kitty Skrevet 9. februar 2007 #1 Skrevet 9. februar 2007 Heisan Har fått et nytt familiemedlem som verken tåler egg eller melk. Har stort behov for middagstips/matretter uten egg og melk og har noen kaker som faktisk blir gode uten begge disse ingrediensene hadde jeg vært svært takknemlig.
Gjest gjesta Skrevet 9. februar 2007 #2 Skrevet 9. februar 2007 I stedet for egg finnes det et eggerstatningspulver som er Fås kjøpt blant annet på maxi og obs. Dette er jo ypperlig å bruke i kaker. Ellers er det en del oppskrifter på ABC sine matsider, under vegetar.
Gjest sitrus Skrevet 10. februar 2007 #3 Skrevet 10. februar 2007 (endret) Det finnes mange kaker uten melk, i hvert fall. Og hvis man erstatter egg med pulveret Lamadama anbefaler, så kan man bake blant annet eplekake og denne . Det er de to kakene jeg kan Ellers skal det fungere greit å bruke rismelk eller soyamelk når man baker, i stedet for kumelk. Forresten er det kanskje melkepulver i kakao? Lurt å sjekke sånt Endret 10. februar 2007 av sitrus
kitty Skrevet 11. februar 2007 Forfatter #4 Skrevet 11. februar 2007 takk for to greie svar. Skal prøve eggeerstatningspulver å se. Står vel hvor mye det tilsvarer pr egg på pakka kanskje. Er det mulig å bruke det i vanlig mat også??
Lillepuz Skrevet 12. februar 2007 #5 Skrevet 12. februar 2007 på matoppskrift.no kan du sortere oppskrifter, står under avansert - diett/allergi søk, så skriver du inn ingrediensene som ikke skal være med.
Gjest Catwoman Skrevet 13. februar 2007 #6 Skrevet 13. februar 2007 Kokosmelk er også fin å bruke som væske isteden for melk i kaker. Den søkefunksjonen på matoppskrift.no fungerer ikke helt optimalt, den klarer ikke alltid å skille helt. Det søte liv har en marmeladekake og eplemoskake som jeg synes virker litt spennende - tenkte jeg skulle prøve å bake de selv engang. Middag kan du vel lage som du pleier. Bruke olje/melkefri margarin istedenfor smør, rismelk istedet for vanlig melk etc. Vær litt obs på soyamelk - det er mange melkeallergikere som også reagerer på soya.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå