Gå til innhold

Gummikopp?

Fremhevede innlegg

Skrevet

ÅÅ, hva heter den nå igjen? Sånn greie du putter inni der når du har mensen, og så fylles den opp med blod og noe. Så skal du skylle/vaske den. Hva heter den?=P :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eller divacup eller mooncup eller sikkert andre produsenter også....

Skrevet

Unnskyld at jeg sier det; men yuk!

Hvorfor bruker dere evt dette kontra tampong? er det pga tss-syken og kronesparing?

Gjest Elfrida
Skrevet

Det er mer behagelig enn tampong, tørker ikke ut skjeden ved lite mens, man trenger ikke å skifte mer enn morgen og kveld når man har ro og fred på sitt eget bad, man slipper å ha tamponger i veska, i det hele tatt slipper man å tenke noe særlig på mensen.

Gjest Gjest_Nina_*
Skrevet

hvor skaffer man et sånnt beger? pris o.l? Jeg syns det høres smart ut , men det blir nok litt rart på begynnelsen.

Skrevet

At dette ikke er mer utbredt synes jeg er svært rart! Det er helt genialt og en befrielse å bruke. Utrolig enkelt og hygenisk! Om man bruker tamp (el bind) lukter jo mensblod. Årsaken til det er fordi det er i kontakt med oksygen og bakterier utvikler seg. Når jeg tømmer koppen er det ingen som helst lukt, koppen skaper et slags vakum og er ikke i kontakt med luft. Samtidig opprettholdes normal fuktighet i skjeden som ellers i måneden.

Jenter som synes divacup er ekkelt burde tenke på dette. Jeg forstår enkelte som ikke tåler å se blod kan synes det er litt ekkelt, men ellers burde dette være noe alle jenter burde prøve. Garantert ville dette bli poppulært!

Det er utrolig mye bedre for kroppen! Har så lyst til å drive opplysningskampanje for dette produktet. Skjønner ikke at det er mer utbredt! Ingen av de store produsentene har noe å tjene på at en kopp til 200 kroner dekker opp for bruk av tamp/bind i 30-40 år i praksis. Det er økonomisk og ikke minst naturvennlig. Men ingen av disse årsakene er grunnen til at jeg valgte divacup, det var kun rett og slett fordi det er BEST!

Skrevet

Hos en del av oss jenter, blomstrer soppen opp rundt mensen.

Har dere som bruker begeret erfaringer om at soppen forsvant/kom sjeldnere?

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg har selv ikke noe problem med sopp under mensen, men jeg har hørt at begere har evnen til å redusere sopptendensene hos mange. :)

Jeg kjøpte Mooncupen min rett før jul og jeg går aldri tilbake til tamponger etter å ha prøvd den! Fantastisk befriende!

Skrevet

Hørtes fantastisk ut!

Nå har jeg ikke mensen pga mini piller........... Men fytti, dette skulle jeg vist om før!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...