Kirstus Skrevet 8. februar 2007 #1 Skrevet 8. februar 2007 Til sommeren skal min nye kjæreste, hans datter på 14 og ei venninde ta en ukes ferie i sammen. Det har vært snakk om Danmark, men for meg virker det som det er mer passende å leie hus i Danmark når man har små barn, eller har litt eldre tenåringer som vil nyte bylivets gleder. Kanskje vi kunne kjørt fra sted til sted og f.eks. besøkt Bornholm. Løkken, Fårup Sommerland etc. Tenkte også på Sverige som alternativ og er vel ute etter tips på steder hvor de kan ha det gøy med sommer-relaterte aktiviteter. Noen som har noen forslag til en morsom uke vi kan ha sammen med jentene og som har erfaring med dette?
Gjest Gjest 1 Skrevet 9. februar 2007 #3 Skrevet 9. februar 2007 Til sommeren skal min nye kjæreste, hans datter på 14 og ei venninde ta en ukes ferie i sammen. Det har vært snakk om Danmark, men for meg virker det som det er mer passende å leie hus i Danmark når man har små barn, eller har litt eldre tenåringer som vil nyte bylivets gleder. Kanskje vi kunne kjørt fra sted til sted og f.eks. besøkt Bornholm. Løkken, Fårup Sommerland etc. Tenkte også på Sverige som alternativ og er vel ute etter tips på steder hvor de kan ha det gøy med sommer-relaterte aktiviteter. Noen som har noen forslag til en morsom uke vi kan ha sammen med jentene og som har erfaring med dette? ← Det viktigste når en er med tenåringsdøtre til en ny kjæreste, og attpåtil skal på ferie (som er en tid der foreldre og barn kan være mer sammen og oppleve andre ting enn til hverdags) er kanskje at dere alle har det hyggelig sammen og at far og datter får mulighet til litt uforstyrret tid sammen på turen også? Det høres da ikke noe galt ut i det å leie et hus i Danmark selv om det er tenåringsdatter med venninne? Det går vel uansett å finne på hyggelige familieaktiviteter uansett, felles middager og utflukter til steder i nærheten?
Gjest niomi Skrevet 9. februar 2007 #4 Skrevet 9. februar 2007 Hva vil jentene, da? Da jeg var 14, ville jeg bare være på stranda og sole og bade, evt. med en dag eller to på tivoli, og naturligvis få shoppe litt.
leila Skrevet 10. februar 2007 #5 Skrevet 10. februar 2007 En tur til bornholm må være passende. En liten by på nordsiden av bornholm, husker ikke helt hva den heter, der kan jentene også gå trygt i byen, sykle seg en tur og far og datter være litt på tomanns hånd hvis de ønsker det. Man bruker nesten bare sykkel der og man kommer seg fort rundt omkring med sykkel. Trivelig er det også. Vi bodde i et leilighetskompleks, nesten som en campingplass, der kan jentene kanskje også treffe andre på sin egen alder. Uansett God tur!
Kroatia_fan Skrevet 11. februar 2007 #6 Skrevet 11. februar 2007 Vi anbefaler Dalmatiakysten i Kroatia da vi har funnet vårt ferieparadis der. Der er det ypperlig for familer og andre som søker rolige omgivelser ved kysten med masse idyll og sjarme. Adriaterhavet har nydelig krystallklart vann. Mange steder er uten det helt store turisttrykket. Hvis en leier feriebolig (noen finner du på Kvinneguidens linker \Reiseliv\Utleie feriebolig), så bor en gjerne i sjarmerende omgivelser med mye lokalbefolkning i nærmiljøet. Alle tettsteder og byer har koselig kaipromenader med restauranter og butikker. Ofte har tettstedene store marinaer med mange beundringsverdige båter å studere. Her kan en leie båt. Mange marinaer har også fasiliteter som swimming pool, spa, tennis baner etc. Dalmatiakysten har mange spennende byer som står på UNESCOs liste over verdensarven. Alle steder og byer har gjerne en gammelby med trange smug og labyrinter. Her finnes gjerne de mest spennende butikkene og kafeene. Dalmatia har flere nasjonalparker, bl.a. Krka hvor en kan svømmer under fossene.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå