Gå til innhold

Cubas bok

Cuba

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• 1 måned senere...

Får bråskrive noen ord igjen da :)

Har det helt supert om dagen! Koser meg som bare det med kjæresten, kunne ikke hatt det bedre faktisk!

Og til torsdag blir vi til og med samboere :D Da flytter jeg inn i huset hans i Sverige.

Vi har vært veldig mye sammen siden vi ble kjærester og blir aldri lei den gutten altså. Siden han jobber på Østlandet har han bodd mye hos meg i ukedagene og jeg har vært hos han i helgene så har på en måte bodd sammen hele tiden.

Men blir jo annerledes nå da.. Da er vi ordentlig samboere =)

Ikke at jeg kommer til å se han så veldig mye mer men. Hvertfall ikke på en stund, siden han vil fortsette å jobbe i Norge og er avhengig av å bo en del der i uka.

Men han har planer om å finne seg jobb på stedet vi bor snart da, også mye pga at barna hans bor der.

Men er ikke så lett å finne jobb der da, ganske lite sted. Jeg sliter bra jeg også..

De har et slags callsenter der, som er nødløsning. Men der jobber også mora til barna hans og jeg må vel innrømme at det holder å treffe på henne de gangene hun henter og leverer barna.

Har søkt på en jobb da, som hørtes veldig bra ut. Var frist på fredag så hører jeg ikke noe innen helgen så kan jeg vel regne den som tapt..

God natt alle som har rotet seg inn her :gjeiper: :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Hei!

Så hyggelig! Joda, alt bra her :)

Blitt syk da, selvfølgelig. Skikkelig forskjølet og litt feber tenker jeg.

I morgen kommer svigers og det er marknad her i byen. På søndag kommer venninna mi, samboeren og dattera dems. Og etterpå skal vi til Norge i bursdag til broren min. Så passet jo utmerket å være syk denne helgen! hehe.. men, får spise litt smertestillende om det trengs, så går det vel :)

Og den testen var negativ ;)

Ble ganske lettet, må jeg si. Selv om jeg hadde blitt glad om det skulle være sånn at jeg faktisk var blitt gravid.

Men da kan jeg glede meg til den dagen vi begynner å prøve. Regner med det skjer innen sommeren om det ikke skulle komme noe spesielt i veien :)

Må bare fortelle en koselig ting som skjedde forrige helg.

Dattera til samboeren sa til meg "jag tycker om dig jag" (eller noe sånt) :)

Satt utrolig pris på at hun sa det.

Samboeren sier han merker godt på barna at de liker meg. Og det er jo utrolig viktig da! :)

Også en stund var bare jeg og datteren inne og da fulgte hun etter meg overalt nesten. "Hva skal du? Skal du ut? Hva skal du der? Det skal jeg også"

:fnise:

Tørr ikke tenke på hvordan det hadde vært om forholdet mellom meg og barna var vanskelig. Tror nok ikke det hadde fungert i lengden da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre fra deg :klem:

Og ja, forholdet til barna er kjempeviktig. Orker ikke skrive så mye nå dessverre. Sitter med lille bolla på magen i mei taien fordi han vil ikke sove. men nå sover han endelig, så nå skal jeg prøve å lirke han i seng :)

ha en fin helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enda en dag er snart kommet til sin ende :gjeiper:

Sto opp, kjørte den timen det tar til jobb og alt virket greit.

Rundt 9-10 tiden begynte jeg å føle meg litt uggen. Og det ble verre.

Etter en stund var jeg så kvalm at jeg måtte ta meg en tur ut for litt luft.

Det gikk heldigvis over og jeg gikk tilbake til arbeidet. Men kvalmen kom tilbake. Måtte en tur ut på lageret og mens han ene der prøvde å finne ut noe kjente jeg at det ble litt for mye. Sa at jeg var dårlig og måtte komme tilbake.

Kaldsvettet, mens jeg gikk fort mot toalettet.

Etter å ha spydd en gang ble det ikke noe mer. Merkelige greier syns jeg..

Hadde det ikke vært for at jeg nettopp har hatt "uka", hadde jeg nesten blitt litt betenkt her..

Ellers har jeg tenkt å ta en prat med sjefen i morgen. Tenkte å spør om det er mulighet til en 80% stilling. Hovedsak fri på fredager. Da har også samboeren min fri, så hadde vært bra :)

Skal si at siden det er så lang reisevei hver dag søker jeg jo egentlig jobb i min svenske kommune. Men at jeg hadde vært interessert i 80% der jeg er nå.

Selv om jeg jobber 80% der vil jeg antakeligvis tjene mer enn jeg ville gjort i en 100% i sverige. Ikke noe mindre hvertfall. Så vil jeg jo få en dag fri også :)

Så håper det kan gå i orden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Huff.. syns litt synd på den gode samboeren min altså! Jeg bare maser og babler om baby hele tiden. Og i stad gikk det litt langt. Husker ikke helt hva som skjedde, men det utviklet seg til at jeg fikk for meg at jeg måtte ha barn NÅ! At jeg ikke visste om jeg klarte å vente noen måneder.

Noen ganger tar babylysten totalt overhånd :sukk:

Men elsker samboeren så utrolig mye og venter selvfølgelig en stund. Vet jo at det er fornuftig og skader absolutt ikke siden vi er såpass tidlig i forholdet.

Men som jeg sa til han.. innimellom kan jeg føle meg litt "alene". Siden han har to barn fra før og føler enda ikke helt at huset også er mitt. Alle omtaler det jo som hans hus osv.

Så føler vel en trang til å dele noe ordentlig med han. Bli en del av han 100% liksom.

Vanskelig å forklare men..

En annen ting er at jeg brått er tom for p-piller nå. Har en resept her som jeg mener det er en gang igjen på. Det sto ett eller annet ord på den og 3, så er vel kanskje bare tre ganger. Men er så sikker på at ho på apoteket sa det var en gang igjen sist gang.

Så håper det. Vet ikke helt hvor jeg eventuelt skal gå til legen heller. Siden jeg har flyttet til sverige hadde det vært enklest å gått her en fredag. For da har jeg fri. I stedet for å ta flere timer fri en dag fra jobben for å gå til fastlegen min i norge. Den er også i nabobyen så det er en halvtimes kjøring også.

Håper virkelig det er en gang igjen på resepten for samboeren sa også at om jeg tar en "kur" (ja, han sa faktisk det! hehe) til så får vi se da ;)

Så skal jeg prøve alt jeg kan å ikke tenke så mye på barn. Føler det tar opp mye av denne tiden jeg egentlig skal kose meg sammen med goingen min og være kjærester før vi får barn på heltid.

Vi planlegger også en ferietur i januar/februar og det gleder jeg meg helt utrolig til!

Så.. nå skal vi ta med laptopen opp i senga og se litt på Hotel Cæsar eller noe. hehe! har ikke tv2 her i sverige, så da blir det webtv :P

PS. Kanskje ikke så lett for andre å forstå noen sammenheng i det jeg skriver, bare pøser ut her føler jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da nærmer det seg slutten på enda en helg. Men den har egentlig vært ganske lang da, siden jeg nå har begynt med 80% og har fri hver fredag. Perfekt :gjeiper:

På fredag hadde vi barna og gikk en tur i skogen rundt her. Var nede ved en elv og laget litt demning osv.

På lørdag kjørte vi dem til Norge, hvor besteforeldrene passet de til i dag.

Sliter litt svigermor innimellom. Hun virker litt uomtenksom overnfor meg noen ganger. Akkurat som om hun prøver hardt å prente inn i meg hvilken situasjon jeg har satt meg selv i. Prøver å teste hvor sterk jeg er osv. Det er ikke veldig store greiene, men nok til at jeg føler meg ukonfortabel og blir litt småtrist.

Hun har sagt til samboeren at hun liker meg veldig godt, og det er jo så klart hyggelig. Men skjønner ikke at hun heller vil gjøre det hun kan for at jeg skal føle meg så velkommen og integrert som mulig.

Prøver alt jeg kan å oppføre meg så voksen og sterk som mulig, men en dag er jeg redd jeg er litt for ærlig.

I stad når barna ble hentet (av samboeren til mora) fikk vi hadekos som vanlig og da sa dattera (3 år) "Elsker deg" til meg som hun bruker å si til samboeren, altså pappaen. Ble veldig rørt og det viser jo at hun har blitt glad i meg :)

Klarte ikke å si det tilbake, men både jeg og samboeren lo litt. Og da lo hun også.. hehe!

Så alt i alt er fin helg! Klar for en ny 4-dagers uke er jeg også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

På tide å skrive noen ord igjen kanskje.. :)

Nå skal vi snart avgårde å ordne med huslånet. Må bytte om til bank her i sverige, pga diverse :P

Så da kan det se ut som jeg også blir satt opp som eier :hoppe:

Føler jeg har et lite stykke igjen til jeg får en ordentlig følelse av at dette er MITT hjem like mye som samboer og barna hans.

Gleder meg så utrolig til vi kan komme i gang med oppussing osv.

Så har vi egentlig komme til en enighet når det gjelder prøving :jepp:

Som det ser ut nå tror jeg vi kommer i gang i januar en gang :D Da blir jeg ferdig med siste pillebrettet og vi har bestilt sydentur :)

Can`t wait!! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...