Gå til innhold

Hermetisere barnemat


Gjest Arran

Anbefalte innlegg

Gjest Dalwhinnie

Vesla har begynt å spise litt middagsmat, men er ikke spesielt begeistret for de ferdigkjøpte middagsglassene. I dag ga jeg henne litt av vår lapskaus, noe som var stor suksess. Det er imidlertid ikke ofte vi har mat uten mye chilli etc, og derfor kunne det vært ok å lage litt større porsjoner til henne når jeg først er i gang. Poteter blir imdlertid litt rare i konsistenser når de har vært frosset, så jeg lurte på om jeg skulle prøve meg på god gammeldags hermetisering i gamle barnematglass.

Noen som har gjort dette og kan dele erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei har ikke prøvd meg på hermetisering..

Men da jenta mi var mindre laget jeg all barnematen til henne selv..

Kokte poteter+ 2 typer grønnsaker (blomkål, broccoli, gulerøtter, mais, eller lignende) og hadde i kyllingkjøttdeig, vanlig kjøttdeig, svinefilet eller kyllingfilet.

Moste til passe konsistens og hadde i små glass som jeg frøs ned.

Fungerte veldig greit å fryse potetene når de var blandet med andre ingredienser..

Brukte også pasta noen ganger, hadde da i ferske tomater, gulerøtter, broccoli og kjøttdeig. Det var veldig populært :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dalwhinnie

Takk for svar. Å fryse er selvsagt mye enklere, så da prøver jeg det først og satser på at potetene ikke blir ekle i konsistensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld, jeg vet det er off topic, men da jeg trøtt og fæl hurtigleste over sida så jeg "Hermetisere Barnet", og fikk noen svært rare bilder i hodet.

Tror jeg legger meg nå... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...