Gå til innhold

Cubas bok


Cuba

Anbefalte innlegg

Da starter jeg en egen dagbok da.. Mest for min egen del kanskje, kjempe fint å ha noe å se tilbake på :)

Hva skjer om dagen? Jo.. en del faktisk..

Morfar har desverre blitt syk, kreften har tatt han :grine::dagens-rose:

Er så ufattelig trist og jeg kan nesten ikke tro det.. Fortsatt ikke fylt 70, spreke både han og mormor! Økonomien ligger også til rette så de kunne virkelig levd livet, de elsket å reise og har reist bort store deler av vinteren de siste årene.

Men rundt høsten-06 fant de ut at han hadde prostatakreft. Tok egentlig ikke det så ille opp da det visst var godt med håp om at det kunne gå tilbake. Tror det er rimelig vanlig..!?

Men nå har det spredd seg til det ene beinet, ryggen og bekkenet. Han fikk stråling her om dagen og bruker hormonplaster.

Er usikker på framtiden, men håper virkelig de kan få bremset det. Håper på et mirakel nå..

Det andre som tar opp tankene mine om dagen blir nesten litt dumt å skrive om etter dette. Virker så utrolig lite viktig og som en skikkelig bagatell. Men samtidig vet jeg at dette plager meg og er noe jeg vil gjøre. Har bestilt time til neseplastikk..

Neste mandag legger jeg meg under kniven.

Vil fjerne kulen på nesebeinet og få en liten bue der. Gjør ikke dette for at jeg tror jeg blir noe lykkeligere av det, er forsåvidt ganske fornøyd med tilværelsen (til vanlig) allerede. Men siden den er midt i ansiktet er den jo rimelig synlig, og jeg gjør alt jeg kan for at folk ikke skal se meg i profil. Dette blir ganske slitsom i lengden, så jeg er glad jeg har bestemt meg for å gjennomføre inngrepet.

Vil prøve å oppdatere her etterhvert..

Føler jo som sagt at det blir dumt å "bekymre" meg for denne nesen når dette med morfar pågår, men kan på en måte ikke skyve hele livet mitt til side heller. Tror ikke morfar vil det..

Får tenke på morfar og det fine vi har hatt og dagene han og mormor kan ha sammen nå og virkelig HÅPE at han kan få oppleve et mirakel!

Jeg hadde virkelig ikke sett for meg at noen av de skulle dø på maaaaange år enda. Nesten like usannsynlig som en av foreldrene mine. De var jo så unge enda!

Føler også veeeeldig med mormor, hun tar dette tungt. Samtidig syns jeg hun er veldig tøff, dette kom nok som et like stort sjokk på henne.

Hun vil jo også beholde det store huset dersom hun blir alene. Mulig hun leier ut underetasjen. Lover meg selv å besøke henne mye! Er veldig nær henne da mamma, broren min og jeg har tilbragt MYE tid med henne (og morfar) opp gjennom oppveksten. Har jo også et veldig godt forhold til dem nå.

Skriver mer senere..

So long

:hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:velkommen: i nabolaget og grattis med dagbok!

Leit å høre om Morfaren din... :troest: Det er alltid vanskelig å få sykdom i familien, man har jo ingen å miste... Mistet selv min bestefar for halvannet år siden - det er utrolig trist, selv når de er gamle og ikke orker mere...

Spennende med neseplastikk da... Skjønner at det må være slitsomt å gå å tenke på sånt hele tiden, og da er det som du sier - mye bedre å gjøre noe med det. Masse lykke til... håper du blir fornøyd!

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Her er eg! Gratulerer med ny dagbok Cuba.:)

Trist med morfaren din.:( Håpar det går bedre, enn du fryktar.

Eg synst ikkje det høyrest ut som nokon god ide å operera nasa, for eg er imot pastiske operasjonar. Eg har også ei nase som eg ikkje er fornøyd med, i tillegg til fleire andre ting. Men eg trur ikkje at plastiske operasjonar er den rette løysinga... Alle har ting på kroppen dei ikkje er fornøyde med. Og fiksar ein først på noko, så finner ein snart noko nytt som ikkje er bra nok. Og så kjem ein inn i ein ond sirkel... Ingen er perfekte! Alle blir gamle, rynkete og mindre pene, ettersom åra går - uansett kor vakker ein har vore som ung! Dette synst eg ein må aksepera, og kunna leva med at ein ikkje kan vera perfekt. Alle må få gjera som dei vil såklart, så eg er på ingen måte ute etter å dømma deg for ditt valg. Eg vil berre at du skal tenka deg godt om, før du tar eit slikt valg!

Gledar meg til å følgja deg, her i dagboka di.:)

Ha ein fin dag!:)

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke skjedd så mye spennende i det siste..

Den jobben min er ganske treg da! :forvirret: Spurte om fri, ang operasjon, for et par-tre uker siden. Fikk da et skjema jeg skulle fylle ut og gjorde jo det..

I går spurte jeg om det ordnet seg med den ferien, og da skulle han (teamlederen) ta det opp med "høvdingene" samme dag. Har ikke hørt noe mer, så i dag ringte jeg til vikarbyrået å sa i fra at jeg skulle ha fri og at det hadde ordnet seg med jobben osv. Så da tar jeg bare fri! :sjarmor:

Hadde en ganske effektiv dag i dag da, fikk gjort masse! Neste uke blir jo veldig spennende så jeg håper tiden går fort dit..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går var jeg på besøk hos venninna mi med lille jenta på snart to mndr! SÅ nydelig vet du! :icon_smile: Gliser og er blitt mye mer oppmerksom på ting - morsomt =)

Blir ikke akkurat noe mindre babysyk av det :P

En litt morsom ting er at for et års tid siden gikk jeg og hun venninna å snakket om barn osv. jeg har jo hatt lyst på lenge, men hun var absolutt ikke klar for noe enda. Hadde planene i boks med andre ord. Men det vi ikke visste var at akkurat den gangen VAR hun faktisk gravid :ler:

Ellers var det ikke mye til valentinesfeiring. Kjøpte ingenting eller noe, men vi har jo hverandre ;)

I dag var jeg en tur i banken å betalte ned billånet, som jeg har tatt opp i den andre banken sammen med operasjonslånet. Greit å forholde seg til en bank :)

Og så har jeg fått hentet medisinene til operasjonen, kom på litt over 400,- så det koster litt.. Men selvfølgelig ingenting i forhold til selve operasjonen.

Nærmer seg nå og jeg begynner å bli litt spent. På en måte ser jeg veldig fram til det, samtidig som jeg kanskje gruer meg litt og tenker på hvordan dagene etter blir. Tenker også litt på operasjonen - om hvor "våken" jeg vil være. Håper jeg kan halvsove gjennom stort sett hele så det går fort. Og håper jeg ikke skjønner så mye av hva som skjer..

I kveld skal det slappes av og lades opp til den siste dagen før helgen! Det blir bra med helg nå ja :sjarmor:

Huff.. men først må jeg ta tak i oppvasken, var slapp de siste dagene :forvirret: straffen kommer nå! :sjenert:

Endret av Cuba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og leser litt hos deg...

Du har spennende fager foran deg - skjønner godt det kribler litt i magen, og at du både gleder og gruer for operasjonen...

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare ønske deg til lykke med opereasjonen på mandag! :klem: Det blir sikkert skremmendes og spennende på samme tid! :) Vet hvordan det er å gå å plages med noe på din kropp, òg at det er i ansiktet så kan jeg skjønne hva du tenker. Uansett, det er du som bestemmer hva du vil gjøre med deg selv! Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tid for å skrive her litt igjen vel..?!

I dag har babysyken tatt fullstendig overhånd, føler meg nesten desperat! :forvirret:

Ikke noe morsomt når man vet at det kommer til å ta en stund.. SUKK!!

Hjalp ikke så veldig mye når jeg havnet midt i nyfødt-paradiset heller! Var nemlig å besøkte morfar på sykehuset i dag. Mormor har fått rom på sykehushotellet der alle som har født også ligger. Så skulle vi gå å spise lunsj der borte og der krydde det selvfølgelig av vakre små babyer! Satt nesten bare i min egne lille babyverden og nesten kaldsvettet! Litt overdrevet ja, men var rimelig avlorlig altså!

Ellers så går det ganske greit med morfar, tross alt selvfølgelig! Han har gått ned ca 10 kilo da. Og han som ikke var noe spesielt kraftig fra før heller :forvirret: Så det veldig tydelig i ansiktet spesielt!

Meningen han skal hjem til onsdag da, så det blir bra for de begge :) Mormor blir jo veldig sliten av dette og.. Har hatt en del migrene i går og sånt, som hun ikke har hatt på lenge.

Driver å forbereder meg litt til mandag da.. Planlegger litt når jeg skal stå opp og sånt. Blir anbefalt å spise 4 timer før avtalt oppmøtetid, som er halv elleve. Så da må jeg altså spise halv sju. Har tenkt til å stå opp ti på halv, spise og så legge meg litt igjen.. Kjedelig å sitte å vente i flere timer.. Regner med å dra rundt kvart over ni - så bør vel stå opp sånn åtte da kanskje..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tid for å skrive her litt igjen vel..?!

I dag har babysyken tatt fullstendig overhånd, føler meg nesten desperat!  :forvirret:

Ikke noe morsomt når man vet at det kommer til å ta en stund.. SUKK!!

Hjalp ikke så veldig mye når jeg havnet midt i nyfødt-paradiset heller! Var nemlig å besøkte morfar på sykehuset i dag. Mormor har fått rom på sykehushotellet der alle som har født også ligger. Så skulle vi gå å spise lunsj der borte og der krydde det selvfølgelig av vakre små babyer! Satt nesten bare i min egne lille babyverden og nesten kaldsvettet! Litt overdrevet ja, men var rimelig avlorlig altså!

Eg skjønnar akkurat kva du meinar. Innimellom blir eg akutt babysjuk eg og, og heilt desperat etter å få barn - med ein gang! Det følest då som om eg berre MÅ bli gravid same dag omtrent, ellers held eg ikkje ut. Ikkje greit, når eg veit at det er umulig...

Ellers jobbar eg som førskulelærar i barnehage. Eg elskar å få jobba med barn - men det hender eg blir litt trist. For eg blir på ein måte heile tida minna på at eg ikkje har barn, når eg daglig har barn rundt meg. Livet skal ikkje alltid vera like enkelt...

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg skjønnar akkurat kva du meinar. Innimellom blir eg akutt babysjuk eg og, og heilt desperat etter å få barn - med ein gang! Det følest då som om eg berre MÅ bli gravid same dag omtrent, ellers held eg ikkje ut. Ikkje greit, når eg veit at det er umulig...

Ellers jobbar eg som førskulelærar i barnehage. Eg elskar å få jobba med barn - men det hender eg blir litt trist. For eg blir på ein måte heile tida minna på at eg ikkje har barn, når eg daglig har barn rundt meg. Livet skal ikkje alltid vera like enkelt...

Ja! Akkurat sånn har det vært i dag :forvirret:

Skjønner at det kan være en påkjenning noen ganger ja..

Vi får kanskje prøve å tenke på at vi faktisk BLIR mammaer en gang, for det er jo veldig sannsynlig da. Og noe annet nytter jo ikke å tenke på.. :) Og så får vi prøve å glede oss over det vi har nå, og ikke ødelegge det at vi har vært så heldige å finne mannen i vårt liv og at vi egentlig har det ganske bra..?

Hvis jeg tenker meg om så vet jeg jo at jeg har det veldig fint og det ville vært dumt å ødelagt det på grunn av at jeg har lyst på noe mer og kanskje forhaster meg med det..

Vil jo heller ikke sette barnet mitt inn i et "utrygt" forhold, i allefall et forhold som har litt skavanker og kanskje ikke helt har kommet seg på beina igjen..

Men føler vi er godt på vei, og syns også at det går oppover, noe det ikke har gjort på lenge.. :)

Ønsker deg en super kveld :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du har heilt rett!

Det er nok viktig at me tenker på det positive me allerede har. For me får nok barn ein dag me og - det SKAL me.;)

Ha ein fin kveld du og! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da sitter jeg her da.. Kvelden før. Føler meg anspent her jeg sitter, og kanskje litt rastløs. Føler jeg må ha noe å finne på.

Men nå er det snart noe på tv og greier, så blir det dusj og noe mat sammen med noen piller..

Spennende det her altså!

Fant ut i stad da at jeg har fått for meg feil tid. Var en halvtime lenger fram jeg, så jeg hadde møtt opp da selve operasjonen skulle begynt jeg og ikke ved avtalt oppmøtetid, om jeg ikke tilfeldigvis oppdaget det! :forvirret::ler:

Var i bursdag til søstra til sambo i stad.. Broren var også der med dattera på 3 år! Utrolig nydelig :)

Og så kommer onkelen og spør samboern da (og meg selvfølgelig) om vi ikke har lagt en sånn en, og hinter til dattera til broren. Så sier samboern: Nei.. ikke enda!

Hihi! Han kunne jo fint klart seg med å si "Nei".. Ble litt glad da ja :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan jeg vel kanskje klare å skrive noen ord. Skal helst ikke se så mye ned, så da orker jeg ikke å skrive så mye tror jeg.

Går i allefall greit, mye bedre i nå etter at jeg har fått ut tampongene! Dagen i går var egentlig ganske grusom, samme med natt til i går og litt i dag.

Etter operasjonen var jeg i ganske god form, bortsett fra hodepine på hjemveien.

Da jeg hadde vært hjemme en stund begynte jeg plutselig å klø noe veldig i halsen og hostet og harket. Ringte klinikken og fikk beskjed om å prøve noe halslinser og cola. Det hjalp med noe annet enn vann. SÅ begynte jeg å nyse, noe som ikke er særlig gunstig etter et slikt inngrep. Fant ut at det ble verre av sterkt lys så tv`en ble slått av etterhvert.

Nattaen begynte på sofaen, men var ikke noe behagelig så jeg endte opp i senga med dyna som hodepute og et laken og pledd over meg.

Sov ikke særlig godt og måtte opp innimellom å skifte kompresset under nesa da jeg har blødd en del.

I går var det en slitsom dag. Kastet opp et par ganger. Sikkert en blanding av mye medisiner, veldig lite mat og hele tilstanden.

Så i dag da. Har egentlig nettopp kommet hjem og er utrolig deilig å kunne puste gjennom nesa igjen! Var veldig ubehagelig å ta ut de tampongene, spesielt den ene gjorde ganske vondt. Det rant en del blod, og jeg måtte sitte med hodet framover en stund.

Har et kompress under nesa nå også, men kommer ikke så mye nå. Litt væske bl.a.

Skriver mer siden jeg, kan tenke meg dette ble ganske rotete :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skrive noen ord igjen da vel :)

Mye bedre nå enn på lenge! Dagene siden operasjonen har gått veldig tregt egentlig, føles som om jeg har gått med gips og dritt i flere uker!

I dag er første dagen jeg kan gå helt uten kompress under nesa! veldig deilig, føler meg mindre handikappet da!

Har sovet natten gjennom de to siste nettene nå så det er bra! i dag sov jeg til kvart på elleve!

I går fikk jeg, med hjelp av samboern, vasket håret også! Deilig!!

Gleder meg mer og mer til mandag når jeg skal ta vekk gipsen og får sett hvordan nesa ser ut! er forberedt på at den er litt hoven osv. da..

De første dagene var hele grunnen til at jeg i det hele tatt hadde opertert heeelt vekk! tenkte ikke noe over at det førte til noe positivt i det hele tatt.

Sånn som det er nå er det veldig greit.. Bare et par bagateller som sinnsykt ising hvis jeg tygger på høyresiden, noe som er et resultat av superforsiktig tygging på salte kjeks i et par døgn, cola og ikke tannpuss :forvirret:

Også litt kløing inni gipsen, samt litt press. Men har ikke noe vondt eller større ubehag så jeg er veldig fornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En etternøler ønsker velkommen til nabolaget!

Trist å lese om morfaren din. Det er kanskje ingen trøst at faren min også har prostatakreft og nå har begynt med livsforlengende cellegift-behandling (ønsker meg også et mirakel!), men jeg tror i alle fall jeg skjønner hvordan du har det. Det er en del ting som forandrer seg når man får en slik beskjed, men livene til oss andre må likevel gå videre. De ville ikke ønsket at vi satt vårt liv på pause (tenk så mye de ville gå glipp av da!).

Men ellers burde vel kanskje jeg som er rimelig fødeklar holde meg unna boka til en babysyk jente...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg fjernet gipsen da, og må si jeg er veldig fornøyd :) Ble nesten overrasket da jeg så meg i speilet, syns det var veldig fint!

Er ganske hovent enda da, og veldig ømt. Men det får gå så lenge :D

Så blir det bare å slappe av resten av dagen, før det i morgen er tilbake på jobb! Blir spennende å se hvordan det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...