Gå til innhold

Bryllupsbudsjett

brud i midnattsol

Anbefalte innlegg

brud i midnattsol

Hvor mye penger bruker dere ca. på bryllupet deres?

Vi står mellom to ulike lokaler med helt forskjellige løsninger ang. mat, drikke, hvor mye vi gjør selv osv. Det ene er mye mer forlokkende, men da nærmer budsjettet seg 100 000,-. Vi tror vi skal klare å spare det beløpet som gjenstår; spørsmålet er mer om det kan føles verdt det å bruke SÅ mye på EN dag..??

Det er jo tross alt så mye penger at det tilsvarer en gjeldfri bruktbil, eller en fin slant egenkapital til hus/leilighet.

Vi skal ha ca. 80 gjester + noen barn.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tosca

Vi skal ha ca 40 gjester til middag + ca 20 til kaffe.

Vi regner med å bruke ca kr 60000. Da har vi fått en del rimeligere gjennom venner og kjente. Synest dette blir mer enn nok, men så er det jo bare denne ene gangen da at en gifter seg. Dessuten skal vi betale alt selv.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi hadde i utgangspunktet tenkt oss et "lav-budsjett" bryllup og håpet og ikke overstige 30 000 kr. Men ser ikke ut som det blir helt slik. Vi har valgt å ha bryllup Danmark og det medfører at nesten alle gjestene kommer tilreisende fra Norge. Da følte vi at det var litt kjipt å ikke skulle ha et skikkelig opplegg der alle kunne være med hele dagen på vielse, middag, fest og med fri drikke osv. Når vi har gjort et overslag nå og tatt med absolutt alle utgifter så kom vi opp i 70 000 kr :oops: . Vi inviterer ca 75 gjester så vi vet ikke om alle kommer, men vi har tatt utgangspunkt i det og da er det inkludert 7 barn . Men heldigvis får vi litt hjelp fra foreldrene våre, ellers hadde det aldri gått (kjæresten min er student).

Vi skal ha bryllupet på et hotell hvor de står for alt, så det eneste vi ordner selv er brudeklær, ringer,brudebukett, fotograf og innbydelser og bordkort. Så det er veldig deilig å slipp å tenke på noe annet. :P

Håper at totalsummen blir litt mindre til slutt men det er bedre å forvente en høyrer utgift enn å få sjokk etterpå.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Pip

Budsjettet vårt ligger på omtrent 60 000. Og da har vi tatt med alt altså - gaver og overnatting til forlovere og toastmaster, solarium i forkant, trykking av sanger, kaker.... Det eneste som ikke er med, er bryllupsreisen. Men den blir nok ikke så dyr... :D (Se egen tråd)

Vi får nok noe økonomisk hjelp fra mine foreldre, iallefall, så dette skal gå kjempefint, selv om vi er studenter! (Vi har også spart endel, så vi skulle nok klart det alene. Men siden mamma og pappa har bare meg, vil de nok gjerne hjelpe litt til...)

Vi skal ha festen på hotell, så alt blir ordnet der (deilig! Særlig for min mamma! :D). Ellers så gjør vi ikke ting på dyreste og 'flotteste' måte nødvendigvis...

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Vestlandstausa

Med bryllupsreise blir det ca. 150 000,- Mykje peng men det er verdt det.

Skal ha 75 voksne til middag, + 12 barn som kommer til etterpå. (Skal lage egen middagsfest for dei):

Vestlandstausa :Nikke:

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Pip (ikke innlogget)

Oi - jeg burde vel gjerne legge til at vi skal ha ca. 60 gjester, som kommer både til middag og kaffe...

Klem fra Pip, som bare kikker innom, og ikke er logget på

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

lillen

Jeg synes også det er kjipt i forhold til at vi ikke har kjøpt oss leilighet ennå (og absolutt ikke har råd til det...), derfor nekter jeg å bruke 100000 på bryllupet! Sånn som det ser ut nå, er budsjettet vårt på ca 60000, og det får holde.

Selv om det er en spesiell dag, trenger ikke penger å bety ALT, særlig for oss som regner med å måtte betale alt selv... Vi har spart 1000 kr... :oops:

:D

Lenke til innlegg
Del på andre sider
K.

Vårt foreløpige budsjett ligger på 80.000,-

Da er alt ink. Vi skal ha ca 80 gjester til middag, og 100

til kaffe.

Vi har leid ett lokale hvor vi ordner alt av mat og drikke selv.

Dette sparer vi mye på :D

K.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Loolaa

Vårt budsjett ligger på 100 000 - 110 000 (inkludert 35 000 til bryllupsreise vel og merke). Vi har spart en stund og får litt av foreldre, så det skal gå greit. Men jeg synes det blir feil å måle om det er "verdt det" i antall kroner. Det er ikke en dag å sette timepris på. I så fall blir jo vår dag sinnsykt dyr pr time. Men hvis man skal tenke sånn, så er det jo nesten ingenting ved bryllupet som er "verdt det".

Så spørsmålet blir vel hvordan bryllupsfeiring dere drømmer om og hvor mye dere har råd til å bruke på det, om det er 20 000 eller 200 000. Og så operere innen de rammene.

loolaa

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vårt budsjett ligger på ca 75000 uten bryllupsreise. Dette inkl ca 90 gjester hele kvelden, hvor vi har fått til en del billige løsninger av venner etc.

Har hittil klart å spare nærmere 50000 og skal få 25000 av våre foreldre, så vi er snart i boks og bryllupet står i august..

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Tex

Vårt budsjett er på i overkant av 125.000 kroner uten reise. Vi skal ha litt over hundre gjester i et lokale der vi gjør alt selv. Lokalet koster tolv tusen. Vi har satt av tretti tusen til alkohol, tyve tusen til klær og utstyr uten brudekjole men inkl alle blomster, førti tusen til mat og kaker, og noen tusen til innbydelser, menyer,kirkeprogram osv.

Dette var VELDIG grovt regnet...

Lenke til innlegg
Del på andre sider
blomsterpiken

Vi regner med å bruke ca 100000 kr. Da har vi ikke tatt med bryllupsreise. Vi har invitert 95 gjester med stort og smått. Vi har invitert alle til både middag og fest. Vi regner med at noen uteblir, så forhåpentligvis bruker vi litt i underkant av 100 000 kr. Hovedutgiften er maten, vi skal være på en type restaurant/hotell/sjøbu der vi ikke betaler leie av selve lokale. I tillegg koster bandet 10000 kr. Så det blir fort penger ut av det. Men vi gleder oss veldig og håper det blir en flott dag for alle.

Vi gifter oss 24 mai 2003

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vårt budsjett er på ca 90.000. Det inkluderer alt til middag, kaffe, fotograf, videofilming, klær, bryllupsreise til 30.000, lokale, kirke osv. Synes det er mye penger ja.... fikk nesten hakeslepp da jeg hadde regnet det sammen...... Men heldigvis får vi hjelp fra både mine foreldre og svigers. Regner med at vi betaler 1/3 hver.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Engeline

Vi regner med å bruke ca. 75 000,- for 90 gjester til middag og fest med åpen bar. Vi kjenner han som leverer maten, så vi har fått en litt rimeligere pris der, heldigvis. Bryllupsreisen får vi utsette leeenge. Det får vi ikke råd til, rett og slett. :( Vi betaler alt selv...

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Juni-brud

Vi kommer til å være 64 til middag, og det kommer ca 17 til kaffen.

Vi regner med at alt kommer til å koste rundt 70.000 kr. Vi regnet egentlig med å bruke 60.000 men det sprakk :roll:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...