og himmelseng. Rommet var forøvrig ikke nyoppusset. Dessuten fikk vi frokost på rommet (brødskiver og vanlig pålegg), og det sto frukt og en liten champagneflaske på rommet når vi kom på kvelden.

Det var forsåvidt ålreit med et stort rom, men det deiligste var vel å få litt tid for seg selv og kunne prate sammen. Og det var greit med frokost på rommet istedenfor å gå ned i spisesalen, slik at vi fikk litt tid sammen da også.

"Konklusjon": Sjekk ut tilbudene og vurder om prisen på brudesuiten er verdt det dere får. Det viktigste er vel kanskje at senga er god....!

Og da tenkte jeg faktisk på at man skal sove godt etter en lang dag!

Hilsen Lille meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler hotell ! Nå har jeg ingen annen erfaring enn nettopp det da. Men vi opplevde som veldig deilig å reise til et hotell, vi hadde bestilt suiten - hvor det ventet sjokolade, blomster og champagne på oss. Frokost på rommet fikk vi - og kunne sjekke ut når vi ville dagen etter.

Prisen for herligheten var kr. 1425,- alt inkl.

Vi vurderte lenge frem og tilbake om vi skulle ta oss råd til det, bryllup koster mye ellers + at vi holdt på å pusse opp hjemme.....Vi bestemte oss tilslutt for at vi ville sove borte denne natta - alle andre netter sover vi jo hjemme..... og det var vel verdt pengene...

Men som baken er jo også smaken delt...... :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal bo på hotell bryllupsnatten :hjerter:

Vi gifter oss i en anna by enn vi bor i også, men jeg

tror det blir deilig! Det er jo ikke så ofte men bor på hotell da!

Vi har bestillt suite hvor vi får frukt og champagne når vi

kommer, samt frokost på rommet dagen etter.

Dette betaler vi 1750 kroner for - synes ikke det er ille mye :roll:

K.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det är lite extra romantiskt och speciellt med bröllopsnatt på hotell. Bubbelbad och champagne och stor frukost.

Vi önskade och fick vår hotellnatt i bröllopsgåva av min farfar, mycket uppskattat från både hans sida och vår. Vi fick nåt vi ville ha, och han kunde hjälpa till med bröllopsdagen även om han inte själv kunde närvara.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg veit rett og slett ikkje kor vi skal overnatte. Vi skal gifte oss der vi kjem i frå. Og reknar med at min tilkomande ikkje vil overnatte på gutterommet... Men ka veit eg. For dette har han ansvaret for.

Vestlandstausa :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal ha festen på hotell, og da er brudesuite inkludert i prisen! :D

Hvis ikke hadde vi helt sikkert 'bare' hatt et vanlig rom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bestilt brudesuiten på Kråkenes fyr. Dette er et verneverdig fyr i havgapet, så dette blir en opplevelse vi vil huske lenge. Mannen syns dette hørtes kjempegøy ut og ordnet alt sammen. Jeg gleder meg veldig, vi hadde i utgangspunkt tenkt å reise hjem, men nå blir det så bra så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ny her..

Det er faktisk min kjære som har ansvaret for dette hos oss også, men det er bare jeg som ikke klarer å la være å blande meg inn :D

Han får ta en ringerunde å sjekke i distriktet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som de andre nevner - det viktigste er at dere får et rom for dere selv etter en hektisk dag og kveld. De fleste hoteller vil helt sikkert sette inn champagne, servere dere frokost på sengen etc. Si at dere er brudepar. men husk også å si at hotellet ikke røper at dere er der. For ellers kan det faktisk ikke bli den avslappende opplevelsen dere ønsker dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha bryllupet på et hotell og skal være der fra fredag, da hverken vi bor på det stedet og alle gjestene er tilreisende. Vi har derfor lagt opp til "bryllup-hele-helgen" med en liten grill-fest på fredag og selve bryllupet på lørdag. Vi hadde tenkt på brudesuite, men den var opptatt!!! Så vi tar bare et vanlig dobbeltrom og et er helt greit.

Mange jeg kjenner som har giftet seg har uttalt at de har vært så trøtte og slitne etter bryllupet at de bare har segnet om i senga og ikke fått nytt noe av "ekstra-servicen" som ofte kommer med brudesuiten.

For meg er det deilige å bo på hotell uansett så det er ikke så viktig om det er brudesuiten eller ikke. Vi har sett på vanlig dobbelt rom og det var også kjempeflott. Gleder meg uansett jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde suite, og da fikk vi frukt, sjokolade og shampagne. Men det beste av alt var å ha god plass med stort bad og at vi fikk bragt opp frokost neste dag. Satt da i salongen å spiste den. Synes ikke det hadde blitt det samme å sittet i sengen. Og så fikk vi sen utsjekk, kanskje det beste av alt. Prisforskjellen var ikke stor. Kr 1250,- for suiten og kr 990,- for dobbeltrom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har bestilt brudesuite på Edvard Grieg Suitell i Bergen. Vi får champagne og frukt når vi kommer, sein frokost på rommet og sein utsjekking. Dette skal vi betale kr 1690 for. Dette var en av de rimeligste her i by'n. De fleste låg på kr. 2500.

Jeg tror dette kommer til å bli vel verdt pengene. Blir deilig å ha tid alene. Leiligheten vår kommer til å være full av overnattingsgjester, så da hadde vi ikke så lyst til å reise hjem denne kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal tilbringe bryllupsnatta vår på svigers sin hytte. De holder på å bygge den nå, og regner med å bli ferdig en stund før vi gifter oss. Den ligger i Finland, som er ca 1- 1 og en halv time unna der vi skal gifte oss (nordpå). De har peis og boblebad og sånn der, så det blir koselig. :hoppe: Det er jo ikke noe problem å ta med seg sjokolade, frukt og sjampagne opp dit, og det er jo egentlig bare koselig å få lage frokost på senga til den andre en slik dag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bestillt bryllupssuite på hotell, men kommer til å avbestille den. Suiten kostet 3000 kr og det syntes vi er litt dyrt. Kommer til å be om et DeLux rom med brudepakken i stedet. Det koster 2000 kr. Det eneste som er forskjell er kvm på rommet!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi får også overnattingsgjester hjemme hos oss, så vi kommer til å ligge på hotell. Brudesuiten koster 1500,-, mens vanlig dobbeltrom koster 990,-.... Det skulle ordne seg med sen utsjekk uansett hvilket rom vi velger, så brudesuiten koster 500,- ekstra for blomster, badekåper og champagne, -og større rom da selvsagt! Vi velger nok brudesuiten; det er jo ikke hver dag man gifter seg!!! :hjerter:

:hjerte::hjerte::hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo den ene gangen i livet da det er riktig å ha brudesuiten da, så da vil ihvertfall jeg benytte meg av det...

Og fire tusen flis er grådig mye penger,men....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...