Gå til innhold

Presskanne-kaffe


kvick

Anbefalte innlegg

Har akkurat fått meg presskanne. Er det noen som vet om man MÅ bruke egen "presskanne-kaffe" eller om man kan bruke vanlig kokmalt kaffe??

:sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får best kaffe ved å bruke kaffebønner som er riktig malt.

Vond kaffe er en utilgivelig synd i min bok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får best kaffe ved å bruke kaffebønner som er riktig malt.

Vond kaffe er en utilgivelig synd i min bok :)

Jepp. Men vond kaffe kan også være riktig malt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Men vond kaffe kan også være riktig malt.

Absolutt.

Anbefaler alle å skaffe seg kaffekvern og kjøpe bønnene hele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kokmalt går bra, filtermalt går bra, men noe midt imellom er ideelt, synes jeg.

Takk.. bra at du svarte på vegne av filtermalt også.. var egenlig det jeg mente.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk.. bra at du svarte på vegne av filtermalt også.. var egenlig det jeg mente..  ;)

Har du en ferdigmalt favorittkaffe så kan du bruke den uansett. Kommer denne kaffen som bønner ber du om å få malt den til presskanne. Har du kvern, kan du prøve deg fram til du finner den malingsgraden du liker best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ICA, Meny, RIMI og flere andre steder så får du jo kjøpt hele kaffebønner i løsvekt nå og der kan du kverne bønnene på stedet.

Det samme kan du på Kaffebrenneriet og mange andre kaffe-café'er (uhm? rart ord, kom ikke på no bedre :ler: )

Jeg kjøper alltid hele og kverner de der jeg kjøper! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har før brukt filtermalt kaffe i presskannen og det gikk helt bra.

Om kaffen er vond er vel en smakssak ;)

Man trenger ikke å kjøpe seg en kaffekvern for å ha tilgang på nymalt kaffe. Det er jo bare å oppbevare kaffen i fryseren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elfrida

Jeg har brukt all mulig kaffe på presskanna, og det har gått fint. Den forskjellen jeg gjør er at hvis det eneste som er tilgjengelig er finmalt kaffe (espressomalt feks) så korter jeg ned på trekketida, ofte presser jeg stempelet ned nesten med en gang. Men man nå være litt forsiktig med hvor mye kraft man bruker, så man ikke risikere å sprekke glasskolben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forssøkt alle typer kaffe til min presskanne ogjeg liker fatisk best å bruke vanlig filterkaffe.

Presskannekaffe og malte kaffebønner synes jeg gjerne gir slikt grumsette båndskvip.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg lurte var at det sto advarsel mot å bruke filtermalt kaffe i bruksanvisningen til kanna. Dette kunne visst tette igjen filteret. Men hvis dere pleier å bruke filtermalt så går det sikkert bra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...