Gå til innhold

oppskrifter uten melk og egg


kitty

Anbefalte innlegg

Heisan

Har fått et nytt familiemedlem som verken tåler egg eller melk.

Har stort behov for middagstips/matretter uten egg og melk og har noen kaker som faktisk blir gode uten begge disse ingrediensene hadde jeg vært svært takknemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I stedet for egg finnes det et eggerstatningspulver som er :tommel:

Fås kjøpt blant annet på maxi og obs. Dette er jo ypperlig å bruke i kaker.

Ellers er det en del oppskrifter på ABC sine matsider, under vegetar. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes mange kaker uten melk, i hvert fall. Og hvis man erstatter egg med pulveret Lamadama anbefaler, så kan man bake blant annet eplekake og denne . Det er de to kakene jeg kan :ler: Ellers skal det fungere greit å bruke rismelk eller soyamelk når man baker, i stedet for kumelk.

Forresten er det kanskje melkepulver i kakao? Lurt å sjekke sånt :sjenert:

Endret av sitrus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for to greie svar. Skal prøve eggeerstatningspulver å se. Står vel hvor mye det tilsvarer pr egg på pakka kanskje. Er det mulig å bruke det i vanlig mat også??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på matoppskrift.no kan du sortere oppskrifter, står under avansert - diett/allergi søk, så skriver du inn ingrediensene som ikke skal være med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catwoman

Kokosmelk er også fin å bruke som væske isteden for melk i kaker. :)

Den søkefunksjonen på matoppskrift.no fungerer ikke helt optimalt, den klarer ikke alltid å skille helt.

Det søte liv har en

marmeladekake og eplemoskake som jeg synes virker litt spennende - tenkte jeg skulle prøve å bake de selv engang.

Middag kan du vel lage som du pleier. Bruke olje/melkefri margarin istedenfor smør, rismelk istedet for vanlig melk etc.

Vær litt obs på soyamelk - det er mange melkeallergikere som også reagerer på soya.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...