Gå til innhold

Vondt på øyet!

Fremhevede innlegg

Gjest Vidvandre
Skrevet

Hva hjelper på vonst øye? Våkna i dag av vondt i øyet. Fikk omsider av linsa (har natt og dag) men det gjør vondt (vanskelig å forklare) og renner ennå. Noen som har tips? Litt irriterende å ha et svært rødt og rennende øye som er vondt, får liksom ikke gjort noe :sur:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har sikkert fått øyekatarr eller noe... Gå til legen og få deg øyedråper!

Hvis det er en øyeinfeksjon:

Ikke bruk sminke eller linser før du er helt bra. Kjempeviktig. Den sminken du har brukt (mascara etc) mens du har vært rød må kastes. Ellers kan du få tilbake smitten når du bruker denne igjen.

Gjest Vidvandre
Skrevet

Bør det ikke være noe puss eller hovent hvis det er infeksjon? Har hatt det før, men det er ikke sånn nå. Vet ikke jeg, men det er bare som om det stikker og jeg lukker øyet for at det ikke skal stikke også hjelper det liksom ikke, også bare masse tårer og styr! Off, teite øye. Kom så plutselig og "akutt" liksom, men er blitt litt mindre vondt nå. Men stikker og renner ennå altså. Irriterende, for når det renner fra øyet, renner det fra nesa og føler meg helt tragisk. :P Teite øyet!

Har ikke fastlege her selvfølgelig, så er litt styr og fare til lege. :roll:

Skrevet (endret)

Seriøst, du MÅ til lege. Hvis du ikke har puss, kan det være noe annet enn vanlig katarr. Selv hadde jeg regnbuehinnebetennelse for mange år tilbake. Da var øyet knallrødt og jeg hadde stikkende smerte. Og en rengbuehinnebetennelse skal man ikke kimse av.

Jeg er disponert for denne typen øyebetennelse da jeg har en kronisk autoimmun sykdom (Crohns sykdom). Du har vel ikke tilfeldigvis selv en autoimmun sykdom eller har familie med gikt, reuvmatisme, crohns etc?

Endret av Prinsesse på erten
Skrevet
Kan høres ut som en rift på hornhinnen.

Ja, det er jo et annet alternativ. Mannen hadde det for et års tid tilbake. Han måtte bruke en reseptbelagt salve og ligge unna linser i en periode. Uansett, kom deg til legen.

Gjest Vidvandre
Skrevet

Jeg tror det gikk bra for gang; det blir bare bedre og bedre. :) Tror nok det var linsa som var synderen; det var utrolig vondt før jeg fikk den ut, og nå er det så godt som helt bra.

Er ikke vondt og renner ikke lenger, det eneste er at litt rødt ennå. Hvis rødheten ikke går bort får jeg dra til legevakt (det er der man drar på lørdager sant? Har ikke greie på hvordan sånt fungerer) i morgen i tilfelle det er rift. Men håper det går bort, skal jobbe i helga og det er stort behov for meg på jobb.

Har en unormalt frisk og kjedelig familie så er heldigvis ikke disponert for øyesykdommer.

Gjest Vidvandre
Skrevet

Ork, jeg hater sånt skal, skal ikke situasjoner, også skjer det alltid før helga sånn at jeg blir ennå mer usikker. Stress stress stress. Typisk meg. Også vil jeg ikke bytte fastlege heller for er kjempefornøyd med hun jeg har og er liksom "midt oppi noe" med henne så passer ikke å bytte akkurat nå. Misunnelig på de som har lege i familien.

Nei, nå skal jeg finne meg en øyemaske og ligge å slappe av med den en stund og se om øyet blir litt mindre rødt etterhvert. Jeg hater å sitte på legevakten i evigheter så jeg håper det går over.

Skrevet

Får håpe du blir fort fin igjen da. Alltid kjedelig med sånne ting. Men det er viktig å ta det alvorlig. :)

Gjest Vidvandre
Skrevet
Får håpe du blir fort fin igjen da. Alltid kjedelig med sånne ting. Men det er viktig å ta det alvorlig.  :)

Ja, du har rett i det, og jeg er desverre ikke så flink å ta sånt alvorlig. Skal alltid reparere selv :sjenert:

Skrevet

Men pleier du aldri å ta ut linsa selv om det er dag-og-natt-linse?

Du har jo ikke behov for å se godt om natta.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...