Gå til innhold

Cubas bok

Cuba

Anbefalte innlegg

Spennende med operasjon. Men det hørtes ikke helt behagelig ut. Hvordan føles det å se en helt annen nese i speilet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det har ikke vært så behagelig. Men har vel aldri hatt noe direkte smerter..

Selv om jeg godt kunne vært foruten det å ta ut tampongene :s

Men jeg skal vel ikke klage ;)

Det er litt rart ja.. :ler: Føler jeg har fått et søtere ansikt på en måte, at jeg var mer "pen" før.. Vet ikke helt hva jeg syns om det, men går seg vel til. Blir sikkert ekstra tydelig i begynnelsen, hva jeg syns osv. :)

Ser bra ut i allefall, ikke noe mislykket på noen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Cuba

Gratulerer med vellykket operasjon :) Du har sikkert skrevet dette tidligere, men var det Nobel du var hos? Bra opplegg? Har selv vurdert dette lenge nå og fått pristilbud fra Nobel. Blir litt ekstra giret av å lese om andre som tør ta steget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Twinkle!

Ja, det var Nobel! :) Veldig fornøyd med de og ville nok valgt de om igjen!

Syns det var bra opplegg, de er profesjonelle og følger deg bra opp :)

Så er fornøyd med både klinikken og resultatet :D

Lykke til om du velger å gjennomføre ett inngrep! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Hei. :) Har lest igjenom dagboken din nå, siden jeg har lyst til å operere nesen selv. Noe nytt siden sist? Synes du det var verdt pengene?

Selv får jeg ikke helt bestemt meg om jeg skal gjøre det eller ikke.. det er jo skrekkelig dyrt! Men på en annen side må det være utrolig deilig å bli kvitt et kompleks som bokstavelig talt sitter midt i ansiktet på en.

Jeg har lyst til å forandre nesen ganske drastisk, det er flere ting jeg vil forandre på den, og jeg er kanskje litt redd for at forandringene ikke skal bli tydelige nok og at jeg har brukt 28 000 kr på noe som såvidt synes... :sjenert: Er de veldig forsiktig med hvor mye de fjerner/forandrer? (Ikke at jeg vil gå inn med potetnese og ut med en miniatyrnese alà Michael Jackson, men.. ja.. du skjønner kanskje :ler: )

Edit: Hva mener du med at du føler du gikk fra pen til søt forresten? :sjenert: Jeg mener, jeg føler meg ihvertfall ikke så pen med nesen jeg har nå. Ikke søt heller, for den saks skyld... men med et skikkelig resultat etter operasjonen kan kanskje det forandres .. hm..

Uff, nå tar jeg helt over dagboken din her, skal gi meg nå, sorry. :ler:

Endret av Fantasia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Fantasia! Beklager sent svar, men har ikke nett hjemme så får ikke vært her så mye!

Er ikke så mye nytt siden sist. Jeg er i allefall fortsatt fornøyd med nesen og liker endelig profilen min :D

Fortsatt litt ømt om jeg tar eller dulter borti nesen, men ikke noe problem :)

Ikke noe synlig hevelse heller!

Jeg vet ikke helt hva jeg mente med det at jeg har gått fra pen til søt :ler:

Ikke at jeg hadde en pen nese før, men følte meg ikke søt i allefall. Men føler meg litt søtere med en buet neserygg da :)

I førsten var det litt mer uvant så da følte jeg nesen ble nesten litt for søt, grenset nesten til rar! Hehe!

Men jeg er uansett fornøyd :)

Ellers kan jeg kanskje slenge inn en liten oppdatering når jeg først er her. Om andre ting en nesen! :P

Har skjedd litt av hvert i det siste nemlig.

Det er blitt slutt med samboern og meg og jeg har funnet meg en liten leilighet i byen. Kommer til å kjøpe noe etterhvert :)

Vi ble enige om det så da går det på en eller annen måte greit, selv om det selvfølgelig er trist!

Snakker litt med en type (og treffer :sjarmor: ), men føler meg så usikker rundt det greiene med han. Usikker på hva han vil framover og har ikke lyst til å mase heller.

Han reagerte veldig på en LITEN ting for ikke så lenge siden og alt datt noen skritt bakover igjen. Ser ikke så verst lyst ut nå, men prøver uansett å gå litt rolig fram så han ikke blir skremt.

Så fikk jeg ny jobb i går :D Har vært vikar nå en stund, så blir kjempe deilig med noe fast og ganske mye bedre lønn!! Utrolig glad og lettet!

Bare neste uke igjen, så er det ny jobb :)

Med morfar går det "så der".. Litt opp og ned har jeg inntrykk av. Så er litt vanskelig å holde helt orden på hvordan det er.

Skal operere noe greier om noen uker da, så får se.

Har tatt litt for mye morfin noen ganger og det kommer det en del bivirkninger av. Her om dagen klarte han nesten ikke å gå bl.a.

Så er veldig opp og ned på hvordan man får inntrykk av at formen er.

Skal prøve å skrive litt igjen om ikke så lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 måneder senere...

Huff! Lenge siden jeg har skrevet her nå.. Prøver å komme i gang igjen vel.

Skjedd en del siden sist.. Er over for godt med meg og eks-samboeren :(

Vet det egentlig er det beste, men veldig trist også. Ble slutt ikke så lenge etter operasjonen. Ble jo slutt for over et år siden og etter det har det hanglet.

Han har allerede fått seg ny dame. Vil han skal ha det bra, men savner han og det er ikke så lett. Innerst inne vil jeg vel egentlig ikke ha han tilbake, men gir han det inntrykket :s

Her om dagen snakket jeg med han på msn da han klarte å si følgende:

"Kan du holde på en hemmelighet?"

"Jeg skal bli pappa"

Det rakk å rase helt sammen for meg før han sa "bare kødda".

Vet ikke hva jeg skal tro jeg.. Sa han ville se reaksjonen min, men han rakk jo egentlig ikke det da..

Er så redd for om det faktisk er tilfelle, da vet jeg ikke hva jeg gjør. Er jo ikke lenge siden jeg drømte om å få barn med han og han ikke følte seg helt klar. Kan fortsatt se for meg oss to som foreldre til et barn og om jeg brått må se for meg han med et barn med en annen jente vet jeg ikke hva som skjer med meg.. :(

Får sende han en melding kanskje..

Ang morfar er det fortsatt veldig opp og ned. Er på sykehuset nå, men kommer hjem snart. skal visst få inn en slags sykeseng på soverommet.

Har ikke sett han på en stund, men skal besøke han når han kommer hjem. Mamma og pappa sier han har blitt veldig tynn, bare skinn og bein stakkar.

Han har hatt veldig mye sykdommer, mye kraftige betennelser bl.a.

Klarer ikke helt å henge med i alt som skjer han.. Men det er vel egentlig det meste av dritt!

Så har jeg fått fast jobb og kjøpt meg leilighet da! Veldig deilig :)

Har lyst til å gjøre noe annet etterhvert enn bare sitte på kontor da. Driver å titter litt, men får skaffe meg generell studiekompetanse på en eller annen måte først..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

Høres utrolig dustete ut å si noe sånt på msn selv om det var en spøk eller ikke.

Ja, vet det.. har sendt melding til han nå, så får se hva han svarer. Der fikk jeg svar og ja! Skrev at det bare var tull så får vel tro på det. Men dårlig gjort var det uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 11 måneder senere...

Fant ut at jeg kanskje kunne skrive litt her igjen. Nesten et år siden sist :dåne:

Og har skjedd en god del siden sist kan man si.

For det første døde morfar 30. august i fjor. 68 år gammel, kreften tok min spreke, gode morfar :gråte: Rart å tenke på at det snart er et år siden allerede.

Begravelsen var utrolig spesiell. Kjempe trist, men samtidig vakkert på en måte. Sola strålte for han og det var pyntet med de vakreste blomstene inne i kapellet.

Jeg visste at broren min og fetteren min hadde blitt spurt om de ville være med å bære kisten, men de var hele tiden veldig i tvil.

Så da de reiste seg opp knakk jeg helt sammen. Får helt frysninger her.

Presten leste også et dikt jeg hadde skrevet. Jeg har alltid skrevet mye dikt, noe mormor og morfar har satt veldig pris på.

Så har jeg fått meg verdens beste kjæreste da! :hjerter_rundt: Vært sammen bare litt over en måned nå, men begge føler at det har gått mye lenger tid. Vet ikke helt grunnen til det, men vi har nok kommet veldig fort nær hverandre.

Har visst hvem han var i mange år da, siden det er en kamerat av en kamerat.

Men han og eksen har bodd i Sverige så har ikke snakket med han på ca 6 år.

Møtte han gjennom vår felles kamerat og det utviklet seg fort til kjærlighet :)

Selv om vi har det utrolig fint sammen, har jeg noen tanker og følelser jeg skulle ønske jeg kunne være foruten.

Dette gjelder eksen og det at han har barn med henne. Det i seg selv er noe jeg fint klarer å takle, men det kan bli litt mye innimellom.

Jeg kommer fint overens med barna og særlig dattera på 3 år begynner å føle seg trygg på meg. Hun har allerede kommet å ville sitte på fanget mitt :)

Sønnen er 5.

Eksen hans har fått seg en ny kjæreste. Hun var utro med han mot kjæresten min, noe som er grunnen til at det er slutt mellom dem. Dette skjedde bare noen uker etter de hadde giftet seg.

De har et godt (sunt) forhold nå pga. barna, noe jeg syns er bra. Både for barna og for min egen del. Hadde hun vært vanskelig ville det helt sikkert fort gått utover meg og mitt forhold til gutten min også.

Han sier han skal snakke med henne om en mer fast ordning med barna. Dette også for å ha mindre kontakt med henne. Nå har de litt sånn det passer for dem begge.

Jeg er uansett veldig glad for at de er villige til å hjelpe hverandre om det skulle være noe spesielt.

Jeg har alltid vært litt sjalu av meg. Og selv om jeg syns jeg takler dette bedre enn jeg hadde trodd for kanskje et år siden, syns jeg det kan være vanskelig innimellom. Særlig når han forteller henne om ting som har skjedd med deres tidligere vennepar osv. Og hans venner som hun kjenner.

Det er sikkert helt naturlig, men føler det blir litt som han innvier henne i vårt liv.

Tror nok jeg ønsker at når de overleverer barna, så snakker de KUN om ting som angår barna. Men samtidig tror jeg vel egentlig det kommer til å bli mindre og mindre av dette etterhvert.

Jeg har jo snakket med han litt om hva jeg tenker og føler. Og sagt at om de kun har kontakt pga av barna er det ikke noe problem for meg. Og han sier at han absolutt ikke har noe følelser for henne og at han aldri kommer til å ville gå tilbake til henne. Hun har såret han så mye og gjort han mye vondt. Ikke akkurat det jeg vil høre men.. Skulle jo ønske han aldri hadde hatt følelser for henne, men da hadde han nok ikke vært noen for meg heller. Om han er typen til å starte familie med noen uten å ha følelser for jenta. Hehe.. jeg må nok bare være glad for at han er min nå og ikke tenke så mye på fortiden.

Så er det dette med barn da.. Jeg har "alltid" visst at jeg vil ha barn en dag. Jeg er født for å få barn føler jeg.

Før vi ble sammen snakket vi litt om dette. Da hadde jeg ikke i tankene at det skulle bli noe mellom oss en gang. Men da sa han at han ikke var klar for noen fler barn nå, men at om han skulle treffe noen som det var helt "perfekt" med, så var det ikke umulig at han kunne få et barn til om noen år. Han er kjempe redd for å ende opp med to barn som skal ett sted og et annet barn som skal et annet og det forstår jeg godt.

Jeg vil også være så sikker som mulig på forholdet før jeg setter et barn til verden. Ønsker for alt i verden at barnet mitt skal vokse opp med mamma og pappa sammen, som jeg gjorde.

Så ble vi sammen og jeg tenkte ikke så mye på dette, bare at jeg visste at han hadde sagt at det ikke var utelukket at han kunne få barn igjen.

Men en kveld satt vi sammen med et vennepar av han og noen andre folk.

Så ble det snakk om barn og greier og da sier han noe som "Det har jeg vært gjennom to ganger. Det får holde" osv. han skulle altså ikke ha noen fler.

Da ble jeg utrooolig lei meg og vi dro etterhvert da han så jeg ikke var så blid.

Da vi kom hjem lurte han på hva det var som plaget, men jeg syns det var så vanskelig å snakke om dette. Det er liksom ikke noe tema så tidlig i forholdet.

Jeg klarte ikke å si det før neste morgen og da ble jeg heldigvis litt lettet. Han gjentok det han hadde sagt før vi ble sammen :)

Senere (noen dager eller uker) sa han at om han skulle ha barn igjen, skulle det være med meg :rødme: Ble glad da ja!

Ojoj.. nå har jeg skrevet mye her. Og kanskje ikke helt i dagbokstil, men var så mye jeg ville ha skrevet ned, så da får det bare bli sånn :gjeiper:

Passe på å skrive litt oftere så det ikke blir så mye å ta igjen.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var enda en helg over. Vært en fin helg i og for seg, selv om det til perioder har vært litt tungt..

Vet ikke hvorfor, men jeg har begynt å tenke litt dumme tanker. Har alltid drømt om å finne en gutt som jeg kan starte familie med. Få min egen lille familie uten å måtte ta hensyn til andre familier. Altså; siden han har barn fra før.

Fortalte dette til han og han ble ganske lei seg tror jeg. Huff..

Ble noe greier på nattaen også, da dattera fikk komme å legge seg i senga hos oss. Jeg likte det ikke og ga også uttrykk for det.

Fikk snakket litt på morgenen da. Så alt er egentlig bra nå igjen :)

Eksen hans plager meg også litt da.. Syns det kunne holdt med at hun kom å hentet/leverte ungene om ho ikke skal legge seg opp i hans privatliv også. Ho begynte å mase på økonomien hans da. Han har rotet det litt til med regninger osv, men så lenge det ikke går ut over barna bør hun ikke legge seg opp i det.

Jeg sa til han at jeg ikke likte at hun kom dit å styra sånn, og det var han visst enig i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jaja, så var det fredag igjen da :P kan ikke si annet enn at det er veldig deilig.

Selv om det ikke blir til å sove så lenge i morgen da, skal jo sykle ritt.

Blir superspennende!

Så kommer kjæresten også for å ta meg i mot i mål, om jeg kommer dit :gjeiper: Nei, men får jeg ikke krampe så går det nok greit får jeg regne med :)

Blir litt sint på selv av alt jeg skal få for meg om dagen da.. Nå tenker jeg på at jeg vil ha barn igjen. Eller, dette er vel noe jeg alltid har villet, men tenker jo ikke noe særlig på det når man er singel liksom.

Så treffer jeg en som er perfekt pappa, og ser jo det ekstra godt når han har barn fra før. Vil så veldig gjerne ha barn med han, men jeg må være fornuftig. Tenke at det er veldig risikabelt med tanke på mine drømmer om en ordentlig familie osv. Må nok vente hvertfall et par år. Han vil heller ikke ha barn med det samme, så får bare legge tankene til side med respekt for oss begge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmmmm.....hvorfor har jeg ikke vært her inne før?

blir nok baby på deg og en gang, men kan være greit å ha vært sammen en stund tror jeg. ;)

så har du fiksa nesa, det har jeg heller ikke fått med meg :ler:

følger ikke med jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmmmm.....hvorfor har jeg ikke vært her inne før?

blir nok baby på deg og en gang, men kan være greit å ha vært sammen en stund tror jeg. ;)

så har du fiksa nesa, det har jeg heller ikke fått med meg :ler:

følger ikke med jeg

Hehe.. jeg har jo ikke vært så aktiv her da :P

Ja, jeg MÅ ha baby en gang :fnise: Og bare jeg vet at det ikke er utelukket for han, så er jeg fornøyd jeg! Selv om jeg helst vil ha baby i morgen, vil jeg jo vente da. Ville vært ganske tragisk å blitt gravid så tidlig i forholdet.

Jeg har hatt lyst på barn i mange år, så må nok bare fortsette leve med drømmene så lenge. Godt å ha noe å se fram til også :gjeiper:

Koselig at du tittet innom da :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

sant det at det er greit å vite at det kommer en dag. tror jeg hadde blitt sur skulle man plutselig si "nei, ingen fler"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sant det at det er greit å vite at det kommer en dag. tror jeg hadde blitt sur skulle man plutselig si "nei, ingen fler"

Ja.. er et ganske sårt og viktig tema for noen av oss.

Så du har lyst på fler? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke med det første hvertfall ;)

er og ganske innstilt på bare å få en siden sambo syns 2 barn er nok. Men vi får heller ta ting litt som de kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke med det første hvertfall ;)

er og ganske innstilt på bare å få en siden sambo syns 2 barn er nok. Men vi får heller ta ting litt som de kommer :)

Ja, det er nok like greit. Jeg er egentlig veldig klar på at jeg nok bare kommer til å få en, siden han har to fra før. Har alltid sett for meg å få 2-3 barn, men jeg kommer til å være verdens lykkeligste om jeg i det hele tatt får ett.

Sukk.. håper virkelig jeg får oppleve det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...