Gå til innhold

Alternativ naturlig prevensjon

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg drar opp denne igjen.

De to første månedene jeg tempet, var alt veldig regelmessig, men denne måneden er temperaturen opp og ned hele tiden. Hva kan ha skjedd? jeg har lurt på om jeg har reagert så mye på litt varierende soveromstemperatur og ny dyne, men jeg forstår det fortsatt ikke. Har dere andre opplevd noe lignene? :klø:

Hei igjen :)

Første bud: Termometeret. Kan det ha fått seg en smell eller batteriet blitt utladet? Har alltid et ekstra liggende i reserve. Er ikke så ekstremt dyre, og så slipper jeg tenke på hvor jeg får tak i nytt.

Ellers: Trening, alkohol, sterkt endret kosthold (rensekurer og lignende, ikke at du en dag spiser pasta og neste gryterett ;)), sykdom, at du sover alene og ikke blir oppvarmet av partner, eller som du selv er inne på, at du kanskje er en av de uheldige som reagerer ekstremt på temperaturendringer i rommet. Har sjelden hatt slike problemer selv, men så er jeg en mistanke om at jeg er ekstremt stabil i temperaturen. Kan faktisk gå på wc, komme på at jeg har glemt å tempe og gå tilbake for å tempe uten at det gir ekstremt villedende utslag. Vil egentlig ikke anbefale det, men har holdt på med dette i et par år nå, så når jeg er nysgjerrig temper jeg, og så heller disker jeg den om jeg er i tvil ;)

• 3 år senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Jeg drar opp en gammel, men informativ tråd. Vurderer å slutte på hormonprevensjon, da jeg er lei av manglende lyst og vil heller holde ut en uke med tr i måneden enn å gå rundt og aldri ha lyst på :sengekos: Det er sambo enig i også:)

Har brukt nuvaring, og tenker at om p-ring, som sies å være blant de med minst innvirkning på lyst og humør, gjør meg såpass følelsesløs, så vil det neppe hjelpe å bytte til p-piller. Hvis dere har opplevd det motsatte vil jeg gjerne høre (da kan det jo være håp for meg)!

Spørsmålet mitt er, vil det være godt nok å tempe og f.eks bruke fertilityfriend til å holde oversikt, samt i begynnelsen bruke noen eggløsningstester for å dobbeltsjekke at EL er når jeg tror den skal være?

Har forstått det sånn at når tempen stiger, så er/har EL vært. Så hvis/når man etter et par sykluser finner et regelmessig mønster, så ser man også når EL er. Da er det enten å avstå eller bruke kondom ca 5 dager før EL og 1-2 dager etter EL. Hadde regelmessige sykluser før jeg begynte på ringen, omtrent nøyaktig 29 dager, så det er vel ingen ulempe.

Hvis noen av dere temper og synes dette fungerer fint så vil jeg gjerne høre, eventuelt om det er verdt det å bruke ekstra penger på dyr monitor eller om det holder å lage sin egen oversikt/fertilityfriend.

Trådvekker 2011

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...