Gå til innhold

oppskrifter uten melk og egg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisan

Har fått et nytt familiemedlem som verken tåler egg eller melk.

Har stort behov for middagstips/matretter uten egg og melk og har noen kaker som faktisk blir gode uten begge disse ingrediensene hadde jeg vært svært takknemlig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I stedet for egg finnes det et eggerstatningspulver som er :tommel:

Fås kjøpt blant annet på maxi og obs. Dette er jo ypperlig å bruke i kaker.

Ellers er det en del oppskrifter på ABC sine matsider, under vegetar. :)

Skrevet (endret)

Det finnes mange kaker uten melk, i hvert fall. Og hvis man erstatter egg med pulveret Lamadama anbefaler, så kan man bake blant annet eplekake og denne . Det er de to kakene jeg kan :ler: Ellers skal det fungere greit å bruke rismelk eller soyamelk når man baker, i stedet for kumelk.

Forresten er det kanskje melkepulver i kakao? Lurt å sjekke sånt :sjenert:

Endret av sitrus
Skrevet

takk for to greie svar. Skal prøve eggeerstatningspulver å se. Står vel hvor mye det tilsvarer pr egg på pakka kanskje. Er det mulig å bruke det i vanlig mat også??

Skrevet

på matoppskrift.no kan du sortere oppskrifter, står under avansert - diett/allergi søk, så skriver du inn ingrediensene som ikke skal være med.

Gjest Catwoman
Skrevet

Kokosmelk er også fin å bruke som væske isteden for melk i kaker. :)

Den søkefunksjonen på matoppskrift.no fungerer ikke helt optimalt, den klarer ikke alltid å skille helt.

Det søte liv har en

marmeladekake og eplemoskake som jeg synes virker litt spennende - tenkte jeg skulle prøve å bake de selv engang.

Middag kan du vel lage som du pleier. Bruke olje/melkefri margarin istedenfor smør, rismelk istedet for vanlig melk etc.

Vær litt obs på soyamelk - det er mange melkeallergikere som også reagerer på soya.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...