uønska Skrevet 9. februar 2007 #1 Skrevet 9. februar 2007 Vi har bestillt oss hotell i Pigall-området og var veldig fornøyde helt til vi fant noe greier på nettet om at dette var Paris' horestrøk med bare sexklubber, bordeller og greier. Stemmer dette? Og hvor ille er det i såfall? Skikkelig ekkelt og ufyselig og "her vil jeg komme meg bort fra fortest mulig", eller "kanskje ikke byens mest idylliske strøk, men greit nok"? Noen som vet?
gard Skrevet 9. februar 2007 #2 Skrevet 9. februar 2007 Hei Ja, Pigalle er ikke det beste strøket i Paris. Du vil mest sannsynligvis finne en del slike butikker: http://gardkarlsen.com/Paris2006/sex_shop_...galle_Paris.jpg . Kona og jeg endte opp på et hotell i dette området en gang for noen år siden. Men vi bodde bare der en natt før vi fant oss et annet hotell. Her er reisebrevet mitt fra Paris ifjor: http://gardkarlsen.com/Paris_France.htm . Og dette interaktive kartet http://gardkarlsen.com/paris_france_map.htm viser hvor noen av attraksjonen ligger
Gjest bada Skrevet 9. februar 2007 #3 Skrevet 9. februar 2007 Jeg kjenner godt til dette området, og ja - det er mye sexhandel der. Jeg synes allikevel at det er et forholdsvis trygt område, og jeg har aldri følt meg utrygg der. Dette er et strøk som aldri sover, det er alltid mennesker i gatene, og det finnes en del nattåpne butikker og restauranter/barer der. Ofte kommer det store busslaster med turister som skal på Moulin Rouge. Strøket rett nedenfor (dvs. mellom Pigalle og de store varehusene) er et veldig hyggelig boligstrøk med en del små butikker og noen caféer. En fordel med Pigalle er at det ligger forholdsvis bra plassert. Det tar bare ca. 5 minutter å gå til Montmartre, og 10 minutter til Galeries Lafayette, Printemps osv. Metro- og bussforbindelsene er også veldig bra. Det finnes dessuten veldig mange hyggelige restauranter i området. Så jeg ville ikke hatt betenkeligheter med å bo der. Hvilken gate ligger hotellet i forresten?
uønska Skrevet 9. februar 2007 Forfatter #4 Skrevet 9. februar 2007 Ja, her kom det jo to veldig ulike oppfatninger, så jeg er ikke sikker på om vi ble så mye klokere. Men takk for svar begge to! Prostitusjon og sexindustri er jo ikke akkurat det hyggeligste i verden, men vi har bodd i dårlige strøk flere steder og greier oss nok. Men greit å stålsette seg litt hvis det er skikkelig ille. Ellers er jo beliggenheten veldig bra, både i forhold til det at det ikke er spesielt langt til noenting og i forhold til kollektivtransport. Det var derfor vi valgte akkurat det området. Sto ingenting om sexindustri verken i atlaset vårt, på autoroute eller på metrokartet! Hvilken gate ligger hotellet i forresten? ← Rue Victor Masse
Gjest bada Skrevet 9. februar 2007 #5 Skrevet 9. februar 2007 Det er en veldig hyggelig gate, og igjen - jeg ville overhodet ikke hatt betenkeligheter med å bo der.
Gjest Gjest 1 Skrevet 9. februar 2007 #6 Skrevet 9. februar 2007 Jeg er ikke så kjent som andre i denne tråden...men jeg har da vært der 3-4 ganger dagtid og kveldstid. Det virket helt greit. Sexhandel er vel heller ikke identisk med kriminalitet og mord. Det er sikkert ikke verre enn i lille Oslo sentrum og der er det temmelig harmløst.
uønska Skrevet 9. februar 2007 Forfatter #7 Skrevet 9. februar 2007 Det er sikkert ikke verre enn i lille Oslo sentrum og der er det temmelig harmløst. ← Vi bor faktisk der. Satser nå på at beliggenheten er grei og at vi får det helt fint! Igjen: Tusen takk for svar!
brumma* Skrevet 9. februar 2007 #8 Skrevet 9. februar 2007 Jeg ville ikke hatt betenkeligheter med å bo der. Der er en del sexbutikker og prostitusjon, men synes ikke det var skummelt på noen måte. Masse turister er det der og- Moulin Rouge er jo en skikkelig attraksjon.
Gjest niomi Skrevet 9. februar 2007 #9 Skrevet 9. februar 2007 Har bodd der selv, og la ikke merke til noen åpenlys prostitusjon. Følte meg heller ikke utrygg på noen som helst måte.
MBelucci Skrevet 12. februar 2007 #10 Skrevet 12. februar 2007 Lykke til... Dere kommer fort til a bytte hotell.
Curry Skrevet 12. februar 2007 #11 Skrevet 12. februar 2007 Jeg ville ikke bodd i Pigall-området, det er et lurvete område med som du sier, masse sexindustri. Glorete neonskilt som tilbyr sexopplevelser i flere varianter. Ikke akkurat det man forbinder med det romantiske Paris. Men, som flere skriver her Montmartre og Moulin Rouge er jo bare et lite stykke unna, og der finner man jo triveligere omgivelser. (Jeg synes Pigall-området minner meg om Red light district i Amsterdam, vil ikke si vi har noe tilsvarende i Oslo). Jeg har bodd både i Latinerkvarteret og St. Germain-området, trivelige steder begge to! Uansett; Paris er herlig! God tur! (Men bytt hotell).
Gjest Frk Åberg Skrevet 14. februar 2007 #12 Skrevet 14. februar 2007 Har vært en del i området, dag og kveld, og har aldri følt meg utrygg. Vi bodde på et hotell i nærheten en gang, og det gikk helt fint. Veldig billig. Syns det virker som hotellene i det området er billigere enn en del andre steder i Paris.
Gjest niomi Skrevet 14. februar 2007 #13 Skrevet 14. februar 2007 For å si det sånn, så er det strøket mindre utrygt og ukoselig enn f.eks. nedre del av Karl Johan.
Gjest bada Skrevet 14. februar 2007 #14 Skrevet 14. februar 2007 Gi rapport når du kommer tilbake da, uønska!
uønska Skrevet 14. februar 2007 Forfatter #15 Skrevet 14. februar 2007 Ja, her er det jammen delte meninger! Som sagt så tar vi sjansen, og det går nok helst bra. Vi får nok en fin tur uansett! Jada, jeg kan godt "rapportere" litt når vi kommer tilbake i begynnelsen av mars.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå